Kaya en Casey

miemster
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:29
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kaya en Casey

Berichtdoor miemster » 16 apr 2016 11:55

Afbeelding

Alweer lang geleden, dus Floki is flink gegroeid, bijna net zo groot als Casey nu, hele mooie pluimstaart en een in verhouding wat klein koppie. Hij is ook erg braaf, luistert behoorlijk goed (hij pubert nu, dus luistert niet altijd).

1 klein dingetje gehad, hij had 1 hoektand die er met 6 maanden nog steeds niet uit was of ook maar enigzins los zat, terwijl de rest van zn gebit al gewisseld was, dus die is er onder een roesje uitgetrokken, verder doet ie het allemaal prima.

Casey doet nog steeds alsof ie het allemaal vreselijk irritant vind en gromt nog regelmatig, maar staat dan stiekem tegelijkertijd te kwispelen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Kaya en Casey

Berichtdoor kiekenboerinneke » 16 apr 2016 13:06

Fijn om te horen dat alles goed gaat :duimop: Alleen spijtig dat ik de foto's niet kan zien :puppydogeyes:

miemster
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:29
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kaya en Casey

Berichtdoor miemster » 16 apr 2016 23:20

Dat ligt dan vast aan de site waar ze op staan, ik kan ze zelf wel zien, heb ze even op photobucket gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Kaya en Casey

Berichtdoor kiekenboerinneke » 17 apr 2016 18:34

:duimop:
:ilove:
Zo te zien al dikke vriendjes!

miemster
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:29
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kaya en Casey

Berichtdoor miemster » 03 nov 2016 16:58

Rust zacht lieve gekke Ceessebees

Afbeelding

Dinsdag vrij plotseling afscheid moeten nemen van Casey. Zo'n anderhalve week geleden nog behendigheid met hem gelopen, hij was wel erg traag en niet vooruit te branden, maar hij sprong nog goed en heeft nog tevreden op het veld liggen rollen. Vanaf toen ging het bergafwaarts, erg loom en lusteloos, amper eten.
Afgelopen maandag naar de dierenarts geweest, hij had koorts dus ergens infectie, AB en pijnstilling meegekregen. 'S avonds had hij ineens geen controle over zijn achterpoten, kon ze niet goed stevig onder zich zetten, trok na een 20 minuten weer weg, maar toch meteen de dierenarts gebeld om een nieuwe afspraak te maken. Dinsdag weer naar de dierenarts, bloedonderzoek en echo. Op de echo was te zien dat er vocht en bloedstolsels in de buikholte zaten, bloed was duidelijk afkomstig van de milt. Hoe en wat was verder niet te zeggen, daarvoor moest er een kijkoperatie uitgevoerd worden. Nou was meneer nuchter (enige voordeel aan niet willen eten neem ik aan) en kon meteen onder het mes.
Helaas belde de dierenarts vrij vlug toen we weer thuis waren. Er was inderdaad een tumor op de milt die was gaan bloeden, maar er waren ook flinke uitzaaiingen naar de lever. Was het alleen de milt geweest, dan had die gemakkelijk verwijderd kunnen worden, nu was helaas de enige optie hem niet meer uit de narcose te laten ontwaken.

Na een halfuurtje konden we nog afscheid gaan nemen.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kaya en Casey

Berichtdoor Kip La La » 03 nov 2016 19:24

Hè wat verdrietig. :puppydogeyes:
Veel sterkte zonder hem.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Kaya en Casey

Berichtdoor lnge » 04 nov 2016 00:27

Ontzettend naar bericht, en heel herkenbaar voor mij, mijn hond is vorig jaar aan hetzelfde overleden. Ze bleek een enorme inwendige bloeding te hebben en kon niet meer gered worden.
Alleen werd mij verteld dat een milttumor eigenlijk wel altijd einde verhaal is. De tumor kan verwijderd worden maar de hond moet daarna aan de chemo. En het is levensrekkend voor korte tijd.
Heel veel sterkte met het moeten missen :roos:


Terug naar “Honden”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten