Wyandotte (kriel)

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
Gebruikersavatar
Wyandodo
Berichten: 1578
Lid geworden op: 12 mei 2012 19:29
Land: Be
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wyandotte (kriel)

Berichtdoor Wyandodo » 20 nov 2016 19:29

Roan12 schreef:Bij een fokker wezen kijken en een prachtig haantje meteen meegenomen.
Deze zal ik volgend jaar inzetten om zo mijn staarten en hals- en zadeltekening te verbeteren in mijn stam.

Afbeelding


Is de staart ondertussen nog veranderd Roan? Ik vind de staartstuurveren stevig ogen en goed in vorm, maar die sikkels, er klopt precies iets niet... Wel erg mooi van vleugeltekening en kop!

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Wyandotte (kriel)

Berichtdoor Roan12 » 20 nov 2016 20:41

Staart is inderdaad nog steeds goed stevig en open. De sikkels in het midden (stuk of 3?) zijn erg lang. Iets wat ik minder mooi vind, maar hopelijk door selectie terug te fokken is. Ik ken de stam van de fokker waaruit deze haan komt en meerdere hanen hebben van die lange middelste sikkels. Daarnaast mag de staart ook wat meer afgedekt worden volgens mij. Ik zal van de week eens een paar foto's maken van de staart voor betere beoordeling.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Wyandotte (kriel)

Berichtdoor Fryske » 21 nov 2016 16:24

Prachtig Roan! Hopenlijk geeft hij je wat je verwacht :duimop:

Gebruikersavatar
Wyandodo
Berichten: 1578
Lid geworden op: 12 mei 2012 19:29
Land: Be
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wyandotte (kriel)

Berichtdoor Wyandodo » 26 nov 2016 15:59

Wyandotte krielen @ tentoonstelling Affligem.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gilbert1984
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 jul 2015 18:44
Land: Nederland
M/V: M

Re: Wyandotte (kriel)

Berichtdoor Gilbert1984 » 26 nov 2016 17:04

Ik heb ze vanmiddag ook bewonderd, vond vooral de witte heel erg mooi. Had jij er ook nog staan?

Gebruikersavatar
Wyandodo
Berichten: 1578
Lid geworden op: 12 mei 2012 19:29
Land: Be
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wyandotte (kriel)

Berichtdoor Wyandodo » 26 nov 2016 17:42

Gilbert1984 schreef:Ik heb ze vanmiddag ook bewonderd, vond vooral de witte heel erg mooi. Had jij er ook nog staan?


Mijn voorkeur ging uit naar een zilver blauwgezoomde hen en een zilver zwartgezoomde haan. Die witten waren qua type zeker bij de besten. Ikzelf neem enkel deel aan de tentoonstelling in Merelbeke, georganiseerd door de kleinveevereniging waarvan ik lid ben. Het ontbreekt me jammer genoeg aan tijd om aan andere tentoonstellingen deel te nemen.

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Wyandotte (kriel)

Berichtdoor Roan12 » 26 nov 2016 22:03

Ik vind ook deze weer stuk voor stuk prachtig! Ik ben vooral fan van die Goud blauwgezoomde dieren (natuurlijk :lol: ). Erg mooie kop bij de haan, maar mist volgens mij wat borstdiepte. Heb je van deze haan en hen ook hun beoordeling en predikaat?

Gebruikersavatar
Wyandodo
Berichten: 1578
Lid geworden op: 12 mei 2012 19:29
Land: Be
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wyandotte (kriel)

Berichtdoor Wyandodo » 27 nov 2016 18:34

Roan12 schreef:Ik vind ook deze weer stuk voor stuk prachtig! Ik ben vooral fan van die Goud blauwgezoomde dieren (natuurlijk :lol: ). Erg mooie kop bij de haan, maar mist volgens mij wat borstdiepte. Heb je van deze haan en hen ook hun beoordeling en predikaat?


Kregen beiden een 93. Wat er exact op de predikaten stond kan ik niet reproduceren, maar qua type scoorden ze beiden G. Ik zie er ook te veel de omgekeerde driehoek in, in plaats van een cirkel.

Gebruikersavatar
Salasander
Berichten: 2694
Lid geworden op: 27 jun 2006 22:26
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wetteren
Contacteer:

Re: Wyandotte (kriel)

Berichtdoor Salasander » 27 nov 2016 19:18

Die goud witgezoomde hen is mooi.

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Wyandotte (kriel)

Berichtdoor Roan12 » 27 nov 2016 19:44

Wyandodo schreef:
Roan12 schreef:Ik vind ook deze weer stuk voor stuk prachtig! Ik ben vooral fan van die Goud blauwgezoomde dieren (natuurlijk :lol: ). Erg mooie kop bij de haan, maar mist volgens mij wat borstdiepte. Heb je van deze haan en hen ook hun beoordeling en predikaat?


Kregen beiden een 93. Wat er exact op de predikaten stond kan ik niet reproduceren, maar qua type scoorden ze beiden G. Ik zie er ook te veel de omgekeerde driehoek in, in plaats van een cirkel.


Ja precies! Types kunnen veel beter inderdaad.

Nog eens goed naar de foto's gekeken. Toen viel mij iets op bij de Geel witgezoomden. Zijn de haan en hen toevallig van dezelfde fokker? Volgens mij is de halstekening niet goed. Bij de hen is het heel goed te zien. De zoming is hier wit met als grondkleur geel, maar dit moet andersom zijn; witte grondkleur met een gele zoming.


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten