Hoeveel voerplekken per hoeveel kippen?

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Hosta
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mei 2017 20:03
Land: Nederland
M/V: V

Hoeveel voerplekken per hoeveel kippen?

Berichtdoor Hosta » 15 jul 2018 13:44

Sinds 2 weken ben ik 4 extra kippen rijker waardoor er nu 9 stuks rondlopen (5x new hampshire en 4 welsumers).
Ik had tot voor kort altijd een voersilo in het nachthok staan maar ik had telkens last van visite in de vorm van muizen en mussen en de dames knoeiden ontzettend dus overgegaan naar een feedomatic trapbak.

De 5 dames stonden weleens gezamelijk rond de voersilo te eten maar met de trapbak is dat niet meer mogelijk en nu er ook meer kippen rondlopen vroeg ik mij af of 1 voer- en drinkplek voldoende is voor 9 kippen?

RodrigoCosta
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 aug 2017 21:31
Land: Nederland
M/V: M

Re: Hoeveel voerplekken per hoeveel kippen?

Berichtdoor RodrigoCosta » 16 jul 2018 11:05

In principe wel hoor, die beesten komen wel aan eten toe. Is het geen optie de voersilo in de ren te zetten en 's avonds bijvoorbeeld even in een afgesloten schuur waar geen muizen kunnen komen. Tot de tijd dat je dan wakker bent en de silo terug kunt zetten hebben de kippen altijd nog de trapbak om te eten. Maar goed, ik denk dat alleen die trapbak ook prima kan. Hier hebben ze 3 voerplekken met 16 kippen, maar ze gaan altijd alle 16 bij dezelfde staan, die idioten :roll:


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten