Voer 2,5 maand oude kippen

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
nirak81
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 apr 2015 21:33
Land: Nederland
M/V: V

Re: Voer 2,5 maand oude kippen

Berichtdoor nirak81 » 26 apr 2015 20:43

Ik heb voor de 9 weken oude wyandotte krielen kunnen voer mee gekregen wat ze bij de fokker ook aten. Ik zaak dat dus nog wel even door voeren. Maar de 1 jaar oude kip krijgt de garvo mix van de boerenbond. Het is geen ramp denk ik als ze van elkaars voer eten?

Met welk vers voer kan ik ze verwennen? Gras maaisel? Sla? Komkommer?

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Voer 2,5 maand oude kippen

Berichtdoor Trea » 26 apr 2015 22:42

nirak81 schreef:Ik heb voor de 9 weken oude wyandotte krielen kunnen voer mee gekregen wat ze bij de fokker ook aten. Ik zaak dat dus nog wel even door voeren. Maar de 1 jaar oude kip krijgt de garvo mix van de boerenbond. Het is geen ramp denk ik als ze van elkaars voer eten?

Met welk vers voer kan ik ze verwennen? Gras maaisel? Sla?



ls er voldoende keuze ? Zo heel precies komt het er dan niet op aan. Ik denk dat wat garvo mix voor grotere kuikens niet erg is of v.v.. :puh2: Je loopt wel een beetje risico dat ze de minder lekkere korrels laten liggen.

Gras of gras met kruiden is prima. Wat niet goed voor ze is laten ze liggen bij voldoende aanbod.
Met sla en komkommer : oppassen voor diaree.

nirak81
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 apr 2015 21:33
Land: Nederland
M/V: V

Re: Voer 2,5 maand oude kippen

Berichtdoor nirak81 » 26 apr 2015 23:02

Buiten het kippenvoer en de legmix hebben ze een nieuwe ren waar volop onkruid, blad etc in ligt. Dus ze scharrelen veel.
Maar wat bedoel je precies met voldoende keus?

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Voer 2,5 maand oude kippen

Berichtdoor Trea » 26 apr 2015 23:26

Als kippen of kuikens afgepaste hoeveelheden krijgen en geen extra scharrelgroen in de ren krijgen , loop je meer risico dat ze niet de juiste dingen eten. Bij jou moet het denk ik goed gaan zo (maar ik ben niet ervaren , het zou fijn zijn als iemand dit kan bevestigen).

Ik heb me ingelezen en ga er van ook uit dat mijn kloekjes wel weten wat ze moeten doen. Die geven de kuikens express h.e.e.a uit hun voerbak aan de kleintjes van maar 2 weken. Tot nu groeit alles als kool en is zeer levendig (zolang het niet te koud wordt).

hennieskipjes
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 jan 2018 09:50
Land: nederland
M/V: V

Re: Voer 2,5 maand oude kippen

Berichtdoor hennieskipjes » 25 jan 2018 16:40

Grappig om overal te lezen dat kippen graag groenvoer eten, die van mij eten dat niet, geen sla, geen kool, geen andijvie, geen wortels, geen komkommer, wel het loof van de bospeen, maar dat is het enige......
Zie in het voer kleine groen stukjes hier en daar zitten, denk spliterwten, die eten ze ook. Zou het een optie zijn om spliterwten te kopen en in stukjes te slaan? Iemand hier ervaring mee.....

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22925
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Voer 2,5 maand oude kippen

Berichtdoor Kip La La » 25 jan 2018 16:50

Gelieve geen oude topics omhoog te halen.
Zelf een topic openen mag altijd.


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten