ik zou weleens willen weten

Gebruikersavatar
marjolijn1957
Berichten: 5915
Lid geworden op: 12 jan 2009 12:01
Land: NL
M/V: V
Locatie: Vlakbij een zeer bekend knooppunt in het midden van NL

Re: ik zou weleens willen weten

Berichtdoor marjolijn1957 » 17 jul 2012 20:45

SnowFlowSnappy schreef:
marjolijn1957 schreef:Wat een mooie knorrepotten. Ik vind varkens altijd erg leuk. Zijn heel intelligente dieren.
Dit zijn toch Kune Kune varkentjes?


Dat staat er boven ;)

Ben ik dan kippig of zo???? :shock:

De Tokkies
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 jul 2010 22:30
Land: Timboektoe
M/V: V

Re: ik zou weleens willen weten

Berichtdoor De Tokkies » 18 jul 2012 11:11

Nog steeds geen mensen hier met varkens?

Wel leuk al die reacties, en idd de hond is een old english bulldog, een schatje met een gebruiksaanwijzing, bij mensen kroelkont nr. 1 bij grote honden een drama, maar bij de varkens totaal niet onder de indruk, het is enkel als adriaan aan zijn riem begint te eten dat hij een snauw geeft, hij is nogal zuinig op zijn riem hihi.
De andere hond is een bull mastiff, de meesten kennen ze wel zandkleur of wat rooier, de brindle variant komt steeds meer op de markt maar dan meer met bruin, de onze is echt hoofdzakelijk zwart met zandkleurige kleine streepjes en een mega grote witte borstvlek.

De varkens zijn idd kune kune, want ook ik was wat huiverig voor al dat omwroeten en vernielen, kune kune staan erom bekend dat ze niet alles zo verwoestend omwroeten als bv hangbuikzwijntjes, het enige ras (heb ik me wijs laten maken) wat graast en bovenal heel mensgericht zijn.

Je kunt idd googlen op varkens forum, er zullen een paar uitrollen, maar de forums zijn niet actief, bij eentje waar ik me aanmeldde kreeg ik daar netjes bericht van, van de andere nu een jaar later nog steeds niks gehoord, dus ik neem aan ook niet meer actief.

Omdat hier een afdeling varkens was en ik al eens hier had zitten spitten en lezen dacht ik, ik ben eigenlijk wel benieuwd of hier nog mensen met varkens zijn, want de meeste topics zijn al wat ouder.

Gebruikersavatar
marjolijn1957
Berichten: 5915
Lid geworden op: 12 jan 2009 12:01
Land: NL
M/V: V
Locatie: Vlakbij een zeer bekend knooppunt in het midden van NL

Re: ik zou weleens willen weten

Berichtdoor marjolijn1957 » 18 jul 2012 12:00

Ik heb geen varkens, wel een spaarvarken, maar dat is leeg :gulzig: Ik heb wel eens gelezen dat de een Kune Kune vereniging is maar dat zal je wel weten.

De Tokkies
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 jul 2010 22:30
Land: Timboektoe
M/V: V

Re: ik zou weleens willen weten

Berichtdoor De Tokkies » 18 jul 2012 20:23

yep marjolijn dat wist ik, je kunt daar best veel info krijgen, maar als je dat eens gelezen hebt dan is het wel klaar.

Een forum is geen dag hetzelfde, tenminste als je een forum hebt wat druk bezocht wordt (zoals dit kippenforum bv)
Ik begin wel steeds meer te begrijpen dat er weinig mensen zijn die varkens houden, sommige hebben varkens gehad en stonden voor problemen, die beginnen er niet weer aan.

Best jammer hoor, maar ik snap ook wel dat wij met bassie en adriaan weer ontzettend veel geluk hebben, ondanks het goed orienteren en veel lezen, het ras kiezen waarvan jij denkt dat het bij je past, de praktijk kan heel anders uitvallen als dat wat je gelezen hebt.
Wij hielden er al rekening mee dat het niet altijd rozengeur en maneschijn zou zijn, maar tot op heden is het gewoon rozengeur en maneschijn, kan er (gelukkig) niks anders van maken.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: ik zou weleens willen weten

Berichtdoor lnge » 18 jul 2012 21:39

Wat zijn ze leuk! Ik ben gek op stippelbeesten, ook varkentjes!
Er zijn er hier wel meer met varkens hoor! Maar je titel is niet zo handig, maak er van: Laat je varkens eens zien! ik denk dat je dan meer reacties krijgt.

Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 mei 2012 09:43
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gouda

Re: ik zou weleens willen weten

Berichtdoor Mart » 18 jul 2012 22:58

Leuk zeg!
Zulke zou ik ook wel willen als ik meer ruimte had :(

Blauwe
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 sep 2009 15:48
Land: NL
M/V: V

Re: ik zou weleens willen weten

Berichtdoor Blauwe » 20 jul 2012 08:21

Er bestaan twee Nederlandstalige fora over minivarkens:

http://minivarkens.forum2go.nl/

www.minivarkens.com

De Tokkies
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 jul 2010 22:30
Land: Timboektoe
M/V: V

Re: ik zou weleens willen weten

Berichtdoor De Tokkies » 30 jul 2012 09:50

Klopt beide zijn niet actief, en ik denk dat de eerste gewoon is stilzwijgend is opgeheven, als je je daar wilt aanmelden krijg je na een aantal dagen pas bericht terug.
Bij de tweede krijg je zelfs na ruim een jaar geen reactie, is ook niet echt een forum, maar wel heel leuk om daar alles te lezen.

Blauwe
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 sep 2009 15:48
Land: NL
M/V: V

Re: ik zou weleens willen weten

Berichtdoor Blauwe » 31 jul 2012 08:30

Op www.minivarkens.com zit het forum verscholen onder de button 'contacteer ons'.
Het forum is redelijk actief, in tegenstelling tot het andere.

Onze varkens kun je bekijken op www.krulstaarten.nl
Van alles wat, waaronder een Kune Kune borg en een kruising KK zeug.

Gebruikersavatar
Aukios
Berichten: 1021
Lid geworden op: 24 apr 2009 15:04
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Rivierengebied, Gelderland

Re: ik zou weleens willen weten

Berichtdoor Aukios » 11 sep 2012 17:59

Hoi! Beetje late reactie, maar ik heb 2 mini varkens. Ik ben niet handig in foto's plaatsen op dit forum.
Bubbles is 6 jaar een mini gottinger en Bennie is 2 jaar een Stolwijker (geen erkend ras volgens mij).
Ze lopen tussen de rest van mijn dieren. Zie onderschrift.
Ik zit op een minivarkens forum...heb je dat inmiddels al gevonden?

Jouw varkens zijn geweldig leuk en hebben leuk gezelschap aan elkaar, de honden en veel ruimte zo te zien.
Het zijn hele leuke dieren en lig er vaak dubbel om.


Terug naar “Varkens/minivarkentjes”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten