Jonge spreeuw gered, wat nu?

Tamme en wilde vogels die niet in de categorie overige pluimage vallen
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 1453
Lid geworden op: 11 dec 2002 19:02
Land:
M/V: V
Locatie: Bodegraven

Jonge spreeuw gered, wat nu?

Berichtdoor Danielle » 24 mei 2015 14:37

Ik heb net een jonge spreeuw gered uit de klauwen van onze buurkat. Ik heb hem nu in een krat binnen zitten.
Hij lijkt me op de leeftijd van nog niet goed kunnen vliegen. Wel veren en vleugels, denk dat ie net vliegles kreeg en toen kattenslachtoffer werd... Hij is niet echt zichtbaar gewond, alleen een kras met wat bloed aan zn pootje.

Wat nu? Maakt hij nog kans om zijn nest of zijn ouders terug te vinden als ik hem, nadat ie is bijgekomen, weer buiten zet? Die kat loopt er ook nog steeds (buren zijn niet thuis).

Moet ik hem eten of drinken geven?

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Jonge spreeuw gered, wat nu?

Berichtdoor Kip La La » 24 mei 2015 15:07

Moeilijk is dat.
Heb je misschien een vogelopvang in de buurt zitten waar je hem heen kan brengen?

Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 1453
Lid geworden op: 11 dec 2002 19:02
Land:
M/V: V
Locatie: Bodegraven

Re: Jonge spreeuw gered, wat nu?

Berichtdoor Danielle » 24 mei 2015 16:40

Hij ging in het krat op een gegeven moment (na een uurtje) wat rondfladderen. Toen heb ik hem buiten gezet en het doek eraf. De kat was nergens te bekennen. Vogeltje vloog uit het krat, maar hij kan nog niet echt goed vliegen. Hij hupte het pleintje over en de struiken in. Ik duim maar voor 'm dat het goed komt... Ik kan hem nu niet meer zien.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Jonge spreeuw gered, wat nu?

Berichtdoor Isabel » 24 mei 2015 19:20

Tsja... aan mijn advies heb je nu niets meer. Ik had de spreeuw naar een vogelopvang gebracht, konden ze gelijk de verwondingen behandelen.


Terug naar “Vogels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten