Varkensweide

Margotje
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 apr 2009 18:12
Land: NL
M/V: V

Re: Varkensweide

Berichtdoor Margotje » 29 jul 2010 14:11

Hoi!!

Ik ga ook varkens houden voor de slacht: Grasvarkens. Ze komen in een stal gemaakt van stro en een zeil erboven. Ze kunnen zo vaak ze willen naar buiten maar kunnen ook onder een afdak liggen waar geen regen komt.
Geen antibiotica of medicatie is er nodig vanwege de manier van houden en voeren.

Ik hoop niet dat ik al teveel aan ze gehecht raak!!

Afscheid nemen zal niet makkelijk zijn. Wij hebben een puppy opgevoed voor Hulphond Nederland en hij moest ook met een jaar ons weer verlaten. Daar heb ik ook wel verdriet van gehad maar het doel is oh zo goed! Daar wil ik wel een paar traantjes om laten.

De varkens krijgen het supergoed en gaan naar de slager voor de slacht dus niet als alle andere varkens naar grote slachthuizen want wat daar allemaal misgaat wil je niet weten!

Groetjes Margotje

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: Varkensweide

Berichtdoor Zweedse Kip » 29 jul 2010 16:53

Mooi om zo puur en eerlijk varkensvlees te verkrijgen ;)

Margotje
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 apr 2009 18:12
Land: NL
M/V: V

Re: Varkensweide

Berichtdoor Margotje » 29 jul 2010 17:54

Ja, ik hoop dat het allemaal gaat lukken.
Ik haat de bioindustrie al van kinds af aan maar eet wel steeds het vlees.
Hmmmm dat klopt dus van geen kant natuurlijk.

Nu ik de mogelijkheid heb en iemand me helpt met opstarten moet ik de stoute schoenen ook maar aantrekken.
Plus het educatieve gedeelte ervan vind ik leuk want uiteindelijk is het ook de bedoeling dat er kinderen komen kijken hoe dat alles nu precies in zijn werk gaat en dat ze weten dat van deze dieren hun speklapje komt!

Degeen die me komt helpen opstarten geeft zelfs complete kinderfeestjes met alles erop en eraan tot lekker buiten in de bosjes plassen hahahaha. Geweldig toch?


Terug naar “Varkens/minivarkentjes”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten