voer binnen of buiten?

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: voer binnen of buiten?

Berichtdoor jantien » 21 aug 2017 22:57

Nou nou nou, nu wordt er wel heel erg overdreven hoor, geen graan strooien als de grond mogelijk licht vervuild is maar in een bak :crazyeyes:
Trea, Hou nou eens op met die idiote verdoem scenario's van je!
De hele wereld is inmiddels een redelijke gifbelt, dus die paar granen die een kip zal oppikken van een lapje grond van iemand zal ook niemand de kop kosten hoor.

Als je kippen uitsluitend in een hok met ren houdt geef je legkorrel en Dagelijks klein beetje gemengd graan.
Legkorrel in een bak omdat als het met water in aanraking komt, het weekt en dus een zuur zootje wordt.
Als je kippen vrij rond mogen scharrelen in een beperkte omgeving geef je legkorrel en mag iets meer gemengd graan.
Als je kippen vrij rond mogen scharrelen in een flinke omgeving kun je volstaan met gemengd graan, maar ik merk ( ik heb ca. 2500m2 scharrelruimte) dat als ik geen legkorrel bij geef, dat ik aanzienlijk minder eieren heb. Ze hebben dat mijn inziens dus wel nodig. Ik geef 2/3 gemengd graan en 1/3 legkorrel.
En alles op gewoon op de grond, nooit in bakken.
Heb toch al 28 jaar best wel gezonde dieren :mrgreen:

Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: voer binnen of buiten?

Berichtdoor Frankkip » 21 aug 2017 23:07

Dat bedoel ik dus Trea. Van die onzinnige raad. Je hebt nu een paar jaar een paar kippen. Er zijn mensen die 10 0f 20 of zoals ik, ruim 40 jaar kippen houden. Van die mensen komt de goede raad waar mensen wat aan hebben.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: voer binnen of buiten?

Berichtdoor Trea » 22 aug 2017 01:26

Ik zit echt niet uit mijn nek te kletsen. Lees deze artikelen maar eens.
https://downtoearthmagazine.nl/hobbykip ... tterij-ei/

https://www.levendehave.nl/nieuws/onder ... aar-bekend

Gebruikersavatar
BoerJennes
Gebanned
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 jan 2017 11:32
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Krimpenerwaard

Re: voer binnen of buiten?

Berichtdoor BoerJennes » 22 aug 2017 06:46

Wat mij iedere keer weer irriteert op dit forum, is de persoonlijke pik gericht op één persoon. Gelukkig kan deze persoon zich heel goed verdedigen en vind ik het moedig dat ze zich daardoor niet laat stoppen zich voor dit forum in te zetten.
Natuurlijk mag je iemands mening bekritiseren, of aan de gestelde feiten twijfelen. Daarom is dit een discussieforum. Maar iedere keer op de persoon spelen?

Frankkip schreef:Dat bedoel ik dus Trea. Van die onzinnige raad. Je hebt nu een paar jaar een paar kippen. Er zijn mensen die 10 0f 20 of zoals ik, ruim 40 jaar kippen houden. Van die mensen komt de goede raad waar mensen wat aan hebben.


Beste Frankkip, een kwart van je berichten in je nieuwe identiteit zijn onzinnige berichten om Trea aan te vallen. Ik speel het even hard: er zijn pesters en mensen die gepest worden. Onder welke categorie schaar jij jezelf? :duimneer:

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: voer binnen of buiten?

Berichtdoor lnge » 22 aug 2017 07:30

Dit topic wordt helaas gesloten om te voorkomen dat er weer een ouderwetse rel losbarst.
Hier zijn meerdere schuldig aan, en laten we het diplomatiek zeggen, vanuit beide partijen.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22925
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: voer binnen of buiten?

Berichtdoor Kip La La » 22 aug 2017 17:02

NB:

Beste mensen, dat er iets broeit en dat dat de sfeer op het forum niet ten goede komt is duidelijk en daarom schrijf ik bij uitzondering een stukje als deze. In feite zijn wij hier allemaal te gast op het forum wat door Inge beheerd wordt, wat achter de schermen ook de nodige tijd kost. Zij is degene die het mogelijk maakt dat wij hier kunnen lezen en posten.
Van tijd tot tijd duikt er echter iemand op die denkt dat hij/zij het hier wel kan regelen.
In dit geval is dat Trea, die in het verleden al tegen waarschuwingen en een ban is aangelopen en nu zoveel kennis heeft vergaard door middel van lezen dat zij in praktisch elk topic antwoordt.
Oudere leden met praktische kennis blijven weg ( al vanaf het begin heb ik klachten over haar binnen gekregen) en nieuwe leden denken dat Trea de expert is.
Nu kun je de vergelijking trekken met een student die van school komt, vol van boekenkennis en die een stage heeft gelopen, afgezet tegen iemand met een loopbaan van tientallen jaren.
Dus; fijn op het forum zijn, je eigen ervaringen posten, er bestaat zeker geen verplichting in elk topic te antwoorden en neem niet alle ruimte in, zowel vóór als achter de coulissen.


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten