Sifondrinker

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
hylke
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 feb 2017 14:39
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Friesland

Sifondrinker

Berichtdoor hylke » 13 sep 2018 20:22

Ik heb kortgeleden een sifondrinker aangeschaft van het model op de foto hieronder.
Nu heb ik hem gister nadat hij was gearriveerd in elkaar gezet, de poten eronder, de rubberen ring om de opening aan de bovenkant en hup, water erin. Nu merk ik dat hij blijft lekken. Ik heb de bovenkant goed dichtgedraaid na een ouder topic op dit forum te lezen. Het hield even op, maar ging daarna gewoon door. Ik denk dat het probleem aan de onderkant zit. De plek waarop de drinker staat, loopt ook heel lichtjes af, waardoor hij een heel klein beetje scheef staat, kan dit een probleem zijn? De bak onder de tank zou toch niet tot de rand gevuld moeten zijn? En met goede afsluiting aan de bovenkant zou de tegendruk toch groot genoeg moeten zijn?

Afbeelding

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit probleem kan oplossen.

Groeten Hylke

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5540
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Sifondrinker

Berichtdoor tuff cookie » 13 sep 2018 22:14

Misschien informeren waar je deze sifondrinker gekocht hebt. Je kunt eerst eens proberen om de drinker recht te zetten, kan best zijn dat het er mee te maken heeft.

klaasj
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 okt 2006 13:02
Land:
M/V: V

Re: Sifondrinker

Berichtdoor klaasj » 03 okt 2018 11:48

Het kan zijn dat er een luchtbelletje in het systeem zit waardoor er niet genoeg druk op de nippel komt om die naar beneden te drukken. Misschien het geheel een beetje schudden of snel op de kop en weer terug.

klaasj
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 okt 2006 13:02
Land:
M/V: V

Re: Sifondrinker

Berichtdoor klaasj » 03 okt 2018 11:49

Ik zie de datum nu pas, probleem bestaat misschien al niet meer.


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten