Het verhaal van de twee dumpkittens (met foto's)

Gebruikersavatar
Pukkie
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:35
Land: nl
M/V: V

Re: Het verhaal van de twee dumpkittens (met foto's)

Berichtdoor Pukkie » 12 okt 2012 23:12

Wat een leuke zwarte monstertjes zeg :mrgreen: Ik kan de grote niet helemaal inschatten van de foto, maar ze lijken mij echt wel ouder dan 4 weken, ze lijken zeker wel al aan de 6 a 7 weken te zitten.

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Het verhaal van de twee dumpkittens (met foto's)

Berichtdoor viefpief » 12 okt 2012 23:23

Ja ik weet het niet zo goed. Ze hebben echt het formaat van 4 weken. Over de lengte van je hand kan je er eentje makkelijk vasthouden. Maarja, dan die koppies. Die zien er niet echt uit als 4 weken. Ook zijn ze superbehendig en eten ze heel goed vast voer.

Gebruikersavatar
Pukkie
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:35
Land: nl
M/V: V

Re: Het verhaal van de twee dumpkittens (met foto's)

Berichtdoor Pukkie » 16 okt 2012 16:05

Het kan best zijn dat ze een kleine groeiachterstand hebben door te weinig voeding. Ik heb er wel eens een van 3 weken gekregen die maar net boven het geboortegewicht van een pasgeboren kitten zat, omdat hij veels te weinig voeding binnenkreeg.

Gebruikersavatar
marjolijn1957
Berichten: 5915
Lid geworden op: 12 jan 2009 12:01
Land: NL
M/V: V
Locatie: Vlakbij een zeer bekend knooppunt in het midden van NL

Re: Het verhaal van de twee dumpkittens (met foto's)

Berichtdoor marjolijn1957 » 16 okt 2012 16:18

Wat een lekkertjes. En fijn dat ze het zo goed doen en zo'n fijn huis hebben gevonden.

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Het verhaal van de twee dumpkittens (met foto's)

Berichtdoor viefpief » 24 mei 2013 23:20

Draakje
Afbeelding

Mikesch
Afbeelding

Ze wonen voor onbepaalde tijd bij ons, Zusjelief heeft namelijk een nieuwe kamer waar ze geen huisdieren kan/mag :roll: Achja, wij zitten er helemaal niet mee :gutgut:

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Het verhaal van de twee dumpkittens (met foto's)

Berichtdoor viefpief » 24 mei 2013 23:32

Ze zijn heel goed gegroeid, maar nog steeds best klein :mrgreen: Zeker vergeleken met onze grootste kater Leo, kilootje of 7 schat ik :gutgut: Ze hebben lieve kleine koppies en volgens mij zijn ze toch wel bijna uitgegroeid.

Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: Het verhaal van de twee dumpkittens (met foto's)

Berichtdoor Martine M » 25 mei 2013 08:18

Wat een mooie katten en fijn dat jullie ze meegenomen hebben.
Er zijn katten die groot worden en er zijn kleinere soorten, dus misschien zijn deze de kleinere soort. ;)

Ik heb ook is gedumpte nest hele jonge kittens gevonden in een bijna lege glascontainer om 6u 's morgen, ik heb toen de politie gebeld en er blijven bij staan om er zeker van te zijn dat niemand er iets in gooide natuurlijk. De politie heeft dan een klein kraantje gehaald om de schelp op te heffen en toen konden we ze redden charme, ze hadden gelukkig niets en ze zijn mee gegaan naar een asiel want het waren er 6 of 7 (is al even geleden).

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Het verhaal van de twee dumpkittens (met foto's)

Berichtdoor kiekenboerinneke » 25 mei 2013 08:32

In een glascontainer dan nog... :shock: zou je die mensen niet helemaal :hamer: :deegroller: dan?!
M'n broer is ook ooit met zo'n nest thuisgekomen: achtergelaten in het bos.... Schandalig!!
Als je dan geen kittens wilt, help je kattin dan, of als er dan toch een "ongelukje" gebeurt, zijn er "humanere" manieren om er "vanaf te geraken" ( niet dat ik dat ooit over m'n hart zou krijgen! )

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Het verhaal van de twee dumpkittens (met foto's)

Berichtdoor viefpief » 25 mei 2013 08:50

Nee, dat snap ik ook niet. Schandalig werkelijk. Die mensen zouden geen huisdieren mogen hebben (en liefst ook geen kinderen..). En hoe moeilijk is het nou om van schattige kittens af te raken? Iedereen wil kittens :puh2:

Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: Het verhaal van de twee dumpkittens (met foto's)

Berichtdoor Martine M » 25 mei 2013 09:01

Ja ik vind het ook walgelijk je mag er niet aan denken wat er gebeurd was als ik dat fijn "gemiauw" niet gehoord had en de eerste persoon die dag zijn glas in de container komt gooien. Afbeelding


Terug naar “Katten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten