cavia

jolly
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 jul 2009 19:18
Land: Limburg
M/V: V

cavia

Berichtdoor jolly » 23 apr 2013 22:26

Hallo

heb een mannetjes konijntje van de dood gered , maar omdat ik het zielig vind , dat die alleen loopt in de grote tuin , wil ik graag een cavia erbij halen , kan een konijntje en cavia samen ,zoja wat kan ik het beste nemen , mannetje of vrouwtje? ze mogen los lopen in de hele grote tuin , samen met mn kipjes ,wie weet hier antwoord op groetjes Jolanda

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: cavia

Berichtdoor Lies » 23 apr 2013 23:53

Doe dat alsjeblieft niet. Een konijn maak je gelukkig met een konijnenmaatje en een caaf met een cavia. Je kunt als je het vanuit het dier goed wilt doen - en dat zal zo zijn denk ik- voor het konijn een konijnenmaatje zoeken. Dan laat je deze ram castreren en ga je in de opvang koppelen. Je kunt ook dit dier, als je twee konijnen niet ziet zitten, naar de opvang brengen. Dan komt het ook goed.

Wat goed van je trouwens, dat je dit dier hebt gered. Echt super!!! Wat is het verhaal hierachter?

Henriette
Berichten: 768
Lid geworden op: 07 aug 2012 19:52
Land: Nederland
M/V: V

Re: cavia

Berichtdoor Henriette » 24 apr 2013 09:56

Daarbij komt nog dat cavia's een makkelijke prooi zijn voor katten, los laten lopen in de tuin is eigenlijk geen optie (tenzij je er constant bij zit).

jolly
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 jul 2009 19:18
Land: Limburg
M/V: V

Re: cavia

Berichtdoor jolly » 24 apr 2013 13:03

het konijntje had doorgroeiende ondertandjes , en omdat dat , om de zoveel tijd geknipt moet worden was dat te veel voor de mensen , en daarom wilde z hem slachten , nu ga ik 1 x per 5 weken naar de DA en deze knipt de tandjes dan van Snowy voor een schappelijke prijs en alles is weer goed, dan laat ik het bij dit konijntje , en neem ik geen cavia erbij want voor t konijntje bij te nemen en snowy weer te laten castereren is ook alweer n greep uit mn beurs en zeker hij eigenlijk niet van mij is , hij geeft geen zielige indruk , dat niet , dus denk dat die zich wel amuseert en zeker van uit een klein hok in een grote tuin , bedankt voor de advieze
gr Jolanda

Henriette
Berichten: 768
Lid geworden op: 07 aug 2012 19:52
Land: Nederland
M/V: V

Re: cavia

Berichtdoor Henriette » 24 apr 2013 13:17

In Utrecht zit een dierenarts die in zijn vrije tijd rammetjes castreert voor 30 euro. Maar je woont in Limburg dus ik neem niet aan dat je dat zal doen.
Het is wel de moeite waard om eens rond te kijken voor een dierenarts die goedkoop rammetjes castreert. Vraag eens bij een plaatselijke opvang hoe zij dat doen! Dan kun je alsnog een dametje er bij zetten, dat is echt waar voor je geld.

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: cavia

Berichtdoor brenda17 » 24 apr 2013 17:16

Dat knippen is ook niet al te goed voor de tanden. Ze kunnen daardoor splijten.
De meeste opvangen laten de tanden van zo'n konijnen trekken en dat is ook een flinke greep uit je beurs.

jolly
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 jul 2009 19:18
Land: Limburg
M/V: V

Re: cavia

Berichtdoor jolly » 24 apr 2013 17:49

de tandjes knippen gaat prima en ze doen niet vlug die eruit halen die zitten tot helemaal bovenin t hoofd , en n risicovolle operatie zei de DA , en kan wel een vrouwtje bij pakken maar die graven als de ziekte , heb er al 2 gehad , maar dat is geen optie , en mannetjes graven niet , maar denk dat 2 mannetjes net bij elkaar kunnen he?

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: cavia

Berichtdoor brenda17 » 24 apr 2013 17:53

Mannetjes graven niet? waar heb je dat dan vandaan. Elk konijn graaft, mannetje of vrouwtje :).

jolly
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 jul 2009 19:18
Land: Limburg
M/V: V

Re: cavia

Berichtdoor jolly » 24 apr 2013 18:30

Brenda ,MIJN MANNETJE NIET!!!!!!!! en de 2 vrouwtjes wel dus nu riskeer ik t niet meer voor n vrouwtje te nemen

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: cavia

Berichtdoor Lies » 24 apr 2013 18:44

Brenda heeft gelijk als ze zegt dat knippen risicovol is. Dat is het echt! Tanden verzwakken door regelmatig knippen en dan gaan ze splijten en krijg je een abces wat heel lastig te behandelen is. Het zal niet het eerste konijn zijn dat om deze reden wordt ingeslapen (al of niet terecht).
De tanden laten verwijderen is een hele goede optie. Op dierengebit.nl staat daar informatie over. Maar dat kost wel wat ja, net als castratie. En dat het geld erdoorheen vliegt begrijp ik helemaal. Je zou ook kunnen overwegen om dit diertje naar de opvang te brengen. Dan komt het met die tanden wel goed, wordt hij gecastreerd en krijgt hij een schitterend konijnenleven bij een vriendin. Dan geef je dit dier iets heel moois namelijk een toekomst een konijn waardig.
Een konijn alleen houden is voor het konijn niet goed en twee mannetjes dat gaat niet samen. Dan kun je geld uitgeven aan operaties om een kapotgebeten konijn te redden. Ik heb meegemaakt dat twee rammen die beiden gecastreerd waren met elkaar vochten en dat wil je niet.


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten