verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Huisvesting, voeding en (giftige)planten.

Berichtdoor Eelke op 10 maart 2010 12:04

als dan de buren wakker zijn, kunnen zij mooi jouw nijnen ook in de gaten houden ;)
Eelke

Years of membershipYears of membership

Lokatie: Bergen op Zoom

Berichtdoor con1954 op 12 maart 2010 22:09

Inge schreef:Ik ben ook altijd aan het denken hoe ik dingen kan verbeteren. Ik zou eigenlijk de rennen wel zo dicht willen hebben, dat ik ze 's zomers niet meer voor de nacht hoef op te sluiten.

Hallo Inge,
Heb net je foto's bekeken van de konijnen in je album. Wat een leuke,grappige beesten. :gulzig: Gijs is echt heel leuk. Je kan zien dat ze het goed naar hun zin hebben.
Leuk idee zo,dat huisje in de ren. Ik heb ook zo'n huisje,maar dan voor de kippen. en die zitten ook wel eens voor het raampje naar buiten te kijken, :curtain net zoals jouw Gijs op de foto.
Ook vind ik het zo mooi dat de konijnen tussen de kippen lopen, dat doen ze hier ook.
Zag ook dat Gijs? een hol heeft gegraven. Met de kip achter hem aan. Zo leuk. Dit hol is trouwens wel een stuk groter dat wat mijn konijn graaft. Maar ik heb dan ook 2 dwerg konijnen, dat scheelt misschien.
Ik merk ook hier dat ze 's avonds en 's nachts actiever zijn dan overdag. Maar het is misschien ook maar net wat ze gewend zijn. :daag:
con1954

Land: nederland
M/V: V

Berichtdoor Lies op 12 maart 2010 22:41

Ik merk ook hier dat ze 's avonds en 's nachts actiever zijn dan overdag. Maar het is misschien ook maar net wat ze gewend zijn.

Nee :P Het is hun natuurlijke ritme. Hoezeer je ook avond of nachtmens bent, tegen een konijn leg je het af! :-D
Lies

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

Lokatie: Deventer
Land: NL

Berichtdoor Inge op 13 maart 2010 00:40

@con1954:
Ik vind ze zelf ook allemaal zo leuk. Ieder konijn is bijzonder voor mij.
Het konijn achter het raampje is trouwens Bas. Gijs is die grote wildkleurige.
Het konijn in het hol is Bella. Het is niet zo gek dat ze zo'n groot hol graaft want ze weegt 7 kilo. Bella is een franse hangoor.
Ik heb 3 van die huisjes inmiddels. In één ervan wonen mijn 3 broertjes cochin. Die huisjes zijn ideaal. Voor Max en Noor heb ik ook zo'n huisje maar daar heb ik een stukje tegenaan gebouwd, omdat ik het voor 2 FH wat te klein vind.
Ik laat het meteen maar even zien. De lichtgroene hekjes zitten er voor nood, dat moet nog verbeterd worden.
Afbeelding
Inge

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

Lokatie: duin en bollenstreek

Berichtdoor paul baumer op 13 maart 2010 17:14

hallo,en waar ergens kan je die huisjes kopen ? mvg
paul baumer

Years of membership

Land: belgie
M/V: M

Berichtdoor con1954 op 13 maart 2010 21:06

Hallo Inge, Ja,een mooi huisje, ze zitten er heerlijk zo te zien en lekker beschut.

Paul, op jouw vraag waar je die huisjes kunt kopen, ik denk dat Inge dat beter weet. Ik heb mijn huisje en aangebouwde ren(voor de kippen) tweedehands gekocht, maar ik denk dat het speel huisjes zijn.

Zal nog even een foto van het kippen huisje toevoegen. Vlgs.mij zijn de maten van het binnenhuisje 1.00m. X 1.20m.

Afbeelding
Afbeelding

Groetjes,Connie...
con1954

Berichtdoor Inge op 13 maart 2010 23:14

Het is bij jou dan een kippenhuisje, maar ik zie er ook een prachtig konijnenhuis in!
Die van mij zijn idd ook kinderspeelhuisjes. Volgens mij van de Gamma oid, en ik dacht nieuw iets van 120 eur.
Ik heb er op MP 30 tot 60 eur voor betaald.
De binnenmaat is 1.05x1.05. Dat vind ik voor de fh te klein om een hele nacht in te moeten zitten, daarom heb ik er dus nog een hok tegenaan gezet.
Inge

Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership

Berichtdoor con1954 op 14 maart 2010 21:58

Heb vandaag de nieuwe folder van de Welkoop (Boerenbond) ontvangen en daar staat een speel huisje in met veranda,
zandbak erbij (staat eronder), ren er omheen en klaar ben je. :mrgreen:
Voor kippen ook leuk trouwens zo'n veranda, kunnen ze lekker opzitten (op het hekje). :saint:
con1954

Berichtdoor Inge op 14 maart 2010 23:37

En die kost?
Inge

Berichtdoor arissa op 15 maart 2010 09:38

Wij hebben een konijnenweide, 3 hokken met kattenluikje en zo kunnen ze zelf binnen en buiten. Moet nog even uitdokteren hoe je hier foto's plaatst...
arissa

VorigeVolgende

Keer terug naar Huisvesting en voeding [konijnen]