Opgelet met gerookte of rauwe knoken

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Opgelet met gerookte of rauwe knoken

Berichtdoor kiekenboerinneke » 19 apr 2017 16:49

Opgelet als je je hond een gerookte of rauwe knook geeft om op te kauwen/op te eten.
Onze Nelson kampt hierdoor - ondanks een ruime dosis laxeermiddel en de nodige clysma's - al ruim een week met constipatie.
Gelukkig is hij ( na 2 DA's een bezoekje te hebben gebracht ) niet in levensgevaar en is hij nog z'n vrolijke, maffe zelf, maar dat kan nog veranderen als zijn "opstopping" niet snel los komt of als de darm die zich errond bevindt begint te ontsteken. Dan wordt het dierenkliniek.
Voorlopig behandelen we met paraffinewater oraal en microlax anaal en zolang er luchtjes ontsnappen en hij geen koorts maakt moest ik mij niet teveel zorgen maken.
Bij deze, dus, opgelet met knoken!

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Opgelet met gerookte of rauwe knoken

Berichtdoor kiekenboerinneke » 21 apr 2017 15:15

kiekenboerinneke schreef:Opgelet als je je hond een gerookte of rauwe knook geeft om op te kauwen/op te eten.
Onze Nelson kampt hierdoor - ondanks een ruime dosis laxeermiddel en de nodige clysma's - al ruim een week met constipatie.
Gelukkig is hij ( na 2 DA's een bezoekje te hebben gebracht ) niet in levensgevaar en is hij nog z'n vrolijke, maffe zelf, maar dat kan nog veranderen als zijn "opstopping" niet snel los komt of als de darm die zich errond bevindt begint te ontsteken. Dan wordt het dierenkliniek.
Voorlopig behandelen we met paraffinewater oraal en microlax anaal en zolang er luchtjes ontsnappen en hij geen koorts maakt moest ik mij niet teveel zorgen maken.
Bij deze, dus, opgelet met knoken!

Intussen is Nelson gelukkig vanzelf "ontstopt". Maar knoken zijn toekomstgericht niet meer toegestaan!


Terug naar “Honden”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten