Kan wen Chinchilla bij de vogels in ?

Tamme en wilde vogels die niet in de categorie overige pluimage vallen
Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Kan wen Chinchilla bij de vogels in ?

Berichtdoor Onzebeestenboel » 23 nov 2017 08:39

Ik heb dus een een voliere waar diverse vogels inzitten wat al heel lang goed gaat, ook tijden het broedseizoen terwijl velen zeggen dat de soorten helemaal niet bijelkaar kunnen. Maar ik heb dus 2 koppels valkparkieten,4 koppel grasparkieten,2 koppels zebravinken,trio chinese dwergkwartels, koppel japanse kwartels,5 waterslager kanaries, koppel elegantparkieten en twee koppels perzikkoppapegaaien. Nou vroeg ik me dus af of ik er een chinchilla bij kan houden ?
Mijn vogels zijn zeer tam dus ik kom het hok al binnen en ze zitten al op maar ik weet al vrijwel over de chinchilla en ik heb bij diverse fokkers gekeken maar die konden me dit antword niet geven, wel weet ik dat konijnen en vogels hier zeer goed gaat, ook met de kwartels. ;)

Ik hoop dat iemand me kan helpen :duimop:

Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: Kan wen Chinchilla bij de vogels in ?

Berichtdoor Frankkip » 23 nov 2017 09:14

Zoek eens bij huisvesting Chinchilla en huisvesting vogels , probeer eens de overeenkomsten te vinden, en ga vanuit daar verder. En afgezien van het feit dat dat beest ondergescheten raakt van de vogels , moeten Chinchillas ook nooit alleen gehouden worden , om gelukkige Chinchillas te houden.

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kan wen Chinchilla bij de vogels in ?

Berichtdoor Onzebeestenboel » 23 nov 2017 09:24

Frankkip, dat de beesten worden onsergescheten wist ik van te voren toen ik het hok bouwde daarom is er een verblijf waar de vogels niet kunnen komen en dat is voor de konijnen en kwartels enzovoort en ik heb een verblijf waar de vogels kunnen komen en een gezamelijke voederplek waar ze allen kunnen komen en nog een ander stuk beplanting en een groot nachthok voor allen en wat nachthokken waar ze niet kunnen komen, chinchilla mogen niet alleen worden gehouden dat snap ik en daarom haal ik er nog eentje maar ik denk beter dat ik hem binnen kan houden hier want als je al weet waar zo,n beestje niet tegen bestand is :shock:.
Maar als dit wel kan, je bent welkom om een reactie of jouw ervaring te plaatsen. ;)

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kan wen Chinchilla bij de vogels in ?

Berichtdoor Onzebeestenboel » 23 nov 2017 09:33

Ik heb net weer een fokker gebeld waar ik eentje zou weghalen maar je kan ze beter binnen houden in een groepje want ik wil niet het risico lopen dat er wel iets gebeurt, maar ik zocht eigenlijk nog wel een dier(dieren) die ik in de voliere kon plaatsen, iemand nog wat tips ? ;)

Hoe pas ik de titel aan ? :gossip:

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kan wen Chinchilla bij de vogels in ?

Berichtdoor Kip La La » 23 nov 2017 09:43

Ik was een tijdje terug bij iemand op bezoek die in een éensgezinswoningtuin een ren had.
Met grote duiven, diverse kippen en diverse kwartelsoorten.
Het waren er gewoon veel te veel.
De kwartels werden door iedereen op de kop gezeten/gepikt en zagen er dieptriest uit.
De moraal van mijn verhaal; dieren houden is fijn maar er zijn grenzen aan het aantal dieren en soorten die je bij elkaar zou moeten huisvesten om hen nog een pretttig leven te kunnen geven.

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kan wen Chinchilla bij de vogels in ?

Berichtdoor Onzebeestenboel » 23 nov 2017 10:15

Kiplala, ja dn ik snap dat het bij de een verkeerd gaat en bij de andere goed, het gaat echt om de ruimte, ik heb het nu ongeveer 6,5 jaar zo, elk jaar ga ik met de jomgen verder, maak ze wel onverwant dus ik heb vele generaties vogels in het hok, s,avends als de vogels met zijn allen op een stok zitten dan zitten ze allemaal lekker klus tegen elkaar aan :ilove:, en de kwartels allemaal met de konijntjes, kwartels hebben ook elk jaar veel jongen :crazyeyes:, maar ja als het niet was gegaan dan had ik deze soorten ook niet bijelkaar, maar het gaat al zo lang goed maar ik heb net even met iemand contact gehad dat ik er een trio Serama kipjes bij in doe, ik heb ze een aantal jaren gekweekt maar toen verhuisde we hierheen dus heb ik al mijn seramas en projecten in Drenthe nu liggen, zo 30 seramas scharrelem daar rond waarmee ik elk jaar kweek maar ik dacht waarom niet, ik kijk even hoe het gaat en als het niet goed gaat dan blijven ze en gaat niet goed gaan ze weer weg.
Meerdere tips en dergelijke zijn welkom :duimop:.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kan wen Chinchilla bij de vogels in ?

Berichtdoor Kip La La » 23 nov 2017 12:19

Deze persoon had de beste bedoelingen en ook niet het idee dat er iets mis was, dat was míjn perceptie.

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kan wen Chinchilla bij de vogels in ?

Berichtdoor Onzebeestenboel » 23 nov 2017 12:23

Ja oke maar ik ben altijd buiten bezig hier met de beestenboel hier en altijd oplettend, mijn vogels zien er allen goed gezond uit en s,middags is hier het plaatselijke koor te horen :mrgreen:

Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: Kan wen Chinchilla bij de vogels in ?

Berichtdoor Frankkip » 23 nov 2017 13:14

Onzebeestenboel schreef:, ik kijk even hoe het gaat en als het niet goed gaat dan blijven ze en gaat niet goed gaan ze weer weg.
:.

Dit is niet zoals we op dit forum met dieren om wensen te gaan, even aankijken en als het niet gaat doe ik ze wel weer weg. Klinkt erg onverantwoord , en gebruik je de dieren als weggooiproduct. Hoe oud ben je eigenlijk ?Als ik vragen mag ? Zou nu wel eens fotos willen zien van jouw grote vollieres , waar al die soorten een happy leven leiden, en konijnen en kwartels die lekker klus bij elkaar kruipen.Ik veroordeel je niet , maar ben wel nieuwsgierig.

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kan wen Chinchilla bij de vogels in ?

Berichtdoor Onzebeestenboel » 23 nov 2017 13:20

De voliere is 15 bij 5 meter groot, genoeg ruimte.
En ik ben al 65, niet de jongste meer ;), kijk als we gaan hebben over even aankijken enzovoort kun je iedereen gaan beoordelen want dat doet iedereen, bijvoorbeeld ene haan bij een toom hennen zetten even aankijken en anders gaat de haan weer weg, dat doet iedereen maar zo, op zijn eigen manier ;), er zijn meer mensen die konijnen samen met kwartels hebben en een happy life hebben, dat u dit niet gelooft kan ik niks aandoen maar er zijn meer mensen die dit hebben :-D.

Zoals ik al zei, foto,s werken niet, en daarom heb ik met Wyan afgesproken dat hij de foto,s ervoor mij gaat opzetten :frown: zodat u eens achterover van uw stoel gaat vallen :mrgreen:


Terug naar “Vogels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten