Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Gebruikersavatar
Pumi
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 sep 2008 13:35
Land:
M/V: V
Contacteer:

Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor Pumi » 11 sep 2015 08:45

Vanaf volgende week gaan ze de super drukke weg waaraan wij wonen omleggen en dan wordt dit een rustig weggetje. Dus tijd voor muizenvangers :duimop: maar nu krijgen wij her en der te horen dat boerderij katten heel vaak in het hooi poepen, wie heeft hier ervaring mee?

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor Trea » 11 sep 2015 11:44

Je kan katten ook als huisdier houden en ze vrij rond laten lopen met een kattenluikje naar de bijkeuken waar ze ook eten krijgen.

Als je katten laat verwilderen gaan ze mogelijk overlast bezorgen. Ze zullen misschien niet alleen muizen en ratten eten maar ook je kippen als prooidieren zien.

Zorg je voor een zandbak /grond waar ze makkelijk in kunnen graven, dan zullen ze daar overigens liever in poepen dan in het hooi.

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor Jan Sch » 11 sep 2015 15:52

Trea schreef:Je kan katten ook als huisdier houden en ze vrij rond laten lopen met een kattenluikje naar de bijkeuken waar ze ook eten krijgen.

Als je katten laat verwilderen gaan ze mogelijk overlast bezorgen. Ze zullen misschien niet alleen muizen en ratten eten maar ook je kippen als prooidieren zien.

Zorg je voor een zandbak /grond waar ze makkelijk in kunnen graven, dan zullen ze daar overigens liever in poepen dan in het hooi.

Mijn buurvrouw vangt verwilderde katten op. Heb nog nooit gezien dat een kat aan mijn kippen zat. Maar ze maken s'nachts af en toe wel herrie in mijn tuin. Dus dat kippen prooidieren; is niet waar.

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor kiekenboerinneke » 11 sep 2015 16:18

Mijn killer-instinct muizenvanger heeft bang van mijn kippen... :mrgreen:
( Ze heeft ooit slaag gekregen van een kloekse hen... )

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor Trea » 11 sep 2015 18:11

Toevallig was er van de week nog iemand die last had van verwilderde katten van de buurman. Er staat zelfs een foto van bij hoe de kat een hap uit de kip heeft genomen. Ik wilde het eerst ook niet geloven maar het kan dus wel.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22923
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor Kip La La » 11 sep 2015 18:33

Pumi schreef:Vanaf volgende week gaan ze de super drukke weg waaraan wij wonen omleggen en dan wordt dit een rustig weggetje.


Wauw, gefeliciteerd!

frankip
Berichten: 2904
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor frankip » 11 sep 2015 20:34

Trea schreef:Toevallig was er van de week nog iemand die last had van verwilderde katten van de buurman. Er staat zelfs een foto van bij hoe de kat een hap uit de kip heeft genomen. Ik wilde het eerst ook niet geloven maar het kan dus wel.

Wie laat ook s`nachts de kippen buiten tegen het gaas aan slapen , zodat een kat of een ander roofdier daar aan kan ? Kippen horen s`nachts veilig opgesloten te zitten. Ik heb de indruk dat je vaak maar andere mensen napraat , zo zijn overigens de meeste verhalen de wereld in geholpen over kippenaanvallende katten. In de praktijk komt het mijns inziens bijna nooit voor, dat een volwassen kip echt door een kat word aangevallen.Vaak wordt het spelen van katten al als aanvallen gezien.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor lnge » 11 sep 2015 21:22

Mijn idee Frank! Ik moet ik eertlijk zeggen dat ik mijn vraagtekens bij zo'n verhaal zet (tenzij iemand dit daadwerkelijk zelf heeft zien gebeuren). Hoe kan een kat 's nachts een kip door gaas trekken? Een kip zit gewoonlijk 's nachts op stok en loopt niet door een kippenren. Wat wel kan is dat een marter oid de kip heeft mee gesleurd en mee door het gaas heeft willen trekken.
Maar steeds die paniekzaaierij over katten :roll: Zo krijgen we steeds meer kippen die opgeloten gaan worden in rottige rennetjes, want katten zijn een enorm risico voor kippen. Dit is gewoon ONZIN, LARIE!

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor lnge » 11 sep 2015 21:33

Betreft de poepende katten. Ik heb jarenlang mijn paarden gestald op een boerderij waar heel veel katten liepen, maar heb nog nooit een drol in het hooi gevonden.

Gebruikersavatar
Pumi
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 sep 2008 13:35
Land:
M/V: V
Contacteer:

Re: Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor Pumi » 11 sep 2015 22:07

Kreeg ik gisteravond reactie van een asiel in de buurt, ze hadden nog een broer en zusje zitten 4 mnd oud, verwilderd binnen gekomen en niet meer gelukt ze mak te maken. Toen ze een foto stuurde was ik meteen verkocht :ilove: , boerderij katten krijg je hier gratis van het asiel, ze zijn dan zelfs al wel gesteriliseerd en gecastreerd. Vanmiddag meteen in de auto er heen en opgehaald. Ze zitten nu in een honden bench om te wennen in de stal waar straks ook hun plekje wordt en dan over 2 a 3 week mogen ze los.

Moet eerlijk zeggen dat ze wel erg bang zijn, maar ik had ze wilder verwacht, dus ga alsnog proberen een band met ze te krijgen om te kijken hoe mak ik ze krijg.

Afbeelding

Afbeelding


Terug naar “Katten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten