voor en na (Roosje, het varkentje)

Gebruikersavatar
Heike
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jul 2005 21:39
Land:
M/V: V
Locatie: Limburg
Contacteer:

voor en na (Roosje, het varkentje)

Berichtdoor Heike » 15 jul 2007 23:02

Een goeie maand geleden las ik op de site van Minivarkens een oproepje...

Een minivarkentje dat er heel slecht aan toe was, was door iemand opgehaald en ze wist niet wat te doen. Varkentjesvrienden staan erom bekend mekaar met raad en daad bij te staan.

We mailden heen en weer, hadden telefonische contact, de dierenarts had het varkentje ondertussen al onderzocht. Diagnose: schurft, tot bloedens toe, ondervoed. Dit varkentje had nood aan de juiste verzorging en vooral aan heel veel liefde. Dat kreeg ze, en ze kreeg ook een mooie naam, Roosje!

Op dit moment is ze bijna volledig hersteld van de schurft, maakt ze een heel gelukkige indruk en zijn baasje en Roosje dikke vriendjes geworden. Ze drukte me op het hart, Roosje nooit weg te doen.

Het is prachtig om te zien hoe ze van een hoopje ellende veranderd is een schattig, gelukkig varkentje. Haar haardos is uitgevallen, dat is rond deze periode eigen aan varkentjes, maar de nieuwe haartjes steken de kop al weer op!

De foto's spreken voor zich...

VOOR

Afbeelding

NA

Afbeelding

Gebruikersavatar
jmdushi
Berichten: 2834
Lid geworden op: 21 apr 2006 07:41
Land:
M/V: V
Locatie: Willemstad

Berichtdoor jmdushi » 16 jul 2007 02:43

Ha heike, ze is mooi geworden. Schurft is heel goed te behandelen met pure Aloe Vera. Onze hondjes die we van de straat hebben gehaald en ook helemaal onder zaten waren met twee weken van de schurft af. Blad open snijden en de 'gelei' die in het blad zit uit smeren over de plekken (twee maal daags)

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Berichtdoor Chantal » 16 jul 2007 08:08

Hoe wreed kunnen de mensen toch zijn. Het is fijn dat ze nieuwe baasjes gevonden heeft die haar nu verzorgen zoals het moet. Het is een koddig diertje. Is dit een hangbuikvarkentje want ik ken daar niet veel van.

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Berichtdoor Zweedse Kip » 16 jul 2007 08:56

Tjeetje wat een verschil al zeg.

Dit diertje heeft het gelukkig getroffen bij degene waar ze nu woont.

Ook een wens van mij........2 " minigris "Ik vindt ze zo leuk. En ze zijn heel erg intelligent.

Ik had met een boer moeten trouwen... ipv een loodgieter. ;)
Maar ben wel erg blij met mijn loodgietertje hoor.
Al die dieren komen ook vanzelf zo langzamerhand.... :-D :P

Gebruikersavatar
wyandotte
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 mei 2003 18:13
Land:
M/V: V
Locatie: Roosendaal

Berichtdoor wyandotte » 17 jul 2007 20:53

Wat een wereld van verschil zeg :ja:

Gebruikersavatar
Swen
Berichten: 2024
Lid geworden op: 16 jun 2006 18:45
Land:
M/V: V
Locatie: doetinchem

Berichtdoor Swen » 18 jul 2007 12:52

ik weet natuurlijk niks van varkens maar bij de 2e foto heeft die haar en de 2e bijna niet hoort dat zo of :oops: voor de rest ziet die er op de 2e foto top uit!

Gebruikersavatar
magreth rozenveld
Berichten: 6694
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:41
Land:
M/V: V
Locatie: Maarheeze

Berichtdoor magreth rozenveld » 19 jul 2007 00:39

Fijn dat het varken het nu zo goed maakt, ik heb om een of andere reden een zwak voor varkens :oops:

Hans, in Nederland is het nog niet zo gemakkelijk om aan die Aloë Vera te komen.
Maar ik lees inderdaad dat het heel erg goed werkt :-D


Terug naar “Varkens/minivarkentjes”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten