Jimmy van de buurvrouw het leven gered, Dag Jimmy..

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Jimmy van de buurvrouw het leven gered, Dag Jimmy..

Berichtdoor Lies » 23 apr 2012 00:09

-ik moet het echt even kwijt want het was spannend! -

Pfoe, ik kwam de buurvrouw tegen in de voortuin en de caaf bleek ziek. Nou, ziek was een understatement :crazyeyes: Hij stond bol van het gas wat hij vast al langer dan een dag had. Hij had vrijdag nieuw voer gehad. Ineens, waar hij flink van at, het was lekker. En vanmiddag (zondag) had hij een bolle buik van het gas en was hij 3 x zo breed als normaal.. :puppydogeyes: Hij piepte van de pijn en kon niet meer lopen. Hij liet ook alles over zich heen komen, reageerde niet meer. En hij was erg uitgedroogd.

Ik ben uitgerukt met de nodige middelen waaronder ècht dierenarts dingen die ik nog had van Madelief. Zonder had hij, en ik, het niet gered!! Snelle optimale pijnstilling, vocht geven en de hele mikmak nog kwa verdere mecicatie en Reiki! Het beestje leeft nog en heeft nu nog slechts gewoon wat gas in plaats van een enorm opgeblazen buik. Hij eet weer wat zelf en wordt nu door zijn baasje goed verzorgd. Pff, wat een toestand was het zeg. Ik wordt daar dan nerveus van, pak de stemming van dat dier op. Het hakt er wel in bij mij maar bij het dier natuurlijk ook. Wat had hij een pijn! Vermoedelijk had hij de rit naar de da en de bijbehorende stress niet overleefd. En zonder de reiki, de homeopathische middelen, de infacol waar dierenartsen meestal niet aan doen, en de reguliere middelen die hij ook kreeg van me, was hij er vast ook niet meer geweest.

(Wat is het een raar idee dat hetgeen ik spontaan uit mijn hart doe voor zo'n beestje bij de da iets van 100 euro had gekost. Natuurlijk moet een da iets rekenen maar het voelt toch erg gek. Maarja, het is natuurlijk ook niet helemaal normaal of doorsnee, om te doen wat ik deed. Maar ik doe het direct weer :-D Het is natuurlijk wel met dank aan de da dat ik zoveel kon doen. En met dank aan Madelief, die niet meer hier op aarde is maar wel een leventje gered heeft met hetgeen zij achterliet).

Maar dit was dus heel eng en ik moet echt bijkomen van zoiets. Ik ben er nogal van geschrokken. Is dat gek of toch wel herkenbaar?
Laatst gewijzigd door Lies op 02 aug 2012 01:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered mag ik hopen

Berichtdoor Lies » 23 apr 2012 02:36

Inmiddels ben ik er iets van bijgekomen wat dus wel nodig was en ik ben heel erg blij dat het redelijk goed gaat. Maar ik besef dat ze eigenlijk naar de da had gemoeten met hem en dat doet ze dus niet. Omdat ze geen idee heeft wat er speelt vermoedelijk en hoe erg het is :puppydogeyes:

Nynke
Berichten: 1220
Lid geworden op: 18 nov 2010 13:04
Land: Nederland
M/V: V

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered mag ik hopen

Berichtdoor Nynke » 23 apr 2012 06:37

Wat goed van je Lies !!! En eerlijk gezegd heb ik het idee dat heel veel mensen niet zien of willen zien als er iets mis is :frons:

Ik was gisteren op een verjaardag en daar had een meisje 1 konijn, al 10 jaar, en dat beestje heeft een ontzettend opgezwollen kaak. Aan 1 kant. Daar zit dus een ontsteking. Maar ze gaan er niet mee naar de DA, want het diertje is al 10 en dat kost wel €100,- :? Dus omdat ie nog eet en rondhupt denken ze dat ie geen pijn heeft en wachten ze maar af tot het beestje pijn laat zien en laten ze hem dan inslapen :(
Ik heb ze wel verteld dat een konijn een prooidier is en dus lang geen pijn laat zien, maar ik sprak tegen dovemansoren :(

amarins
Berichten: 701
Lid geworden op: 04 jul 2009 10:17
Land: Friesland
M/V: V

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered mag ik hopen

Berichtdoor amarins » 23 apr 2012 10:11

Goed werk! :duimop:

Gebruikersavatar
JustKarin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 19 apr 2011 15:57
Land: NL
M/V: V
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered mag ik hopen

Berichtdoor JustKarin » 23 apr 2012 10:35

:duimop: :duimop:

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered mag ik hopen

Berichtdoor Lies » 23 apr 2012 11:49

dat beestje heeft een ontzettend opgezwollen kaak. Aan 1 kant. Daar zit dus een ontsteking. Maar ze gaan er niet mee naar de DA, want het diertje is al 10 en dat kost wel €100,


Wat erg :puppydogeyes: Ze hebben echt geen idee dat het dier daar serieus last van heeft. Dit is onbedoelde dierenmishandeling :regen:

Vandaag ben ik ook blij, de schrik ervan is weggeëbt. Zal straks eens even gaan kijken hoe het is.

Nynke
Berichten: 1220
Lid geworden op: 18 nov 2010 13:04
Land: Nederland
M/V: V

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered mag ik hopen

Berichtdoor Nynke » 23 apr 2012 13:10

Lies schreef:Wat erg :puppydogeyes: Ze hebben echt geen idee dat het dier daar serieus last van heeft. Dit is onbedoelde dierenmishandeling :regen:

Vandaag ben ik ook blij, de schrik ervan is weggeëbt. Zal straks eens even gaan kijken hoe het is.



Ik ben benieuwd hoe het gaat !!!

Gebruikersavatar
Flou Flou
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 mar 2011 02:57
Land: Italia
M/V: V

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered mag ik hopen

Berichtdoor Flou Flou » 23 apr 2012 16:04

Nou Lies, daarvoor mag ik wel even van afstand een pluim voor geven, zo'n onbaatzuchtige inzet. Ik ken dat: nood aan de man en je handelt zonder aarzelen met gerichte bewegingen en super-geconcentreerd. Eenmaal weer thuis stikvol adrenaline en na een paar onrustige doelloze rondjes in huis zijg je op de bank neer en tril je er van, dit vraagt om een borrel, eerlijk waar.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered mag ik hopen

Berichtdoor Lies » 23 apr 2012 19:27

Haha, Ja inderdaad Flou, zo voelt het.

Het gaat beter met de cavia. De stress die hij had omdat hij zo beroerd was die is weg. Maar nog steeds wel gas al is het wat minder. Ik verzuimde om de dosering infacol op te schrijven dus gaf mijn buurvrouw te weinig en dan helpt het niet. Maar nu is het duidelijk, het zal even duren voor hij weer helemaal okay is maar hij is in elk geval een stuk alerter weer. Ondanks het gas in zijn buik eet hij hooi en andijvie en drinkt hij ook.

Nynke
Berichten: 1220
Lid geworden op: 18 nov 2010 13:04
Land: Nederland
M/V: V

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered mag ik hopen

Berichtdoor Nynke » 23 apr 2012 19:28

Fijn dat het beessie opknapt !!!!!


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten