Hoe groot is de kans dat mijn caafjes zwanger zijn ?

Gebruikersavatar
bolliebollien
Berichten: 770
Lid geworden op: 10 jun 2011 17:40
Land: bel
M/V: V

Hoe groot is de kans dat mijn caafjes zwanger zijn ?

Berichtdoor bolliebollien » 21 nov 2012 20:49

Ik heb een grote ren laten maken voor mijn caafjes, de totaal lengte is 27 m2, twee derde is voor vijf caafjes en twee konijnen, en een derde voor mijn twee beertjes!
Ik heb een tussenschot laten maken zodat ze niet samen kunnen komen, met bekaert draad en kippengaas, nu heeft één van mijn konijn POOKY een gat in de tussenschot gebeten met als resultaat mijn zeugjes bij de beertjes en omgedraaid!
Hoeveel kans heb ik op een nest, ik weet niet om hoe laat ze zijn samen gekomen, ze worden alle dagen vrijgelaten om 8u, en ik kwam van mijn werk, rond 13u30, maar weet natuurlijk niet wanneer dat het pietkonijn dat gat heeft gemaakt natuurlijk!
Is er een reden waarom het konijn blijft gaten bijten in de kippengaas?
Afbeelding

Gebruikersavatar
kippenloverken
Berichten: 2667
Lid geworden op: 29 dec 2010 00:46
Land: belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Hoe groot is de kans dat mijn caafjes zwanger zijn ?

Berichtdoor kippenloverken » 21 nov 2012 20:56

een vrij grote kans ...
hopen voor jou dat ze net niet bronstig waren . :gutgut:

Gebruikersavatar
bolliebollien
Berichten: 770
Lid geworden op: 10 jun 2011 17:40
Land: bel
M/V: V

Re: Hoe groot is de kans dat mijn caafjes zwanger zijn ?

Berichtdoor bolliebollien » 21 nov 2012 20:59

kippenloverken schreef:een vrij grote kans ...
hopen voor jou dat ze net niet bronstig waren . :gutgut:

Pfff had al een beetje bang voor dit antwoord, tja heb er niet echt opgelet of ze bronstig waren of niet, maar ik maak me zorgen omdat ons Kaatje nog veel te jong is om al zelf te jongen, ze is geboren in augustus en weegt nog maar 550 gr, dus zou liever hebben dat ze niet zwanger zou zijn, zou nie graag mijn Kaatje verliezen! Had nooit verwacht dat een konijn een gat kon bijten in die draad!

0316Meisjj
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 sep 2012 14:13
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hoe groot is de kans dat mijn caafjes zwanger zijn ?

Berichtdoor 0316Meisjj » 21 nov 2012 21:08

de kans is zeer.groot!! wijzelf als ervaren show.. een zeugfokkers hebben ook een ongewenst nestje gehad.. waren we de schuur aan het betonstorten.. cavia's is die appartte bakke( van ikea) alles zat appart.. toen we de hokken weer in de.schuur aan het doen waren.. is een jonge beer.van.ongeveer 2 maand bij een zeug van ? 9 maand ofz in.gesprongrm.. max 3 min! heletijd de zeug gevoeld enz.. maar niks.. dus wij blij maar 70 dagen later wel een jong in.het hok! dus.houd ze in de gaten

Gebruikersavatar
bolliebollien
Berichten: 770
Lid geworden op: 10 jun 2011 17:40
Land: bel
M/V: V

Re: Hoe groot is de kans dat mijn caafjes zwanger zijn ?

Berichtdoor bolliebollien » 21 nov 2012 21:13

0316Meisjj schreef:de kans is zeer.groot!! wijzelf als ervaren show.. een zeugfokkers hebben ook een ongewenst nestje gehad.. waren we de schuur aan het betonstorten.. cavia's is die appartte bakke( van ikea) alles zat appart.. toen we de hokken weer in de.schuur aan het doen waren.. is een jonge beer.van.ongeveer 2 maand bij een zeug van ? 9 maand ofz in.gesprongrm.. max 3 min! heletijd de zeug gevoeld enz.. maar niks.. dus wij blij maar 70 dagen later wel een jong in.het hok! dus.houd ze in de gaten

Fijn voor je reactie, zal ik zeker doen!

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: Hoe groot is de kans dat mijn caafjes zwanger zijn ?

Berichtdoor MIC » 21 nov 2012 22:08

In "theorie" zijn je zeugen om de 16 dagen bronstig een dag of 2 - 3
Zeugen hebben een goede sproeisysteem om beren die ze niet hoeven af te wimpelen, maar beren met pit nemen dat nadeligheidje er graag bij. ;) Je kan je wel voorstellen zo'n 2 beren die eindelijk hun kans kunnen grijpen ...

Wat riskeer je ...
- tja dat er allicht toch wel een nestje komt. En als het Kaatje is maak je maar geen zorgen over haar. Ik zou me eerder DIKKE zorgen maken over zeugen die nog nooit een nestje hebben gehad, ouder zijn dan 1 jaar en nu nog gedekt werden ... die riskeren heel wat meer !!!
- ik zou me zeker zorgen maken over de 2 beren die nu gedekt hebben en niet meer samen willen leven, want ze hebben de smaak te pakken en worden concurrent.

Wat een PRACHTIGE REN voor je dieren Bolliebollien, :duimop: maar wat een FOUT (die we al 100x hebben uitgelegd) van je konijnen toch samen met cavia's te laten leven :duimneer: ... nu zie je ook wat voor nadelen je kan krijgen en wie de dupe weer zijn. Je konijn heeft stress, is geirriteerd, verveeld zich ...

Wat kan je doen:
1) je konijnen scheiden van de cavia's
2) de dames wekelijks wegen zo zal je snel weten wie zwanger is en wie niet.
3) hou de beren in het oog want er is veel kans dat ze nu voor hun leven gaan VECHTEN. Het beste is dat je beide beren laat castreren en 8 weken na castratie dames geeft, dus 2 groepen maken (je zal er wel meer dan 5 hebben na dit voorval)

Gebruikersavatar
kippenloverken
Berichten: 2667
Lid geworden op: 29 dec 2010 00:46
Land: belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Hoe groot is de kans dat mijn caafjes zwanger zijn ?

Berichtdoor kippenloverken » 21 nov 2012 22:22

Konijnen kunnen prima samen leven met cavia's als ze genoeg ruimte hebben om elkaar te ontlopen .

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: Hoe groot is de kans dat mijn caafjes zwanger zijn ?

Berichtdoor MIC » 21 nov 2012 22:33

Zolang mensen deze O N Z I N verkondigen hebben ze onvoldoende kennis van beide diersoorten !!!

Gebruikersavatar
kippenloverken
Berichten: 2667
Lid geworden op: 29 dec 2010 00:46
Land: belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Hoe groot is de kans dat mijn caafjes zwanger zijn ?

Berichtdoor kippenloverken » 21 nov 2012 22:37

Is geen onzin !
Ze kunnen prima samen leven met genoeg ruimte !
er zitten toch ook 2 konijnen ,moest er nu 1 konijn en voor de rest alleen cavia's zou ik zeggen ok .

Maar het kan prima zo !!!!

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: Hoe groot is de kans dat mijn caafjes zwanger zijn ?

Berichtdoor MIC » 21 nov 2012 22:50

Het cavia versus konijn is hier al 100x uitgelegd door Lies en mij, gelieve zo vriendelijk te zijn de zoekfunctie te gebruiken en je degelijk in te lezen ipv te volharden in O N Z I N uitspraken, dat geeft enkele foutieve info op het net en ongelukkige, ongezonde dieren


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten