HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: HELP cavias als reptielenvoer

Berichtdoor Lies » 21 jul 2010 17:43

En tja, slangen voeren met levend voer en vervolgens zien hoe een dier in een natuurlijke omgeving zijn prooi zou vangen is geweldig.


Excusez! Dit is onzin Kiptaro. Wil je svp niet het levend in een hok dumpen van gedomesticeerde huisdieren als prooi voor een slang vergelijken met het vangen van en vervolgens nuttigen van een wild prooidier in hun natuurlijke omgeving door een slang?! :shock: Dit is géén vergelijking. Denk er eens over..





... In de NATUUR worden prooidieren niet eerst vervoerd. Ze worden ook niet met schrik uit hun veilige omgeving gehaald en voor de neus van een slang gedumpt zonder dat ze evt weg kunnen en in de NATUUR heeft een prooidier altijd een kans. Een kleine wellicht, maar de kans is er! Plus het feit dat roofdieren in gevangenschap niet meer de risico's lopen die roofdieren in het wild wel lopen.

Zou ik dat leuk vinden? Zien hoe een slang wordt gegrepen door een andere slang en opgevroten wordt. Ben bang van niet. Hoewel, als knaagdieren slangen gaan eten geef ik een feestje! :puh2:

Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 2201
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:13
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: HELP cavias als reptielenvoer

Berichtdoor Sandra » 21 jul 2010 21:25

Ik ken ook genoeg dierentuinen die inderdaad levend voeren, muizen, ratten en cavia;s. Maar ook genoeg diepvries voer geven zoals bovenstaande maar ook de eendagskuikens. Veel slangen houders voeren dat ook.
En ja ook de proffesionele houders doen dat.

Maar zoals al gezegd wil je daar iets tegen beginnen dan moet je de bron aanpakken.
En dat is juist iets wat je niet voor elkaar krijgt.

Hetzelfde zie ik ook op diverse aquaria forums. Voor een aantal vissen worden soorten gehouden die levend baren zodat de andere vissen weer levend voer hebben.

Gebruikersavatar
muts
Berichten: 734
Lid geworden op: 13 mar 2008 20:12
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: HELP cavias als reptielenvoer

Berichtdoor muts » 21 jul 2010 22:18

Euhm hoe denk je dat die eendagskuikens doodgemaakt worden?

Cavia s aanbieden voor reptielen is niet echt slim, teveel haar die beestjes. Maar goed, sommige mensen houden ratten en muizen als huisdier, leuke diertjes. Sommige hebben ze als voedseldieren.

Inderdaad eten slangen ook soms diepvriesvoer, niet altijd

Mensen die dat als voedseldier verkopen zijn lichtjes wanhopig naar mijn mening want de meeste slangenhouders kopen ratten en muizen

Gebruikersavatar
2men
Berichten: 1660
Lid geworden op: 31 okt 2006 15:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: HELP cavias als reptielenvoer

Berichtdoor 2men » 21 jul 2010 22:59

een slang eet diepvries...als hij het van dag 1 heeft gehad...
maar die dieren gaan ook levend de diepvries in... en gaan dood aan de kou :crazyeyes:

heb mezelf nooit gezien als krokodil voer... maar als het moet , moet het maar...

we hebben in de tijd dat we over de 10 slangen hadden, ook eigen muizen kweek.....
toen we terug gingen naar 1 slang haalden we het gewoon uit de winkel... een zakje van 10 of 25 muisjes

iris
Berichten: 1298
Lid geworden op: 27 sep 2005 21:54
Land:
M/V: V
Locatie: friesland

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor iris » 23 jul 2010 11:53

Zullen we met z,n allen een mailtje sturen naar deze adverteerder.
Nu vraagt hij cavia's voor zijn zoon , gratis en met kooi!!!!!!!
Terwijl er in een andere advertentie van hem, weer cavia's als voer worden aangeboden grr.
Wil hem eigenlijk wel iets duidelijk maken, maar weet niet of het nut heeft.
Tips zijn welkom!

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor nel » 23 jul 2010 12:01

Het enige wat je zou kunnen doen is de LID op de hoogte stellen van het feit dat hij misleidende advertenties plaats.

Mensen kunnen in het volste vertrouwen hun dieren aan hem overdoen, zonder te weten dat ze slangenvoer worden.

Niet geschoten is altijd mis.

Ik las ooit dat de mensen waar ik konijn Tommie en caaf Mabel vandaan had, op MP een oproep hadden staan voor jongen konijnen, voor de verkoop aan dierenwinkels.
Heb toen de DB hier in m'n stadje gebeld en die beloofde te gaan kijken.
Ik heb er nooit meer iets over gehoord, maar ook geen advertenties meer van ze gezien.

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor MIC » 23 jul 2010 13:48

Haha ben net op marktplaats gaan kijken bij 'gezocht' en zie daar een blitse advertentie over LET OP !

Hier op 2dehands.be is ook iemand die om de 14_30 dagen gratis cavia's zoekt: alles is welkom. Ik heb ook al een berichtje gestuurd en gevraagd wat hij met al die opvangertjes deed ... maar geen antwoord,hoor.

iris
Berichten: 1298
Lid geworden op: 27 sep 2005 21:54
Land:
M/V: V
Locatie: friesland

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor iris » 23 jul 2010 16:37

Zag zonet op mp dat iemand een waarschuwings advertentie heeft geplaatst, ben dus niet de enige die
hier iets aan wil doen.

Kiptaro
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 apr 2009 13:28
Land: Nederland
M/V: M

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor Kiptaro » 23 jul 2010 17:00

vind dit een beetje overdreven om eerlijk te zijn, ALS mensen inderdaad misleidende informatie geven en zeggen dat ze bijvoorbeeld niet gevoerd worden snap je wel, maar deze man bied ze aan als voedsel, wat zijn goed recht is, er is vraag naar dus wat is het probleem.

Over levend voer of ingevroren voer, hoe denk je dat jonge muizen, ratten etc in worden gevroren, dat ze eerst een voor een dood worden gemaakt om vervolgens ingevroren te worden? die gaan gewoon met zn alles zo de diepvries in, en dan gaan ze langzamer dood dan na een wurggreep van een slang.

Ik wil alleen maar zeggen dat er mensen zijn die andere dieren houden als hobby en deze mensen willen net zoals jullie op de mooiste manier genieten van hun dieren, en ja levend voer kan inderdaad een plezier zijn om naar te kijken voor veel mensen.

Als je niet wilt dat dit gebeurt, moeten er gewoon simpel weg niet zoveel cavia's geproduceerd worden, want marktplaats word overspoelt met aanbiedingen van jonge cavia's.
Stop met fokken dan is er ook niet zoveel aanbod, en gaat je wens in vervulling.

Om mensen die een andere hobby hebben nou te gaan bombarderen met mailtjes omdat ze toevallig dieren aanbieden die door andere mensen als hobbydieren gehouden worden, MET VOLLEDIG JUISTE INFO (hij zet er naar jou zeggen duidelijk bij dat het dieren betreft die gevoerd mogen worden), dan vind ik het een beetje zielig om daar zo'n probleem van te gaan maken :mrgreen: .

Er zijn nou mensen met andere hobby's, er zal vast wel ergens een mafkees rondlopen die het zielig vind voor zonnebloempitten dat ze worden gevoerd aan cavia's, lets boycot cavia voer !! :crazyeyes:

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: HELP cavias als reptielenvoer. Lees aub blz 2

Berichtdoor MIC » 23 jul 2010 21:42

Kiptaro schreef:vind dit een beetje overdreven om eerlijk te zijn, ALS mensen inderdaad misleidende informatie geven en zeggen dat ze bijvoorbeeld niet gevoerd worden snap je wel, maar deze man bied ze aan als voedsel, wat zijn goed recht is, er is vraag naar dus wat is het probleem.

Over levend voer of ingevroren voer, hoe denk je dat jonge muizen, ratten etc in worden gevroren, dat ze eerst een voor een dood worden gemaakt om vervolgens ingevroren te worden? die gaan gewoon met zn alles zo de diepvries in, en dan gaan ze langzamer dood dan na een wurggreep van een slang.

Van bij je eerste post voel ik dat je een ongelooflijk GENOEGEN neemt het mes in de wonde te komen draaien ...en oh ja ...er zijn nu eenmaal mensen die kicken als ze anderen (zien) pijn doen, of het nu gaat om een slang die een knaagdier eet of het blijven boren op het onderwerp waar je weet dat je mensen raak met: dat het mooi is om te zien hoe de beestjes LEVEND worden gegeten of LEVEND in de vriezer gaan ... en echt veel afzien. Tja er zijn ook 'mannen' die kicken van hun trouwe vriend te zien vechten met een andere sterke hond of leuk kijken naar stier of hanen gevecht. Stoer man, echt stoer !

Kiptaro schreef:Ik wil alleen maar zeggen dat er mensen zijn die andere dieren houden als hobby en deze mensen willen net zoals jullie op de mooiste manier genieten van hun dieren, en ja levend voer kan inderdaad een plezier zijn om naar te kijken voor veel mensen.

Als je niet wilt dat dit gebeurt, moeten er gewoon simpel weg niet zoveel cavia's geproduceerd worden, want marktplaats word overspoelt met aanbiedingen van jonge cavia's.
Stop met fokken dan is er ook niet zoveel aanbod, en gaat je wens in vervulling.

Om mensen die een andere hobby hebben nou te gaan bombarderen met mailtjes omdat ze toevallig dieren aanbieden die door andere mensen als hobbydieren gehouden worden, MET VOLLEDIG JUISTE INFO (hij zet er naar jou zeggen duidelijk bij dat het dieren betreft die gevoerd mogen worden), dan vind ik het een beetje zielig om daar zo'n probleem van te gaan maken :mrgreen: .

Er zijn nou mensen met andere hobby's, er zal vast wel ergens een mafkees rondlopen die het zielig vind voor zonnebloempitten dat ze worden gevoerd aan cavia's, lets boycot cavia voer !! :crazyeyes:

Ter info caviakenner weten dat ze geen zonnepitten moeten geven, dat blijft nl. gemakkelijk tussen de tandjes hangen.
Knaagdierliefhebbers mogen hier best een topic aanmaken en proberen de dieren uit de nood te halen en hun gevoelens uiten over zulke situaties: wij zijn tenslotte knaagdierliefhebbers ! Het is zeker niet aan jou Kiptaro om je tanden in deze topic te zetten en het pijnlijk onderwerp te accentueren en te willen gaan dicteren wat wij dan wel moeten doen: stoppen met fokken. Wij fokken niet, wij helpen knaagdieren 'uit de nood' ... maar wij zijn wel bewust dat we deze bittere wereld niet te kunnen veranderen dus kom niet zeggen dat WIJ de fok maar moeten stoppen. Als JIJ de stekker weet uit te trekken ... doe maar, wij zullen je eeuwig dankbaar zijn.

En wat betreft de advertentie lees eens beter de topic: de man vraagt cavia's gratis voor zijn zoonTJE ... om de dieren later als voer te gaan verkopen.

Een beetje RESPECT aub, zou wel passen ...


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten