Kattenvoeding

Alles over kippenvoeding, water, drink/voerbakken en aanverwante zaken
Vlinderr
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jun 2023 05:18
Land: Portugal
M/V: V

Kattenvoeding

Berichtdoor Vlinderr » 20 jul 2023 23:56

Hallo allemaal,ik heb sinds 4 wkn 5 kippen,kan al n boek schrijven ohoh, :crazyeyes: :crazyeyes: maar ik wilde vragen,mogen kippen nu kattenvoeding ja of te nee.Ze krijgen meelwormen,ik woon in portugal en bestel ze dood via internet in nederland,i en dat is best prijzig,ik lees op t internet,de een zegt kattenenvoer is goed en anedere schrijven verboden,???Wie kam mij zeggen wat wel of niet is met mvrgroeten...vlinder

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11782
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kattenvoeding

Berichtdoor jantien » 22 jul 2023 12:44

Wat krijgen ze normaal te eten, het hoofdvoer dus?
En waarom wil je ze kattenvoer geven?

Vlinderr
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jun 2023 05:18
Land: Portugal
M/V: V

Re: Kattenvoeding

Berichtdoor Vlinderr » 22 jul 2023 13:54

Hallo Jantien,ze krijgen volledig voer en legkorrel in een trapbak en ik strooi wat uit op de grond.Ik kook iedere dag rijst ,maal wortel en sla,meng dat door elkaar, gewisseld met fruit,krentjes ext. dat krijgen ze smorgens, en savonds voordat ze op stok gaan en n handjevol meelwormen.
Waarom maal ik sla en wortelen, ik weet niet waar de kipjes vandaan komen,maar ze moesten zelfs wennen aan de zandbodem,n zandbad,no way...n krop sla of kool ,ze laten het gewoon liggen.Ik gooi 1 x per dag wat onkruid,en er staat Grit en kiezel.Waarom kattenvoer,als ik ze savonds de rijst enz breng ,weten ze dat ik meelwormpjes bij heb, komen ze,aangerend :gulzig: maar die zijn hier moeilijk te krijgen, en de verzenkosten zijn bijna net zo duur als de meelwormen,dus daarom mijn gedachte,een klein beetje kattenvoer .Wat ik mij wel afvraag is,gaan de eieren niet naar kattenvoer smaken.Ga nu de linken doornemen,bedankt voor je respons,fijn weekend.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kattenvoeding

Berichtdoor Kip La La » 22 jul 2023 19:04

Tis niet echt de bedoeling geloof ik maar ik gebruik wel wat kattenvoer om m’n kippen af te richten/te laten komen als ik ze roep, wat mais uit blik of geraspte kaas ligt ook heel goed bij ze.

Pearlsofpassion
Berichten: 4377
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kattenvoeding

Berichtdoor Pearlsofpassion » 23 jul 2023 22:39

Insecten zijn uiteraard beter, maar ik geloof niet dat kattenvoer kwaad kan. Zeker de goedkope brokken niet, daar zit zoveel graan in dat het beter geschikt is voor kippen dan voor katten... :cool:

Vlinderr
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jun 2023 05:18
Land: Portugal
M/V: V

Re: Kattenvoeding

Berichtdoor Vlinderr » 24 jul 2023 11:37

Dank voor je berichtje :o

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11782
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kattenvoeding

Berichtdoor jantien » 24 jul 2023 12:57

Nee hoor, de eieren zullen niet naar kattenvoer gaan smaken :mrnono:
Je hebt ze in een ren zitten of lopen ze los? Ik weet dat er in Portugal veel rovers zijn, zelfs op 2 benen..
Ik zou wel oppassen met rijst en de lekkere hapjes waaronder ook het kattenvoer, het kippenvoer moet de hoofdmaaltijd blijven zijn.

Vlinderr
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jun 2023 05:18
Land: Portugal
M/V: V

Re: Kattenvoeding

Berichtdoor Vlinderr » 24 jul 2023 14:30

Hallo Jantien, bedankt voor je respons...De 5 kipjes,Lady Gaga,Madonna,Tina Turner,Beyoncé en Adèle :gna: lopen in een overdekte ren met rondom een rand van stenen. Het lukt me niet een foto te plaatsen....Het enigste bezoek wat ze krijgen zijn de kleine vogeltjes die door het gaas vliegen.Ik zie aan de inhoud van de trapbak dat ze goed het voer eten ,plus dat ik voer in de ren gooi.Van de 5 kipjes leggen er nu 2 een klein eitje, :duimop: hihi

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11782
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kattenvoeding

Berichtdoor jantien » 24 jul 2023 14:37

Voor foto’s plaatsen: kijk even onder kipje Forumzaken, daar staat het stap voor stap uitgelegd.
Ik heb er ook nog steeds moeite mee hoor :lol:

Vlinderr
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jun 2023 05:18
Land: Portugal
M/V: V

Re: Kattenvoeding

Berichtdoor Vlinderr » 24 jul 2023 14:54

Oh ja....Heb je foto's bekeken :ilove:


Terug naar “Voeding, water etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten