HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

b_en_f
Berichten: 499
Lid geworden op: 12 apr 2011 10:43
Land: nl
M/V: V

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor b_en_f » 28 mar 2012 17:14

Nou wil ik niet heel lullig doen (want ja die man is fout door de advertentie's zo verschillend neer te zetten) maar,
ik heb bijna een hele voedsel keten in huis ik het krekels en meelwormen die worden gegeten door de muizen, de kippen, de gekko en de baardagaam, de muizen worden gegeten door de slang en de baardagaam, enkel de kippen, de slang, de baardagaam, de gekko worden nergens voor gebruikt. Alhoewel we de eitjes van de kippen zelf eten.

En het een mooi/leuk gezicht vinden tijdens het voeren lees ik hier toch regelmatig als de kipjes weer een keer meelwormen hebben of als ze een worm uit de grond trekken en er als gekken achterheen gaan.
In dat geval ieder zijn meug.

Sorry maar hier kan ik me echt boos over maken en ik geef liever gezond voer dat de troep uit de dierenwinkel want dat is doorgefokt. Heb je wel eens gezien hoe ze die muizen fokken zijn net legbatterijen.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor Lies » 28 mar 2012 19:02

Cavia's fokken voor slangenvoer is niet zieliger dan de kalveren en biggen die voor ons worden vetgemest.


Bovenstaand argument is geen eerlijk argument naar mijn mening. Het ging over cavia's en niet over kalveren en varkens. Dit is geen vergelijking.

Een prooidier bij een roofdier in een kooi zetten is walgelijk vind ik. Omdat:

1. het dier stress heeft wegens het verplaatsen en dan op onbekend terrein terecht komt wat in de natuur nooit zou gebeuren. Een prooidier wordt in de natuur in zijn eigen territorium gegrepen zonder stress vooraf!

2. Het dier geen kansen heeft. Het is oneerlijk. In de natuur heeft een prooidier altijd een kans, als is die soms klein, om te ontsnappen.

Een prooidier bij een roofdier in het hok zetten is intens gemeen.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor Lies » 28 mar 2012 19:02

Cavia's fokken voor slangenvoer is niet zieliger dan de kalveren en biggen die voor ons worden vetgemest.


Bovenstaand argument is geen eerlijk argument naar mijn mening. Het ging over cavia's en niet over kalveren en varkens. Dit is geen vergelijking.

Een prooidier bij een roofdier in een kooi zetten is walgelijk vind ik. Omdat:

1. het dier stress heeft wegens het verplaatsen en dan op onbekend terrein terecht komt wat in de natuur nooit zou gebeuren. Een prooidier wordt in de natuur in zijn eigen territorium gegrepen zonder stress vooraf!

2. Het dier geen kansen heeft. Het is oneerlijk. In de natuur heeft een prooidier altijd een kans, als is die soms klein, om te ontsnappen.

Een prooidier bij een roofdier in het hok zetten is intens gemeen.

gerda haubourdyn
Berichten: 1697
Lid geworden op: 07 mar 2011 22:02
Land:
M/V: V

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor gerda haubourdyn » 28 mar 2012 19:33

Ik durf er niet aan denken, en probeer mijn diertjes alles te geven wat ze nodig hebben, zo maak ik iets goed van al het dierenleed dat er gaande is.
De mens doet meer slecht dan goed, en ja slangen moeten ook eten, maar in het wild vangen ze muizen en ratten.
Cavia's en konijntjes zijn zeer geliefde dieren, onze hond of kat eten wij toch ook niet op!
En nu ga ik op sommige hun tenen trappen;
Maar slangen horen niet in een kooitje,en sommigen zijn zo zot om gevaarlijke reptielen te houden terwijl ze zelfs kinderen in huis lopen hebben.

Gebruikersavatar
EWH
Berichten: 1509
Lid geworden op: 10 jul 2008 13:06
Land: nederland
M/V: V

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor EWH » 28 mar 2012 20:13

Toktok, waarom haal jij deze oude discussie weer naar boven?

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor viefpief » 28 mar 2012 21:46

@Lies
Dat is bij die kalveren en biggen toch ook zo? Met zn allen opgepropt in een veewagen, compleet gestrest van alle opwinding, op weg naar de slager om daar geen schijn van kans te maken om te ontsnappen of wat dan ook.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor Lies » 28 mar 2012 23:33

viefpief schreef:@Lies
Dat is bij die kalveren en biggen toch ook zo? Met zn allen opgepropt in een veewagen, compleet gestrest van alle opwinding, op weg naar de slager om daar geen schijn van kans te maken om te ontsnappen of wat dan ook.

Ja, en daarom mag je dat cavia's ook aandoen? Dit is geen gewoon geen excuus.

Toktok, waarom haal jij deze oude discussie weer naar boven?

Goeie vraag.

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor viefpief » 29 mar 2012 09:33

Ik zeg ook niet dat ik het ermee eens ben hoe dit gebeurt.


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast