Jimmy van de buurvrouw het leven gered, Dag Jimmy..

Gebruikersavatar
laikaschat99
Berichten: 3996
Lid geworden op: 23 sep 2010 19:45
Land: Belgie
M/V: V

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered mag ik hopen

Berichtdoor laikaschat99 » 23 apr 2012 19:31

Gossie, weer een dier gered door de geweldige, de fantastische
LIES

:cheer: :piano: :respekt: :respekt: :respekt: :cancan: :cancan: :cancan:

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered mag ik hopen

Berichtdoor Lies » 23 apr 2012 19:35

:oops: :-D Zo kan íe wel hoor Laika :gutgut:

Ik ben niet de enige hulpvaardige engel als het om dieren gaat. Er zijn er meer :gulzig:
Toch bedankt voor het compliment!

Gebruikersavatar
kuikengek
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 mei 2010 17:57
Land: nederland
M/V: V

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered mag ik hopen

Berichtdoor kuikengek » 23 apr 2012 19:38

Goed gedaan Lies!!!! echt super! ook dat je met homeopathie, reguliere middelen en reiki werkt. Dat heeft vaak grotere effecten op zo'n beestje dan mensen denken. en ik vind het ook best erg, dat mensen dieren zoiets aan kunnen doen, gewoonweg omdat ze er weinig van weten. :o natuurlijk kunnen ze er op het moment weinig aan doen, maar voor je de verantwoordelijkheid van de zorg van een dier op je neemt, moet je je wel eerst verdiepen over hoe dat werkt met het betreffende dier, en of je er werkelijk geld voor over hebt als het ziek is.

Maar nogmaals Lies, GOED GEDAAN!!

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered mag ik hopen

Berichtdoor Isabel » 23 apr 2012 20:26

Lies, je bent een engel. :bloem:

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered mag ik hopen

Berichtdoor MIC » 25 apr 2012 02:30

Lies schreef:Maar dit was dus heel eng en ik moet echt bijkomen van zoiets. Ik ben er nogal van geschrokken. Is dat gek of toch wel herkenbaar?

Heel herkenbaar ;)
Ja het plots wisselen van korrels kan zeker gas geven (Bekend) daarom moet je steeds nieuwe merk stilaan mengen.
Cavia's zijn gewoonte dieren, stressgevoelig en jammer genoeg ... eens ze een fixe gasbuik krijgen (wat echt dodelijk kan zijn) blijven ze gevoelig en hervallen ze gemakkelijk !!! Het beste kan ze sciense selectieve geven (stilaan op te bouwen met vorige korrel)

ps Raar dat je geen pb stuurde met 'help cavia in nood' ;)

gerda haubourdyn
Berichten: 1697
Lid geworden op: 07 mar 2011 22:02
Land:
M/V: V

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered mag ik hopen

Berichtdoor gerda haubourdyn » 25 apr 2012 07:38

Jij mag mijn buurvrouw zijn.Maar wat zo triest is aan deze verhalen van cavia en konijn, is dat deze baasje, NIET OPVANGEN of MERKEN dat hun beestjes PIJN hebben.
Als één van men kipjes of poezen of hond iets mankeert dan wéét ik dat meteen.
Het ergst van al is dat er dan anderen zijn die het wél zien, en meedelen tegen een muur van koppigheid botsen.
DA kosten véél geld maar als je de pijn kan verhelpen van een dier, dan REN je toch meteen naar iemand die kan helpen en dan speelt geld toch geen rol.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Jimmy van de buurvrouw het leven gered mag ik hopen,Dag Jimm

Berichtdoor Lies » 02 aug 2012 01:38

Afbeelding

Vandaag is Jimmy ingeslapen omdat het niet meer ging. Ik heb maar vluchtig contact gehad met dit onwijs eigenwijs heerschap maar ik ben er triest van.
Verdorie! Hij was erg ziek, hij plaste ineens bloed en vermagerde zienderogen :puppydogeyes: Het ging niet goed. En toch wilde hij nog, hij gaf het geestelijk gezien niet op.

Inslapen duurde ook heel lang (3 kwartier). Hij vocht ertegen. De pijn in mijn hart is omdat hij zo graag wilde en zoveel tekort kwam. Alleen wonend naast een paar leuke ladies die hij de laatste dagen niet meer zag omdat de buurvrouw met de beste bedoelingen een handdoek tussen de kooien deed. Dan was hij rustiger.. Vandaag kwam ik er vanwege de situatie en ik haalde de doek tussen de kooien weg. Hij vloog energiek naar de rand van de kooi wachtend op contact.. Hartverscheurend was het.

Ik heb uiteindelijk hem nog bij de dames neergelegd en ze kwamen heel bewust kijken en snuffen. Eén van de twee hield langdurig haar neus bij zijn lijfje. Ik weet niet of cavia's afscheid nemen. Konijnen doen dat vaak wel van cavia's weet ik het niet maar het leek me beter om ze de kans te geven en het leek erop dat ze die waarnamen.

Jimmy heeft nog wel heerlijk op mijn schoot gezeten en genoten van aandacht, liefde en geborgenheid. Ik heb hem ook verteld dat hij lekker mocht gaan slapen bij de da en zijn nare zieke lijf achter mocht laten. Ik vrees alleen dat hij niet zo heel goed luisterde maar vooral genoot van mijn stem en de aandacht. Ook gaf ik hem nog een flinke dosis rescue en je zag hem ontspannen. Ik wilde dat ik meer voor hem had kunnen doen maar het zat er niet in :puppydogeyes:

Gebruikersavatar
marjolijn1957
Berichten: 5915
Lid geworden op: 12 jan 2009 12:01
Land: NL
M/V: V
Locatie: Vlakbij een zeer bekend knooppunt in het midden van NL

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered, Dag Jimmy..

Berichtdoor marjolijn1957 » 02 aug 2012 10:33

:aai: Potver. Het gaat hier niet om de tijdsduur van je contact maar met de kwaliteit.

Vreselijk als een dier er zo lang over moet doen om de laatste adem uit te blazen. Ik krijg dan de meest nare visioen over wat zo'n dier dan nog meemaakt in zijn onderbewustzijn.

Je verdiend een flinke aai over je bol en een serie schouderklopjes. Sterkte Lies.

Dag Jim, kanjertje.

Gebruikersavatar
Flou Flou
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 mar 2011 02:57
Land: Italia
M/V: V

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered, Dag Jimmy..

Berichtdoor Flou Flou » 02 aug 2012 16:08

AAAaaaah, lief Jimmy-tje nou. Gelukkig was jij er toch nog even voor 'm, ga je niet bezwaard voelen dat je niet meer hebt kunnen doen, je hebt echt gedaan precies wat Jimmy gewild zou hebben van jou. :roos:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered, Dag Jimmy..

Berichtdoor Isabel » 02 aug 2012 18:08

Je hebt je best gedaan Lies...
Hou je taai... :aai:


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten