fokker smaragd eenden gezocht.

EendenHouden
Land: Nederland
M/V: V

fokker smaragd eenden gezocht.

Berichtdoor EendenHouden » 08 okt 2016 22:08

hoi,
ik heb sinds deze lente twee nieuwe eenden, een witte kwaker en een smaragd eend, beide mannetjes. ze komen niet bij dezelfde fokker vandaan, de kwaker heeft wat lichamelijke problemen, vandaar dat ik met hem niet wil fokken. de smaragd eend daarentegen is hartstikke gezond. nu wil ik komende lente/zomer beginnen met fokken. hiervoor heb ik natuurlijk wel een vrouwelijke smaragd eend nodig. Ik zit dus nu al het internet af te zoeken naar mensen die dit ras hebben en verkopen. tot nu toe heb ik nog niemand gevonden.

nijmanjpj
Land: nederland
M/V: M

Re: fokker smaragd eenden gezocht.

Berichtdoor nijmanjpj » 01 dec 2016 18:36

Hoi ik heb nog vrouwtjes van de smaragd eend ze kosten 15 euro per stuk wij komen uit castricum.

Willy Raaijmakers

Berichtdoor Willy Raaijmakers » 06 jan 2017 14:10

Hallo,

Ik heb momenteel ook 2 smaragd eenden. Ik denk dat het vrouwtjes zijn ondat ze zo kwakelen de gehele dag, maar weet het niet zeker. Hoe kan ik het zien? Ik zou graag een stelletje hebben om een broedsel te krijgen en zoek dus waarschijnlujk een mannetje. Alvast bedankt.

EendenHouden
M/V: V

Berichtdoor EendenHouden » 15 jan 2017 20:38

Willy Raaijmakers schreef:Hallo,

Ik heb momenteel ook 2 smaragd eenden. Ik denk dat het vrouwtjes zijn ondat ze zo kwakelen de gehele dag, maar weet het niet zeker. Hoe kan ik het zien? Ik zou graag een stelletje hebben om een broedsel te krijgen en zoek dus waarschijnlujk een mannetje. Alvast bedankt.

mannetjes hebben een krul in de staart (1 of meerdere veren die omhoog krullen dus) ze maken ook een ander en zachter geluid dan vrouwtjes. mijn mannetje is groter dan mijn vrouwtje

Willy Raaijmakers

Berichtdoor Willy Raaijmakers » 15 jan 2017 20:59

Dan heb ik dus 2 smaragdeend mannetjes en en zou ik er graag een vrouwtje bij kopen of een van mijn mannetjes ruilen tegen een vrouwtje.
Is er iemand mij hierbih ksn helpen? Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
Willy Raaijmakers
Herwijnen

Terug naar “Eenden, ganzen en zwanen”