Wat vinden varkens leuk?

Margotje
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 apr 2009 18:12
Land: NL
M/V: V

Wat vinden varkens leuk?

Berichtdoor Margotje » 29 jul 2010 17:58

Wie van jullie doet "spelletjes" met de varkens en wat vinden ze dan leuk?

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: Wat vinden varkens leuk?

Berichtdoor Zweedse Kip » 30 jul 2010 08:33

Ze mogen hier los in de tuin lopen als we buiten zijn.....vinden ze geweldig. Komen een knuffel of een aai halen.Dagen de honden uit.
Een bal ( normaal voor honden) waar je snoepje in kan doen...doe ik graan oid in vinden ze ook leuk.
Op de hondenwandeling nemen we ze wel eens mee...vinden ze ook hetb einde ;)

Margotje
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 apr 2009 18:12
Land: NL
M/V: V

Re: Wat vinden varkens leuk?

Berichtdoor Margotje » 30 jul 2010 09:42

Hoi!

Oh dat meenemen op wandeling dat zal veel bekijks geven!!
Los lopen mogen ze op hun eigen terrein. Gaan ze in de tuin niet aan alles lopen vreten?

Maar ik moet het natuurlijk ook wel rustig aandoen want deze varkens worden geen blijfertjes. Ze gaan na een aantal weken weg voor de slacht. maar ik wil wel dat ze een leuk leven hebben gehad als ze weggaan vandaar mijn vraag :-)

Groetjes Margotje

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: Wat vinden varkens leuk?

Berichtdoor Zweedse Kip » 30 jul 2010 16:51

Ik heb ze daarom onder toezicht in de tuin ;) :gutgut:
Ze blijven in de tuin en af en toe op de veranda.....verder slopen ze niks. Maar ze weten dat er voer is bij de kippen en dan willen ze inbreken( en dat lukt ze :frown: )bij hen. Dan slopen ze idd het gaas.
Weglopen doen ze niet ;)

Moet je er wel bij zeggen dat we met ze wandelen op eigen land .....dus geen mens komen we tegen. :-)

Margotje
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 apr 2009 18:12
Land: NL
M/V: V

Re: Wat vinden varkens leuk?

Berichtdoor Margotje » 30 jul 2010 17:08

Oh hier zal dat wandelen veel bekijks geven . Wij hebben geen hectares maar wel een leuk stukje. Genoeg om een aantal dieren te verzamelen :-)
Mochten we ermee gaan wandelen dan hoeven we ook geen dure advertenties te betalen. Dat gaat op die manier als een lopend vuurtje rond. Ook even een berichtje naar de krant :gutgut:


Leuk dat je op een NL forum zit en in Zweden woont!
Geen Zweedse varkansfora daar te vinden?
Helemaal off topic natuurlijk maar woon je daar al lang?

DeGroeneOase_vzw
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2013 16:05
Land: Belgie
M/V: V

Re: Wat vinden varkens leuk?

Berichtdoor DeGroeneOase_vzw » 27 jan 2013 13:46

Mijn varken vindt het geweldig om korrels op te sporen :-D
Ik strooi haar portie varkenskorrels uit over de hele wei, en dan gaat ze lopen zoeken.
Zo kan ze wel een uur of twee aan het 'stofzuigen' zijn.

Buik aaien vindt ze ook helemaal geweldig, en verder wordt ze ook graag geborsteld.
Ze kan ook heel erg genieten van gewoon aandacht: dan legt ze haar kopje op je knieën en staat ze te smekken terwijl je aan d'r oren friemelt of stukjes stro tussen haar stugge haren uitvist :-D

De Tokkies
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 jul 2010 22:30
Land: Timboektoe
M/V: V

Re: Wat vinden varkens leuk?

Berichtdoor De Tokkies » 29 jan 2013 15:40

Tja wat vinden die luie veelvraten leuk??

Met water knoeien ( s zomers) lekker met de tuinslang, eerst waren de onze er zo bang voor, maar de nieuwsgierigheid heeft gewonnen.
Als het warm is graaf ik een kuil in het zand en vul die met water, ook een halve schelp (zo'n kinderzandbak) vul ik met water, adriaan heeft duiken uitgevonden, echt om te gieren.

Boomstammen heb ik liggen voor ze om zichzelf te kunnen vermaken, ermee rollen, schors eraf halen weet ik veel.
Een oude bal en een oude autoband.

Het mooiste spel vinden ze als ik bij ze in de zandbak kom en ze me los volgen (echt als een hond naast je knie lopen) maar ik vermoed dat het om de vreterij gaat hoor :gutgut:
Aandacht is ons duo dol op, maar ja welk varken niet.

Geef ze een baal stro en ze hebben het smoordruk met hun slaapkamer inrichten, ik vind het zo leuk om te zien hoe ze zich erin verstoppen, erin liggen slapen, maar het grootste feestje is als ik naast ze ga liggen, en hoe lomp adriaan ook kan zijn, dan niet, hij knort wat rond en laat zich dan lekker naast me ploffen.
Bassie is rustiger en voorzichtiger, als ik maar aanstalten maak, dan ligt hij al.

Hier vinden ze het geweldig om aan de riem mee naar "buiten" te mogen, de straat op, andere honden tegenkomen, aandacht van voorbij gangers ze vinden alles geweldig.

Maar echt het ultieme speelgoed heb ik nog niet voor ze ontdekt, zelfs voetballen kunnen ze niet, iets wat ik het paardenbeest zo geleerd had, ze vertikken het om die bal weg te rollen, niet met de pootjes en niet met de neus.

Gebruikersavatar
kippenloverken
Berichten: 2667
Lid geworden op: 29 dec 2010 00:46
Land: belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Wat vinden varkens leuk?

Berichtdoor kippenloverken » 29 jan 2013 17:26

Bij ons op school zat een varken en ze dronk en speelde met het water dat uit de tuinslang kwam.
:gutgut:


Terug naar “Varkens/minivarkentjes”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten