trapbak vs emperor feeder

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Gebruikersavatar
truus1970
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:48
Land:
M/V: V

trapbak vs emperor feeder

Berichtdoor truus1970 » 13 jul 2017 22:49

Hallo,

Wij zitten te dubben om een trapbak of een emperor Feeder te kopen voor de kippen. Dit ook om ongewenste gasten te voorkomen. Er moet dus zo weinig mogelijk mee gesmeerdworden.

Is er iemand die ervaring heeft met deze of 1 van deze systemen?

Gebruikersavatar
BoerJennes
Gebanned
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 jan 2017 11:32
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Krimpenerwaard

Re: trapbak vs emperor feeder

Berichtdoor BoerJennes » 14 jul 2017 06:58

Ik heb wel ervaring met een trapbak. Juist om onbedoelde gasten weg te houden. Het heeft grote voordelen. Maar ook een paar nadelen. Het grootste nadeel is dat de kip moet leren en vertrouwen op de trapbak. Onze Leintje is een bang kippetje die niet op de trapbak durft. Dus is ze afhankelijk van wat de anderen knoeien, en soms als Buffy erop staat, perst ze zich ertussen. Maar als Buffy haar alleen laat, peert ze 'm ook heel snel.
Haantje is nog niet groot genoeg om op de trapbak te staan, hoewel dat inmiddels wellicht ook niet meer van toepassing is.
De kippetjes knoeien nog wel vrij veel. Ze pikken graag het lekkerste er tussenuit. Dat voorkom je wellicht door geen granenmix te nemen, maar gewoon legkorrel of meel. Wat er geknoeid wordt, wordt door de Leintje, Haantje en de muizen opgegeten. De muizen worden op hun beurt uiteindelijk door Loedertje de Eilandkat opgegeten.

Gebruikersavatar
truus1970
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:48
Land:
M/V: V

Re: trapbak vs emperor feeder

Berichtdoor truus1970 » 24 jul 2017 22:24

Wij hebben toch besloten om voor de emperor Feeder te gaan. Ook omdat deze buiten komt te staan en hij er meer op gebouwd is om buiten te staan dan een trapbak.
Ook hebben wij het idee dat er minder mee gesmeerd gaat worden en dat er geen ongedierte op af komt.

Zodra hij er is, zal ik even een foto maken zodat ik hem hier kan plaatsen.

Gebruikersavatar
Floss
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 aug 2013 12:27
Land: nederland
M/V: V

Re: trapbak vs emperor feeder

Berichtdoor Floss » 28 jul 2017 13:24

Ik heb je een pb gestuurd want ik heb een emperor tweedehands te koop. Voor 4 kleine krieltjes vind ik hem te groot.

Gebruikersavatar
truus1970
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:48
Land:
M/V: V

Re: trapbak vs emperor feeder

Berichtdoor truus1970 » 13 aug 2017 11:24

Helaas hebben we er al 1 staan, anders was hij welkom.
Kan je voor de krieltjes dan niet wat stenen eronder leggen, dat ze er beter bij kunnen? Toch zonde om zo'n mooi ding weg te doen? Ik vindt hem handig met 9 brahma's.

elisabeth56
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2009 12:48
Land:
M/V: V

Re: trapbak vs emperor feeder

Berichtdoor elisabeth56 » 14 nov 2017 14:39

Hallo,

Hoe bevalt de Emperor Feeder? We zoeken ook zoiets, om smeren te voorkomen. Kan je 'm 's-avonds afsluiten?
Zou je 'm kunnen gebruiken met een droge mix van mais en maisolie? Of wordt dat te kleverig en werkt-ie dan niet meer?
Bedankt alvast.
E.

Gebruikersavatar
truus1970
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:48
Land:
M/V: V

Re: trapbak vs emperor feeder

Berichtdoor truus1970 » 07 sep 2018 09:49

Erg late reactie terug.

De emperor feeder bevalt goed. hier. korrel van de welkoop wordt mee gesmeerd en korrel van de plaatselijke fourage handel gaat prima. Zo nu en dan blijft er toch een klont in de feeder zitten en loopt hij niet door. Het is echt voor droog voer en helaas hebben mussen ook geen problemen met de feeder


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten