De o shamo, chu shamo, taiwans...

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
Kaatjekip
Berichten: 502
Lid geworden op: 23 mar 2011 13:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland

Re: De o shamo, chu shamo, taiwans...

Berichtdoor Kaatjekip » 30 apr 2013 15:02

Ricck schreef:
gonda schreef:Alé Ricck, leg het nu maar eens uit :gna:


:gulzig:
Graag !

Wat bij mij opvalt is dat vechters veeeeeel tammer zijn dan andere rassen, veel loyaler naar hun baasje. Terwijl ze tegelijkertijd trots uitstralen. Ook zijn de hanen veel meer hanig, veel dansen rond de hennen (en rond jou!) Het lijkt wel of ze leven voor aandacht van hun hennen. En dit is nog maar het topje van de ijsberg ;)


Dat klinkt inderdaad wel geweldig! Daar zou ik wel eens een filmpje van willen zien... Kan me er niets bij voorstellen! Mijn kippies zijn vooral gericht op eten... Haha :gutgut:

Gebruikersavatar
Ricck
Berichten: 2469
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nederland

Re: De o shamo, chu shamo, taiwans...

Berichtdoor Ricck » 01 mei 2013 15:19

Kaatjekip schreef:
Ricck schreef:
gonda schreef:Alé Ricck, leg het nu maar eens uit :gna:


:gulzig:
Graag !

Wat bij mij opvalt is dat vechters veeeeeel tammer zijn dan andere rassen, veel loyaler naar hun baasje. Terwijl ze tegelijkertijd trots uitstralen. Ook zijn de hanen veel meer hanig, veel dansen rond de hennen (en rond jou!) Het lijkt wel of ze leven voor aandacht van hun hennen. En dit is nog maar het topje van de ijsberg ;)


Dat klinkt inderdaad wel geweldig! Daar zou ik wel eens een filmpje van willen zien... Kan me er niets bij voorstellen! Mijn kippies zijn vooral gericht op eten... Haha :gutgut:


Is goed !! Misschien dat ik al wel een filmpje heb, geef me een weekje :)

Gebruikersavatar
Ricck
Berichten: 2469
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nederland

Re: De o shamo, chu shamo, taiwans...

Berichtdoor Ricck » 01 mei 2013 15:25

Hier wat filmpjes die ik al had ! gewoon even op klikken en dan openen ze op een nieuwe pagina.

Kuikens van nog geen week oud, hooguit 4/5 dagen toen. En toen al pittig!
Afbeelding

En deze van een Tosa Chibi haantje, je ziet hoe makkelijk hij op te pakken is en hoe driftig hij daarna wordt met zn hennetjes. Ook zie je 2 hennetjes nog even een mini ruzie uitvechten.
Sorry voor de slechte filmkwaliteit, je moet je hoofd of beeldscherm even kantelen :P
Afbeelding

Kaatjekip
Berichten: 502
Lid geworden op: 23 mar 2011 13:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland

Re: De o shamo, chu shamo, taiwans...

Berichtdoor Kaatjekip » 01 mei 2013 17:05

Ricck schreef:Hier wat filmpjes die ik al had ! gewoon even op klikken en dan openen ze op een nieuwe pagina.

Kuikens van nog geen week oud, hooguit 4/5 dagen toen. En toen al pittig!
Afbeelding

En deze van een Tosa Chibi haantje, je ziet hoe makkelijk hij op te pakken is en hoe driftig hij daarna wordt met zn hennetjes. Ook zie je 2 hennetjes nog even een mini ruzie uitvechten.
Sorry voor de slechte filmkwaliteit, je moet je hoofd of beeldscherm even kantelen :P
Afbeelding



Leuke filmpjes ja! Dat draaien is makkelijk met een Ipad! Maar ik had graag een filmpje van dat dansen gezien, dat leek me zo leuk!

Gebruikersavatar
Ricck
Berichten: 2469
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nederland

Re: De o shamo, chu shamo, taiwans...

Berichtdoor Ricck » 01 mei 2013 17:55

Dat is op dat 2e filmpje ook, dat raspen met de vleugel langs de poten. Ik maak wel eens een gedetailleerde filmpje.

Bob
Berichten: 987
Lid geworden op: 31 mei 2006 13:13
Land: nederland
M/V: M

Re: De o shamo, chu shamo, taiwans...

Berichtdoor Bob » 02 mei 2013 18:13

Afbeelding

Gebruikersavatar
love for ko s
Berichten: 701
Lid geworden op: 19 dec 2009 23:09
Land: belgie
M/V: M
Contacteer:

De o shamo, chu shamo, taiwans...

Berichtdoor love for ko s » 14 nov 2013 08:31

Ruben , voor mij is het grote verschil tussen Japanse vechters en gewone kippen is dat je eerst naar het totaalbeeld moet kijken . Mijn eerste indruk bij die 97 is .... veel pluimen en een ongewone kop . Dus dit is al verkeerd . Een KS moet kracht uitstralen door o.a. zijn spieren / type en zijn sprekende blik . Als je dan een paar evenwaardige dieren hebt dan kijk je nr details .
Ook een verschil is dat een GOED dier met een fout moet kunnen winnen over een dier met " geen" fouten . Wanneer die met een fout zijn totaalbeeld beter is .Omdat we nu zitten te kijken nr die kaartjes en zeggen KIJK die heeft zoveel fouten en die heeft er min .... Daar gaat het niet om ! ;)

Een ander voordeel is ook dat je zo keurt , dat je het ras helpt nr zéér typisch en extremere dieren . Een KS is een showdier . Als we keuren zoals nu , nemen we vaak de verkeerde beslissing .

cynthia ten bergen
Berichten: 104
Lid geworden op: 18 nov 2009 17:44
Land: Nederland
M/V: V

De o shamo, chu shamo, taiwans...

Berichtdoor cynthia ten bergen » 23 nov 2013 21:20

mijn 7 maand oude haan

Afbeelding

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: De o shamo, chu shamo, taiwans...

Berichtdoor gonda » 01 dec 2013 20:51

jonge chu shamo

Afbeelding

Afbeelding

Neils
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2013 01:22
Land: Nederland
M/V: M

Re: De o shamo, chu shamo, taiwans...

Berichtdoor Neils » 02 jan 2014 03:51

Hallo allemaal,

Van een vriend heb ik een nieuw "fok" haan gekregen.
Ik weet nog niet of ik hem ga gebruiken.
Wat vinden jullie ervan??



Afbeelding Afbeelding

Afbeelding AfbeeldingAfbeelding


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten