Iemand ervaring met Gastrotabletten voor kat?

Gebruikersavatar
con1954
Berichten: 3686
Lid geworden op: 23 sep 2009 20:16
Land: nederland
M/V: V

Iemand ervaring met Gastrotabletten voor kat?

Berichtdoor con1954 » 22 jun 2013 21:20

Op internet las ik vandaag over het gebruik van een homeopatisch middel dat bij maag-, darmproblemen gegeven kan worden bij katten, honden, konijnen ed.
Het bestaat uit chinesche kruiden en het middel heet Gastro.
Het schijnt soms gebruikt te worden wanneer antibiotica niet helpt.
Ben heel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Iemand ervaring met Gastrotabletten voor kat?

Berichtdoor lnge » 22 jun 2013 21:44

Ik heb ze hier nog nieuw in de verpakking liggen (houdbaar tot 12-2015), van de huisdierendokter.
Gekocht omdat mijn poes Puk maag-darm problemen heeft (eosinofiele gastro enteritis). Alleen heb ik ze niet gegeven omdat ze een voedselallergie blijkt te hebben voor alles wat plantaardig is, en deze tabletten dan ook problemen kunnen geven. Ik heb ze besteld omdat anderen op een kattenforum er goede ervaringen mee hadden. Evenals met andere middelen van de huisdierendokter.

Mocht je het plan hebben om ze te bestellen kan je die van mij voor weinig overnemen ;)

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Iemand ervaring met Gastrotabletten voor kat?

Berichtdoor Lies » 22 jun 2013 21:58

Onlangs gelezen over colloïdaal zilver bij katten met darmontstekingen. Het deed wonderen. Vind de pagina helaas niet meer terug.

------------------

Eosinofiele... Dat is toch een bepaald lichaampje in het bloed, ik weet even niet weer welke? Hoe zat dat ook alweer?
(Al eens aan carnibest gedacht?)

Gebruikersavatar
con1954
Berichten: 3686
Lid geworden op: 23 sep 2009 20:16
Land: nederland
M/V: V

Re: Iemand ervaring met Gastrotabletten voor kat?

Berichtdoor con1954 » 22 jun 2013 22:31

Het is nl.zo dat mij 15 jarige kater de laatste tijd wat dunnere ontlasting heeft, wat ook nog eens behoorlijk stinkt.
het is nog geen dunne diaree, maar ook niet goed stevig.
Maar nu zag ik dat er ook wat bloed op de ontlasting zat.

Jaren terug had deze kater ook diaree en ik ben toen naar de DA geweest,die dacht aan een darm onsteking. De antibiotica die ik kreeg hielp goed.
Hij heeft jaren geen last meer gehad.

Nu is het dus weer terug (denk ik) en ik was eigenlijk benieuwd naar het homeopatische middel.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Iemand ervaring met Gastrotabletten voor kat?

Berichtdoor Lies » 22 jun 2013 23:07

Colloïdaal zilver is een natuurlijk antibioticum..

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Iemand ervaring met Gastrotabletten voor kat?

Berichtdoor lnge » 22 jun 2013 23:29

Lies schreef:Eosinofiele... Dat is toch een bepaald lichaampje in het bloed, ik weet even niet weer welke? Hoe zat dat ook alweer?
(Al eens aan carnibest gedacht?)

Omdat het nogal ingewikkeld is om uit te leggen, heb ik het maar even gegoogled.
Eosinofielen maken veel stoffen aan die een rol spelen bij de afweer tegen bepaalde infecties, vooral infecties met parasieten en wormen. Patiënten die met parasieten of wormen zijn geïnfecteerd, hebben dan ook vaak een toename van eosinofielen in het bloed. Ook bij patiënten met allergische ziekten (zoals eczeem en astma) kan sprake zijn van een toename van eosinofielen in het bloed (dia 5). Zo'n toename wordt eosinofilie genoemd.
Dit is bij Puk van toepassing omdat ze door voedselallergie immuun gemedieerde ontstekingen krijgt. Daardoor zijn de eosinofielen verhoogd omdat die willen vechten tegen die ontstekingen.
Immuun gemedieerd:
"immuungemedieerde inflammatoire aandoening". Dat is een verzamelnaam voor aandoeningen waarbij ontstekingen ontstaan als gevolg van een ontregeld immuunsysteem.
Met Puk ben ik ruim een jaar bezig geweest om haar te kunnen laten eten zonder dat ze er ziek van werd. Carnibest eet ze dus niet, ik zou dat ook niet eten, ziet er zeer onsmakelijk uit. En behalve runderpoulet wil ze helemaal geen vers vlees. Ze is bovendien zeer waarschijnlijk ook allergisch voor kip en vis.
Nu eet ze RC hypoallergeen, wat ik Connie ook aanraad om te proberen, en daarnaast iedere avond een heel klein beetje runderpoulet.
Ook heeft ze al die tijd prednison gekregen, maar die heb ik nu bijna tot nul gereduceerd.

Sorry voor het off-topic gaan over mijn eigen kat :oops:

Gebruikersavatar
con1954
Berichten: 3686
Lid geworden op: 23 sep 2009 20:16
Land: nederland
M/V: V

Re: Iemand ervaring met Gastrotabletten voor kat?

Berichtdoor con1954 » 22 jun 2013 23:58

Maakt niet uit ;) Vond het interresant om te lezen.

Toevallig was de ontlasting van kater Jopie nu weer mooi stevig :krab: Ik kon het goed zien omdat hij vaak op de rand van de kattenbak poept :frons:

Ik moet nu toch eens goed gaan opletten wie er nu dun poept...heb 4 katten... :krab:

Maar op het kattenforum zijn er dus positieve reacties geweest over het middel.....dat is fijn te horen.. :duimop:

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met Gastrotabletten voor kat?

Berichtdoor José » 23 jun 2013 00:00

Nee nee Inge, ook dit is heel leerzaam. Ik heb onze huiskat op 9-jarige leeftijd laten inslapen omdat hij vanaf het nest waar hij vandaan kwam giga besmet bleek te zijn met wormen. Wat zijn maag/darmstelsel zodanig heeft aangetast dat het dweilen met de kraan open was. We hebben 9 jaar aangemodderd met DA-praktijk in, DA-praktijk uit. Had ik dit eerder geweten van de Gastro, had ik het zeker geprobeerd. Met z'n allen leren we door ervaringen uit te wisselen.
Dus leerzaam als anderen vertellen over hun ervaringen!

Onze kat deed het redelijk goed op gekookte kabeljauw en geregeld Biogarde yoghurt. Maar redelijk is iets anders dan florissant.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Iemand ervaring met Gastrotabletten voor kat?

Berichtdoor lnge » 23 jun 2013 00:10

Wat jij met jouw kat had, heb ik ook met Puk gehad. En er zijn ook momenten geweest waarop ik dacht dat het beter was om haar in te laten slapen.
Toen bij Puk de de verhoging in de eosinofielen en lymfocyten geconstateerd werd, dacht mijn DA ook het eerst aan wormen en met name aan giardia. Dit bleek bij Puk dus niet zo te zijn, maar dat geeft dus wel die enorme ziekteverschijnselen.
Ik ben nu zo blij dat ik heb volgehouden en ben blijven uitzoeken wat het probleem is, want eindelijk is ze weer de oude.
Maar ze moet ook niet maar één hondenbrokje eten, want dan is het meteen mis.


Terug naar “Katten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast