Welk voer?

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Welk voer?

Berichtdoor Fryske » 30 aug 2018 08:04

Hier krijgen de kippen nooit bewerkte etensresten. Alleen onbewerkt. Groente(afval) Fruit, etc. Ze lopen op gras en daarnaast staat er altijd legkorrel en krijgen ze een à twee keer per dag een klein beetje graan. Ik zou kippen ook niet meteen vanaf dag één van alles geven. Eerst maar even wennen.



Ik denk dat de hetze hier en het steeds op de persoon spelen meer mensen afschrikt!

Stellaatje
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mei 2018 19:44
Land: Nederland
M/V: V

Re: Welk voer?

Berichtdoor Stellaatje » 30 aug 2018 08:20

Mijn kippen believen bijna alleen graan en legkorrel :ja:

Soms eten ze de blaadjes van onkruid en wat gras. En meelwormen. Maar groente, fruit, brood, enz. daar halen de dames hier hun snavel voor op. :o

Fryske schreef: Ik denk dat de hetze hier en het steeds op de persoon spelen meer mensen afschrikt!


Helemaal mee eens... je kunt accepteren dat je van mening verschilt en de vraagsteller zelf laten bekijken wat hem/haar aanspreekt, zonder een ander aan te vallen.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11768
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Welk voer?

Berichtdoor jantien » 30 aug 2018 11:53

[quote="Stellaatje"]Mijn kippen believen bijna alleen graan en legkorrel :ja:

Soms eten ze de blaadjes van onkruid en wat gras. En meelwormen. Maar groente, fruit, brood, enz. daar halen de dames hier hun snavel voor op. :o

Dan heb jij wel heeeeel bijzondere kippen :lol:

Stellaatje
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mei 2018 19:44
Land: Nederland
M/V: V

Re: Welk voer?

Berichtdoor Stellaatje » 30 aug 2018 12:04

jantien schreef:Dan heb jij wel heeeeel bijzondere kippen :lol:


Ik snap er ook niks van, al van alles geprobeerd. Moet het altijd weer opruimen omdat er anders allerlei ongenode gasten 's nachts komen snacken...
Ze zijn wel dol op meelwormen en graan.
Tja, bijzondere kippenmoeder, bijzondere kippen. Ik noem het zelf liever prettig gestoord :gulzig:

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Welk voer?

Berichtdoor Fryske » 30 aug 2018 12:16

Onze kippeneten alles zonder probleem. Dit komt omdat ze dit als kuiken al aan geboden krijgen. Aangekochte kippen/kuikens hoeven meestal ook niks. Ik denk omdat ze het niet gewend zijn. Ik krijg ze altijd aan het 'aparte' eten door het op te hangen. Appel met touw erdoor na verwijderen klokhuis. Andijvie door het hek steken of ophangen. Lukt eigenlijk altijd.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Welk voer?

Berichtdoor Trea » 30 aug 2018 19:59

Als je kippen gewend zijn kun je ook wel etensresten geven.

Mijn kippen krijgen ze van mij ook kliekjes. Geen patat met zout. Maar wel vanalles wat ze graag eten en zonde is om weg te gooien zoals verlepte tomaat, paprika, overgebleven brood, rijst en pasta (met mate), kaaskorstjes (een paar snippers).... En om er voor te zorgen dat ze hun kippenmeel tot op de bodem opeten meng ik yoghurt en appelazijn (soms ook knoflook) door het poederige meel.


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten