hond eet helemaal niks meer?

Els71
Berichten: 700
Lid geworden op: 23 jul 2014 12:27
Land: Belgie
M/V: V

Re: hond eet helemaal niks meer?

Berichtdoor Els71 » 25 feb 2015 08:32

:kopdicht: :(

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: hond eet helemaal niks meer?

Berichtdoor lnge » 25 feb 2015 09:09

horsechick schreef:ja maar mijn ouders gaan niet graag naar de dierenarts vandaar ik wou ook laten zien dat het echt nodig was bedankt

Dat vind ik heel spijtig voor je, en vooral voor de hond :puppydogeyes:

Swoentje
Berichten: 2260
Lid geworden op: 13 mei 2012 11:50
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Sprang-Capelle

Re: hond eet helemaal niks meer?

Berichtdoor Swoentje » 25 feb 2015 09:57

Inge schreef:
Swoentje schreef:Ik snap echt niet dat je dit af gaat zitten wachten.......

Ik denk dat de TS hier door haar jonge leeftijd zelf weinig aan kan doen. Die verantwoordelijkheid ligt bij haar ouders.

Dat TS nog thuiswoont, wil niet zeggen dat ze heel jong is toch? Ze is in ieder geval oud genoeg om te zien dat er iets mis is met de hond.

Maar ik had misschien beter kunnen zetten: dat mensen dit af gaan zitten wachten. Bij kippen snap ik dat al vaak niet, maar bij honden helemaal niet. Wil je geen geld uitgeven aan de dierenarts, begin dan gewoon niet aan dieren. Maar dat is een discussie die eindeloos gevoerd kan worden vrees ik, dus ik zal erover ophouden Inge :|

Artep
Berichten: 3029
Lid geworden op: 13 feb 2012 18:04
Land: nederland
M/V: V
Locatie: gelderland

Re: hond eet helemaal niks meer?

Berichtdoor Artep » 25 feb 2015 10:17

Heeft de hond alweer gegeten?

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: hond eet helemaal niks meer?

Berichtdoor lnge » 25 feb 2015 13:41

Helaas zien we hier vaak dat kinderen zelf weinig kunnen doen als ouders weigeren naar de dierenarts te gaan. Je kan ook niet zomaar zeggen dat een kind dan zelf maar moet gaan, we weten allemaal dat een dierenarts flink wat kost. En helaas zijn veel mensen van mening dat een dierenarts weggegooid geld is, en dat men liever niet teveel uit wil geven aan een dier. Vaak is het dan ook nog afhankelijk van de diersoort. Iemand wil het wel aan een hond uitgeven, maar aan een konijn is belachelijk. Er wordt dan vergeten dat een konijn ook 10 jaar mee kan gaan en net zo'n leuk huisgenootje kan zijn als een kat. Ik heb een paar dagen geleden nog te horen gekregen dat het onbegrijpelijk was dat ik hoge dierenartskosten had gemaakt aan mijn konijn door dat hij een paar keer longontsteking had gekregen. En uiteindelijk nog in heb laten slapen ook. Want, het is 'maar' een konijn :roll:

Els71
Berichten: 700
Lid geworden op: 23 jul 2014 12:27
Land: Belgie
M/V: V

Re: hond eet helemaal niks meer?

Berichtdoor Els71 » 25 feb 2015 16:03

Ik had onlangs een date met een man waarmee het onderwerp na even over dieren ging. Ik vertelde over de problemen die ik in het begin had met een van mijn kippen en dat ik er enkele keren mee naar de DA was gegaan. Hij vond het ok om met een hond te gaan maar met een kip vind hij belachelijk. Nek omringen en een nieuwe kopen zei hij. Ik heb de rekening gevraagd en ben opgestapt :mrgreen:

horsechick
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 sep 2014 13:46
Land: nederland
M/V: V

Re: hond eet helemaal niks meer?

Berichtdoor horsechick » 25 feb 2015 18:30

het gaat al iets beter hij eet in ieder geval weer maar hij blijft nogal dromerig :|

horsechick
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 sep 2014 13:46
Land: nederland
M/V: V

Re: hond eet helemaal niks meer?

Berichtdoor horsechick » 25 feb 2015 18:48

Maar wij gaan wel naar de dierenarts alleen de dierenarts is niet super en we hebben vaak mee gemaakt dat die verkeerde middelen heeft voorgeschreven.
Max is al eens heel ernstig ziek geworden door verkeerde medicatie van onze dierenarts en hij had heel hoge koorts en kon niks meer doen.
Dus toen moesten wij een half uur lang in de auto om andere dierenarts te bezoeken met spoed geval.
Alleen iedereen maakt wel eens een fout en je komt er snel genoeg achter,
maar mijn ouders zitten er wel mee wat ik ook heel goed snap.

Ik ben nog jong hoor :oops: ik zit in 3de middelbaar maar ik wil later opleiding paravetarinaire dierenartsassistente doen.

Els71 schreef:Ik had onlangs een date met een man waarmee het onderwerp na even over dieren ging. Ik vertelde over de problemen die ik in het begin had met een van mijn kippen en dat ik er enkele keren mee naar de DA was gegaan. Hij vond het ok om met een hond te gaan maar met een kip vind hij belachelijk. Nek omringen en een nieuwe kopen zei hij. Ik heb de rekening gevraagd en ben opgestapt :mrgreen:


Ik vind dat je inderdaad met alle dieren naar de dierenarts moet gaan. Als je zelf beroert bent dan ga je toch ook naar de dokter en ieder dier heeft gevoelens. :ja:

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: hond eet helemaal niks meer?

Berichtdoor kiekenboerinneke » 26 feb 2015 15:24

Idd. Wij zoeken ook vaak ( soms te laat ) een dokter op.
Voor m'n dieren daarentegen... Ik heb drie weken geleden ook met onze Nelson met spoed naar de DA moeten gaan.
Hij zat finaal verstopt. Kwam langs achter niets meer uit en hij piepte ook verschrikkelijk als ie een kakje moest doen. Hij gaf ook alles over, gewoon omdat het niet langs kon.
Bij de DA heeft ie een lavement gehad, en langs voor een laxeermiddel. En toen hebben we met drie ( ik, DA en DA-assistente/stagiair ) gewacht tot ie een kakje ging doen... :gutgut: De "stop" is er een dik uur later uitgevlogen, bij ons thuis, en Nelson was weer verlost van z'n ongemak.
Ik zou toch een degelijke DA zoeken, en hier ook mee blijven. Ik heb ook even moeten zoeken toen die van mij op pensioen ging, maar ben uiteindelijk terechtgekomen bij iemand bij wie zowel ik als Nelson op hun gemak zijn. :-D

Els: Ik zou hetzelfde gedaan hebben.... Iemand die niet in staat is om dieren graag te zien kan ook geen mensen graag zien. :nuffig:


Terug naar “Honden”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten