Mixjes..

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
danielb
Berichten: 7153
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Mixjes..

Berichtdoor danielb » 23 aug 2016 16:30

je ziet er heel duidelijk de brahma in.
je moet al goed kijken om er een kruising in te zien ;)
mischien sommige hennen een iets vollere/bollere staart door de kruising.
en de hanen waarschijnlijk ook???
de kammen van de hennen zien er op het eerste zicht ook goed uit,maar denk dat er bij de hanen na een tijd meer vervorming in gaat komen door de kruising.

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Mixjes..

Berichtdoor Roan12 » 23 aug 2016 17:01

Vind het nu al prachtige dieren! Inderdaad zien ze er prima uit als Brahma.
Wellicht valt er ook wel Meerzomig Roodpatrijs uit te fokken? Ik weet dat je een ander doel voor ogen hebt.

Gebruikersavatar
Brahma's Ward
Berichten: 3470
Lid geworden op: 23 mar 2012 16:52
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Mixjes..

Berichtdoor Brahma's Ward » 23 aug 2016 20:04

danielb schreef:je ziet er heel duidelijk de brahma in.
je moet al goed kijken om er een kruising in te zien ;)
mischien sommige hennen een iets vollere/bollere staart door de kruising.
en de hanen waarschijnlijk ook???
de kammen van de hennen zien er op het eerste zicht ook goed uit,maar denk dat er bij de hanen na een tijd meer vervorming in gaat komen door de kruising.

De hennen hebben een veel boller zadelkussen dan mijn zuivere brahma's, de kammen van de hennen zijn goed al zie je wel duidelijk dat de middelste rij 'scherper' getand is dan normaal. Ook zijn natuurlijk sommige brahmakenmerken minder aanwezig zoals de wenkbrauwen.
De staartstuurveren staan voorlopig nog mooi in een v vorm, al zijn ze veel slapper/zachter van structuur dan bij een echte brahma.
Wat ik wel leuk vind is de extra borstvorming die de hennen nu hebben.

Bij de hanen is het eenvoudig te zien dat het kruisingen zijn aan de staarten en natuurlijk aan de kammen. De hanen groeien wel zeer snel in vergelijking met mijn zuivere brahma's.

Roan12 schreef:Vind het nu al prachtige dieren! Inderdaad zien ze er prima uit als Brahma.
Wellicht valt er ook wel Meerzomig Roodpatrijs uit te fokken? Ik weet dat je een ander doel voor ogen hebt.

Dankje! ;)
theoretisch gezien is dat zeker mogelijk, maar mijn voorkeur gaat nu uit naar (rood)porselein :gulzig:

Gebruikersavatar
Wyandodo
Berichten: 1578
Lid geworden op: 12 mei 2012 19:29
Land: Be
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Mixjes..

Berichtdoor Wyandodo » 24 aug 2016 21:11

De hennen zien er goed uit. Leuk qua kleur en type. Die roodversterker gaat de Brahma's goed af! :gulzig: Zet je de hanen ook nog eens op foto? ;)

Gebruikersavatar
Brahma's Ward
Berichten: 3470
Lid geworden op: 23 mar 2012 16:52
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Mixjes..

Berichtdoor Brahma's Ward » 25 aug 2016 12:19

Wyandodo schreef:De hennen zien er goed uit. Leuk qua kleur en type. Die roodversterker gaat de Brahma's goed af! :gulzig: Zet je de hanen ook nog eens op foto? ;)

Ik vind dat rood ook heel mooi, zeker als ze in de zon staan!

Hierbij de haantjes, bij deze is wel heel duidelijk te zien dat het mixjes zijn:

haan 1, lijkt voor mij meer op een cochin dan een brahma, hij heeft wel een mooie tekening op zijn borst:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en dan zijn broertje die voor mij meer richting brahma:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Mixjes..

Berichtdoor Fryske » 25 aug 2016 13:39

Mooi rood is écht niet lelijk :duimop:

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Mixjes..

Berichtdoor Roan12 » 25 aug 2016 20:02

Twee knappe heren ook!

Gebruikersavatar
Wyandodo
Berichten: 1578
Lid geworden op: 12 mei 2012 19:29
Land: Be
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Mixjes..

Berichtdoor Wyandodo » 25 aug 2016 23:53

Haan 1 lijkt me inderdaad dat zware en ronde Cochintype te hebben. Een uit de kluiten gewassen haan. Qua kop dacht ik eerst dat haan 1 dichter aanleunde tegen wat het moet zijn, maar uiteindelijk lijken ze elkaar waard wat de kop betreft. Ook al zijn de staarten nog lang niet klaar met ontwikkelen lijkt haan 2 me een meer Brahma-achtige staart te gaan hebben. Haan 2 lijkt een pak smaller qua bouw in de rug/zadel, maar hoe dat bij een Brahma moet zijn weet jij beter dan ik. :-)
Kiezen is altijd een beetje verliezen... ;)

Gebruikersavatar
Brahma's Ward
Berichten: 3470
Lid geworden op: 23 mar 2012 16:52
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Mixjes..

Berichtdoor Brahma's Ward » 27 aug 2016 20:43

Fryske schreef:Mooi rood is écht niet lelijk :duimop:

Ze zijn nu nog donker bruin, hopelijk zitten er in de volgende generatie enkele die homozygoot zijn voor mahonie :gulzig:
Roan12 schreef:Twee knappe heren ook!

Dankje roan ! :gulzig:

Wyandodo schreef:Haan 1 lijkt me inderdaad dat zware en ronde Cochintype te hebben. Een uit de kluiten gewassen haan. Qua kop dacht ik eerst dat haan 1 dichter aanleunde tegen wat het moet zijn, maar uiteindelijk lijken ze elkaar waard wat de kop betreft. Ook al zijn de staarten nog lang niet klaar met ontwikkelen lijkt haan 2 me een meer Brahma-achtige staart te gaan hebben. Haan 2 lijkt een pak smaller qua bouw in de rug/zadel, maar hoe dat bij een Brahma moet zijn weet jij beter dan ik. :-)
Kiezen is altijd een beetje verliezen... ;)

De 1 ste haan is veel voller van bouw dan de tweede, maar weegt evenveel en heeft veel meer donsontwikkeling.
De eerste haan heeft meer het type van een brahma op jonge leeftijd en heeft al een iets betere brahma staart inderdaad :-)

De hanen blijven in alle geval alletwee nog even hier, zodat ik kan zien hoe ze verder uitgroeien :gulzig:

danielb
Berichten: 7153
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Mixjes..

Berichtdoor danielb » 27 aug 2016 20:59

ik zie dat jij ook graag experimenteert ;)
had je bij deze kruising ook dieren met een krom borstbeen?
zelf vind ik de eerste haan trouwens de mooiste :duimop:
op foto dan toch ;)


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten