cavia

jolly
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 jul 2009 19:18
Land: Limburg
M/V: V

Re: cavia

Berichtdoor jolly » 24 apr 2013 19:36

en waar heb je die opvang ergens in Limburg , weet jij dat Lies?

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: cavia

Berichtdoor Lies » 24 apr 2013 21:57

Ga direct zoeken :P



In Baarlo zit Haas en Ko


32. Haas & Ko
Pr. Irenestraat 15
5991 XS Baarlo
Tel: 06-13995493
E-mail: info@haas-en-ko.nl
www.haas-en-ko.nl

En dan zit er één in Deurne maar dat is Brabant:


31. Het Knabbelhuis
Milhezerweg 67
5752 BB Deurne
Tel: 06-49656958
E-mail: hetknabbelhuis@hotmail.com
www.hetknabbelhuis.nl

Als je helemaal omlaag scrolt vind je opvangen in België. Weet niet of je daar iets mee kunt?
http://www.konijnenbelangen.nl/

Wat je van plan bent weet ik niet maar veel succes!!!! Het komt vast goed :gulzig:

Gebruikersavatar
Vanzier
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 apr 2013 09:05
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Kemzeke

Re: cavia

Berichtdoor Vanzier » 25 apr 2013 08:05

Henriette schreef:Daarbij komt nog dat cavia's een makkelijke prooi zijn voor katten, los laten lopen in de tuin is eigenlijk geen optie (tenzij je er constant bij zit).


Zijn cavia's niet te snel voor katten? Een vriendin heeft 4 cavia's altijd buiten zitten en in de buurt zitten veel katten, maar toch geen problemen ermee. Ze beweert dat de cavia's te snel zijn. Ze heeft ook wel allerlei schuilplaatsjes voor de cavia's zoals bijvoorbeeld pvc-buizen. Ook heeft ze hun verblijf (oud konijnenhok) aangepast zodat de ingang kleiner is zodat alleen de cavia's erdoor kunnen en geen katten.
Ik ben namelijk ook aan't overwegen om enkele cavia's bij in de kippenren te zetten om het groen dat de kippen niet eten weg te krijgen. Maar hier zitten ook veel katten en heb hier ook wat schrik voor.

jolly
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 jul 2009 19:18
Land: Limburg
M/V: V

Re: cavia

Berichtdoor jolly » 25 apr 2013 08:25

ik heb hier ook zelf katten en die doen ook niks aan de kuikens die met de kloeken buiten lopen , maar die zijn t gewent , dus die zouden ook niks aan de cavia's hier doen , en vreemde katten komen hier niet in de tuin , want dan zijn mijn 2 katten wel daar , om ze te verjagen , haha nu kijken wat ik met de tandjes van Snowy ga doen haha, bedankt allemaal voor jullie adviezen
gr Jolanda

Jiska
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 apr 2013 16:42
Land: Nederland
M/V: V

Re: cavia

Berichtdoor Jiska » 05 jul 2013 14:10

Vanzier schreef:
Henriette schreef:Daarbij komt nog dat cavia's een makkelijke prooi zijn voor katten, los laten lopen in de tuin is eigenlijk geen optie (tenzij je er constant bij zit).


Zijn cavia's niet te snel voor katten? Een vriendin heeft 4 cavia's altijd buiten zitten en in de buurt zitten veel katten, maar toch geen problemen ermee. Ze beweert dat de cavia's te snel zijn. Ze heeft ook wel allerlei schuilplaatsjes voor de cavia's zoals bijvoorbeeld pvc-buizen. Ook heeft ze hun verblijf (oud konijnenhok) aangepast zodat de ingang kleiner is zodat alleen de cavia's erdoor kunnen en geen katten.
Ik ben namelijk ook aan't overwegen om enkele cavia's bij in de kippenren te zetten om het groen dat de kippen niet eten weg te krijgen. Maar hier zitten ook veel katten en heb hier ook wat schrik voor.



Een hele late reactie van mij, maar ik heb ook cavia's en cuys ('reuzencavia', de vleescavia zoals in zuidamerika gefokt wordt) in de ren lopen. Die ren staat altijd open maar met een opstapje, zo blijven de cuys / cavia's erin en lopen de kippen vrij in en uit en de hele tuin door. Cavia's springen niet dus dat is erg makkelijk. Geen enkele last van roofdieren, maar je moet ze wel de kans geven ergens weg te kruipen. Omgekiepte bloempotten met een flinke scherf eruit, veilingkratjes met een plankje eruit op zijn kop gezet, stukken rioolbuis... allemaal goede opties.

En inderdaad een grappig gezicht, als ik groen strooi rent alles erop af en zitten de kippen en cuys en cavia's gezellig gezamenlijk ervan te snoepen!


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten