Tommy wil een huisje voor zichzelf

Kefraya
Berichten: 298
Lid geworden op: 13 jun 2005 15:22
Land:
M/V: V
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Tommy wil een huisje voor zichzelf

Berichtdoor Kefraya » 11 jun 2013 12:25

Cyperse Tommie is een gecastreerde kater van 8 jaar. Zijn vorige eigenaren konden niet goed met hem overweg en hebben hem totaal verkeerd behandeld. Tommie is een hele lieve en aanhankelijke kater die graag op schoot ligt te spinnen en ook heel graag een leuk spelletje met z'n baasje speelt. Hij kan dan heerlijk fanatiek worden.
Tommie heeft echter heel veel moeite met andere katten. Die duldt hij niet in zijn buurt. Hij wordt daar erg opgewonden van en kan dan uithalen naar zijn baasje als die in de buurt is. Zijn signalen zijn echter overduidelijk en een beetje kattenkenner zal geen moeite hebben met te zien wanneer je hem beter even met rust kunt laten.
Tommie zoekt dus een baasje met kattenervaring die het geen probleem vindt om Tommie af en toe met rust te laten. Een gezin met kinderen is niet geschikt, andere katten in huis dus ook niet. Tommie moet naar buiten kunnen, hij is een uitstekende jager. Op dit filmpje kun je zien hoe leuk en aanhankelijk hij is: http://www.youtube.com/watch?v=qdiSSvS9bQA

Afbeelding

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Tommy wil een huisje voor zichzelf

Berichtdoor lnge » 11 jun 2013 12:55

Wat gaaf beest! Daar hou ik van, katten met een karakter. Ik hoop dat hij snel een baasje vindt die hem in zijn waarde wil laten!

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Tommy wil een huisje voor zichzelf

Berichtdoor viefpief » 11 jun 2013 13:33

Ohhh die is echt héél leuk zeg! :ilove: Wel jammer dat wij al 6 katten hebben :mrgreen: Hij lijkt sprekend op mijn 8 jaar oude cyperse castraat Marijntje. Bijna hetzelfde beest, alleen is Tommy ietsje dikker :gossip:
Ik kan bijna niet begrijpen hoe het kan dat die vorige eigenaren niet met hem om konden gaan. Alle 6 de katten die hier rondlopen hebben hun eigen persoonlijkheidje waar je weer net anders mee om moet gaan, en dat is wat mij betreft ook wel vanzelfsprekend. Hier hebben sommigen ook wel eens geen zin om te knuffelen, nouja, dan toch niet? Zit ik echt niet mee, die komt later wel weer een keer terug. Ik heb ook niet altijd zin om te knuffelen :puh2:

Kefraya
Berichten: 298
Lid geworden op: 13 jun 2005 15:22
Land:
M/V: V
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Re: Tommy wil een huisje voor zichzelf

Berichtdoor Kefraya » 12 jun 2013 11:03

viefpief schreef:Ohhh die is echt héél leuk zeg! :ilove: Wel jammer dat wij al 6 katten hebben :mrgreen: Hij lijkt sprekend op mijn 8 jaar oude cyperse castraat Marijntje. Bijna hetzelfde beest, alleen is Tommy ietsje dikker :gossip:
Ik kan bijna niet begrijpen hoe het kan dat die vorige eigenaren niet met hem om konden gaan. Alle 6 de katten die hier rondlopen hebben hun eigen persoonlijkheidje waar je weer net anders mee om moet gaan, en dat is wat mij betreft ook wel vanzelfsprekend. Hier hebben sommigen ook wel eens geen zin om te knuffelen, nouja, dan toch niet? Zit ik echt niet mee, die komt later wel weer een keer terug. Ik heb ook niet altijd zin om te knuffelen :puh2:


Daar heb je helemaal gelijk in :-) De vorige eigenaren waren echter al snel bang voor hem geworden en als hij bij hen op schoot kwam (als het al eens een keertje mocht) werd hij stevig in zijn nekvel vastgehouden zodat hij geen kant uit kon. En dat is niet echt bevorderlijk voor een ontspannen wederzijdse relatie!

Akarana
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 jun 2013 10:34
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Jabbeke, West-Vlaanderen

Re: Tommy wil een huisje voor zichzelf

Berichtdoor Akarana » 12 jun 2013 11:44

ocharme. Best dat je een nieuw huisje voor hem zoekt. Helaas kan hij niet bij mij. :gossip: Ik heb 7 zwerfkatjes buiten en 7 huiskatjes binnen die niet buiten mogen.
Veel succes met het vinden van een gouden mandje.

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Tommy wil een huisje voor zichzelf

Berichtdoor kiekenboerinneke » 08 jul 2013 11:45

Wat een lieverd! Helaas hier ook hetzelfde verhaal: al 7 poezels in huis....
Hopelijk vindt hij gauw een goed baasje!!


Terug naar “Katten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast