Wat eten tamme ratten?

Dieren & dierenonderwerpen die niet onder bovengenoemde categorieën vallen
Kefraya
Berichten: 298
Lid geworden op: 13 jun 2005 15:22
Land:
M/V: V
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Wat eten tamme ratten?

Berichtdoor Kefraya » 21 jul 2006 09:56

Sinds gisteren heb ik twee ratjes te logeren. Ik heb er weinig ervaring mee.
Ze hebben een zak eten en een doos knabbelstaafjes meegekregen, dus dat is ok.
Maar kan ik ze ook af en toe wat lekkers geven en zo ja, wat is goed voor ze? Groenvoer, stukjes wortel, fruit?

Gebruikersavatar
kipjeR
Berichten: 1112
Lid geworden op: 05 jan 2006 13:26
Land:
M/V: V

Berichtdoor kipjeR » 21 jul 2006 10:04

Alles wat je bijvoert moet met mate. Ze mogen fruit maar geen nat fruit, dus wel appels en bananen. Ze mogen geen melkprdukten. Verder kun je ze ook stukjes groente geven maar geen koolsoorten en bladsla. Hier doen ze ook een moord voor een stukje kaas en doppinda's vinden ze ook erg lekker. Oh ja en muesli kan ook. Keus genoeg dus. Pasta kan je ze ook geven, zowel gekookt als niet gekookt (geen zout). Maar alleen kleine beetjes hoor want anders groeien ze dicht. Veel plezier met ze.

Gebruikersavatar
doekiewoekie
Berichten: 92
Lid geworden op: 05 jun 2006 01:16
Land:
M/V: V
Locatie: Asten

Berichtdoor doekiewoekie » 21 jul 2006 11:26

mijn tamme rat pleegde een moord voor kattebrokjes ( droge) ... en ze kreeg die dan als traktatie...

Noekie
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 jul 2006 22:11
Land:
M/V: V
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor Noekie » 21 jul 2006 23:47