wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

poekie ajam
Berichten: 57
Lid geworden op: 25 jun 2017 10:18
Land: Nederland
M/V: V

Re: wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Berichtdoor poekie ajam » 10 sep 2017 18:12

Hoi Jose,
Ik weet dat je DA anders heeft gezegd maar ik kom toch heel even terug op voeding.
Ga een lang verhaal kort houden.
Wij waren van die vers vlees believers want hond/wolf, je kent dat wel, totdat bleek dat onze laatste pup allergisch is voor dierlijke eiwitten.
Lotte Botter geraadpleegd (even googlen) en de pup op haar advies op een vegetarische brok gezet ( Yarrah Vega Active) Pup is helemaal genezen en medicijnvrij en zij stond op 4 soorten medicijnen van de DA!
Oudste hond kreeg na 3 jaar ineens acute jeukklachten ondanks dat zij van pup af aan op vers biologisch vlees stond, ook op die brok gezet, jeuk weg en als leuke bijkomstigheid, bruine traanstrepen ook weg, surprise!
Middelste heeft ook hardnekkige bruine traanstrepen, dus uiteindelijk die ook op de vega brok.
Uiteindelijk dus 3 hondjes van biologisch vlees op een vegetarische brok en helemaal klachtenvrij.
Ik wilde je dit verhaal niet onthouden mede omdat een DA er ook wel eens naast zit.
Succes met het vinden van een oplossing!

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Berichtdoor José » 10 sep 2017 21:53

Dat klinkt super, fijn voor de honden dat het zo opgelost is! Maar totaal dus geen vlees meer bij een carnivoor? Komen ze dan geen voedingsstoffen tekort? En ja, ik ben het zeker met je eens dat DA's ook niet alwetend zijn en soms daardoor foute beoordelingen geven. Maar dit zijn al twee DA's die dat stellig beweren. Tja, misschien bij elkaar in de klas gezeten :gossip: :mrnono:

Momenteel ben ik een studie aan het doen naar wietolie (gemengd THC/CBD). Dat kan qua metabolisme worden toegepast op honden, net als bij mensen. En je hoort er erg goede resultaten over. Maar zelf ben ik daar totaal onbekend mee (itt tot mijn dochter die wel eens een jointje rookt).

Heeft iemand ervaring met wietolie of CBD olie bij honden? Hoe doseer je dat bijvoorbeeld voor een hond van 14 kg? Graag ervaringen want ik sta er in principe wel voor open.

Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Berichtdoor Frankkip » 11 sep 2017 07:02

Ik gebruik bij Charlie de CBD olie vooral op momenten dat ze in een drukke mood is . Als ze zo is gaat ze gaten in de tuin graven waar je een paard in kunt begraven, of haar mand slopen enz.... Ze krijgt dan een paar druppels om de "scherpe randjes"wat weg te halen. Dosering ? Gewoon 2 druppeltjes voor een hond van 21 kg.(geen voorschrift , zelf ondervonden dat dit genoeg was.)

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Berichtdoor José » 11 sep 2017 08:03

Dat is mooi Frankkip! Werkt de CBD naar jouw idee ook pijnstillend, of moet je daar toch de THC voor hebben? Voorbeeld: gisteravond laat ging de oude hond van een buurman ineens helemaal door de poten, nadat ze al weken minder animo had voor wandelen en eten. Op zich niet gek, ze is al 14 wat oud is voor zo'n hond. Maar ik ben bij haar gaan kijken (afscheid nemen eigenlijk) en zag dat ze duidelijk pijn had. Op zo'n moment (zondagavond, DA en shop uiteraard gesloten) zou je willen dat je iets had om toe te dienen zodat ze én minder pijn had én daardoor rustiger werd. Ik heb nu alleen wat Reiki kunnen toepassen maar een flesje olie zou op dat moment een zegen zijn denk ik. Ook voor mijn hond met haar vreselijke jeuk. Maar weet dus niet of alleen CBD daar afdoend voor is. Ik heb liever geen hond die knetter-stoned wordt doordat ik met THC eerst de dosis moet gaan uitvinden. Wat in het geval van de oude buurhond misschien juist weer wél een goed idee zou zijn geweest, stoned worden. En mijn andere hond, Berner Sennen van 9 (is dus ook al aardig oud) heeft geregeld dat ze door HD en artritis door de achterhand zakt. Die woont bij mijn ex dus ik heb er niet altijd zicht op. Maar bij haar zou het ook toepasbaar zijn. Maar dan alleen CBD of de combi. Ik kan er niet goed wijs uit worden, de verschillen qua toepassing.

Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Berichtdoor Frankkip » 11 sep 2017 19:18

Heb geen idee of het pijnstillend werkt. Onze andere hond , die jeuk krijgt van de kippenpoep , is op geen enkele manier (behalve onder dwang) te verleiden om ook maar een druppeltje , hoe goed verstopt ook, in te nemen. Zoals eerder geschreven , het haalt de scherpe randjes weg. Dus net die prikkel weghalen om iets te gaan slopen of graven , of over 2 meter schutting te springen.

poekie ajam
Berichten: 57
Lid geworden op: 25 jun 2017 10:18
Land: Nederland
M/V: V

Re: wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Berichtdoor poekie ajam » 12 sep 2017 18:32

José schreef:Dat klinkt super, fijn voor de honden dat het zo opgelost is! Maar totaal dus geen vlees meer bij een carnivoor? Komen ze dan geen voedingsstoffen tekort? En ja, ik ben het zeker met je eens dat DA's ook niet alwetend zijn en soms daardoor foute beoordelingen geven. Maar dit zijn al twee DA's die dat stellig beweren. Tja, misschien bij elkaar in de klas gezeten :gossip: :mrnono:

Momenteel ben ik een studie aan het doen naar wietolie (gemengd THC/CBD). Dat kan qua metabolisme worden toegepast op honden, net als bij mensen. En je hoort er erg goede resultaten over. Maar zelf ben ik daar totaal onbekend mee (itt tot mijn dochter die wel eens een jointje rookt).

Heeft iemand ervaring met wietolie of CBD olie bij honden? Hoe doseer je dat bijvoorbeeld voor een hond van 14 kg? Graag ervaringen want ik sta er in principe wel voor open.


Nee ze komen niets tekort op deze brok aan alles is gedacht.
Ik heb vroeger weleen geblowd en daarbij stopt ook mijn wetenschap maar komt er helemaal geen autoriteit omhoog als je het googled?
Zag zonet deze .... :puppydogeyes: http://www.cbdvoorhonden.nl/thc-honden-liever-niet/

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Berichtdoor José » 13 sep 2017 12:07

Ja dat is voor mij ook een reden om uitsluitend CBD te overwegen. Al is er ook bij dit artikel de kanttekening dat het vervolgens hun eigen producten aanbeveelt als de enige juiste.
Dank je! Ik studeer nog even door voordat ik besluit of ik dan toch CBD zal proberen of iets totaal anders.

poekie ajam
Berichten: 57
Lid geworden op: 25 jun 2017 10:18
Land: Nederland
M/V: V

Re: wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Berichtdoor poekie ajam » 13 sep 2017 14:01

Veel succes!!!!

Krista ten Brinke
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2022 10:44
Land: Nederland
M/V: V

Re: wie herkent dit patroon en wat is de oplossing

Berichtdoor Krista ten Brinke » 10 okt 2022 15:24

Het is inmiddels al heel wat jaartjes geleden dat deze vraag gesteld werd. Ik loop zelf tegen hetzelfde probleem aan. Op de pagina https://dierenkliniekonline.com/jeuk-op-de-rug/ worden wat oplossingen besproken met ook nog linkjes naar pagina's over allergiën. En mocht je er dan niet uitkomen dan kun je die dierenarts ook nog zelf om advies vragen via whatsapp. Dat heb ik zelf dus gedaan en het heeft mij in elk geval weer wat mogelijkheden gegeven om een oplossing te vinden. Helaas is het nog te vroeg om te zeggen of de oplossing er is...


Terug naar “Honden”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten