Weer ben ik gezwicht, zucht... Fos en Floor, Echte liefde!

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Weer ben ik gezwicht, zucht... Fos en Floor, Echte liefde!

Berichtdoor lnge » 03 feb 2008 14:50

Ik weet dat ik het gewoon niet moet doen:
Op mijn werk bij de konijntjes kijken!
Maar het was zo stil en ik verveelde me, dus ging een rondje lopen door het tuincentrum waar ik werk. Nou ja rondje... rechtstreeks naar de dierenafdeling.
Zit daar een schat van een bont hangoorkonijntje! Niet zo jong meer, maar oh zo leuk! Om de één of andere reden wordt ze dus maar niet verkocht. En ze wordt steeds groter, dus veel minder leuk voor die verwende rotkindjes met dito moeder die alleen een babykonijntje willen!
Dus heb ik al afgesproken dat mocht dit schatje niet verkocht worden, dan neem ik haar. Ze raakte gewoon iets bij me en ik zou het verschrikkelijk vinden als zij door een één of andere enge phyton opgevreten wordt!
Maar ze laat me niet los, ik wil niet afwachten of ze verkocht wordt, ik wil haar hebben!
Maar een konijn alleen dat kan niet, en ze kan ook niet bij mijn andere konijnen. Dus (stom, stom, stom) weer op MP gekeken en vlak bij mij woont een gecastreerd rammetje die naar een ander baasje moet. Ik heb gemaild met de eigenaar en ik kan de reden enigszins begrijpen. Het is een beetje een probleemgeval. Maar het probleem hoeft hier geen probleem te zijn, dus denk ik dat het een geschikte partner voor MIJN? nieuwe konijn is.
Nou maar hopen dat ze de afgelopen dagen niet toch verkocht is.
In ieder geval is dit het gecastreerde rammetje wat hier een nieuw thuis krijgt.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door lnge op 19 feb 2008 21:56, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Berichtdoor monique » 03 feb 2008 14:53

Leuk :hartje:

En ach, 4 of 6 konijnen....;)

Als ik meer ruimte had, ging het hier ongetwijffeld vroeg of laat ook zo ;)

(Maarre mocht ze toch verkocht zijn, hier is me een leuk nijntje gebracht dit weekend, tis een en al zonneschijn zo gezellig is ze ;) )

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Berichtdoor lnge » 03 feb 2008 15:06

Nou dat denk ik dus ook 4 of 6
eh, 6 of 8 of 10 :roll:

Heb je een foto van dat konijntje?

Er is nog een probleempje, mijn man weet nog van niets.
Nou zei hij laatst al, jij kan wel zeggen dat je 4 konijnen hebt, maar misschien zijn het er al veel meer, die kan je makkelijk verstoppen daar!
Dat is gelukkig ook zo, dus voorlopig hoeft hij het niet te weten :twisted:
Erg ben ik hè!

Gebruikersavatar
Heike
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jul 2005 21:39
Land:
M/V: V
Locatie: Limburg
Contacteer:

Berichtdoor Heike » 03 feb 2008 15:12

Dat zijn dus weer een paar konijntjes die zich gelukkig mogen prijzen dat jij zo 'zwicht'baar bent!! :lol:

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Berichtdoor lnge » 03 feb 2008 15:40

Tja, alleen geeft het me zo'n rot gevoel dat ik er zoveel niet kan helpen. Ik heb al eerder een konijntje meegenomen dat onverkoopbaar was. En zo zijn er steeds weer nieuwe. Ik baal ervan dat ze die beesten verkopen. :(

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Berichtdoor monique » 03 feb 2008 15:52

Morgen maak ik een foto van ons nieuwe zonnetje in de boerderij.

Ik was even wat brengen en had dus geen foto toestel bij me.

Wat je beschrijft herken is, lege plekjes worden altijd weer opgevuld met nieuwe nijntjes.

Al moet ik zeggen -wij zijn doorgaans erg volhardend ;) - ook inmiddels groot geworden dieren vinden vaak wel een baasje. Gisteren is het cavia beertje eindelijk verkocht dat we al sinds augustus hadden staan :-D
Hij was ook niet echt klein meer...

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Berichtdoor Lies » 03 feb 2008 17:11

Wat een schat van konijn is die ram. En prachtig kleurtje :-D
Als je gaat kijken ben je verkocht ja. Dat heb ik net zo. Lastige situatie voor je. Er valt zeker niet te praten over het beleid? Er zijn winkels die volwassen geworden dieren gewoon ook verkopen en niet eerder nieuwe konijnen nemen voor ze de oudere dieren kwijt zijn.

Gebruikersavatar
magreth rozenveld
Berichten: 6694
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:41
Land:
M/V: V
Locatie: Maarheeze

Berichtdoor magreth rozenveld » 03 feb 2008 17:41

Tja, niet gaan kijken lijkt mij bij jou echt de enige oplossing...
Of een hele grote tuin! ;)

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Berichtdoor lnge » 04 feb 2008 10:17

Lies schreef:Wat een schat van konijn is die ram. En prachtig kleurtje :-D
Als je gaat kijken ben je verkocht ja. Dat heb ik net zo. Lastige situatie voor je. Er valt zeker niet te praten over het beleid? Er zijn winkels die volwassen geworden dieren gewoon ook verkopen en niet eerder nieuwe konijnen nemen voor ze de oudere dieren kwijt zijn.

Ik vrees dat mijn bemoeizucht niet op prijs gesteld zal worden. Gelukkig is degene die over de dieren gaat het er ook totaal niet mee ens dat ze verkocht worden, maar die kan er ook niet veel aan doen.
magreth rozenveld schreef:Tja, niet gaan kijken lijkt mij bij jou echt de enige oplossing...
Of een hele grote tuin! ;)

Ik vermijd die afdeling ook zo veel mogelijk.
Maar de ruimte is hier niet het probleem hoor, ik kan er nog wel wat kwijt. Gewoon weer een hek verzetten voor weer wat vierkante meters. Maar manlief gaat zo zeuren :(

Ik heb al een hok voor haar klaar staan, ik ga zo even naar het tuincentrum, kijken of ze er nog is. Misschien dat ik haar dan meteen mee neem.

Gebruikersavatar
magreth rozenveld
Berichten: 6694
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:41
Land:
M/V: V
Locatie: Maarheeze

Berichtdoor magreth rozenveld » 04 feb 2008 10:39

Ach Dotje in dat geval.....
Gewoon halen :-D

Volg je hart!


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten