oops kippenkuiken uitgekomen in eendennest!

Piroska
Berichten: 128
Lid geworden op: 15 mei 2012 19:48
Land: Hongarije
M/V: V
Locatie: Hongarije

oops kippenkuiken uitgekomen in eendennest!

Berichtdoor Piroska » 20 mei 2018 16:21

Mijn barberie-eend zit al ruim een maand te broeden, de kuikens kunnen elk moment uitkomen en vandaag na mijn werk snel gekeken en jaaaaa een kuikentje, een zwarte! Het rare is dat we alleen maar witte eenden hebben dus ik ben nog eens goed gaan kijken, het is een kippenkuiken van mijn Ajam Cemani's. Blijkbaar heeft er een dame na 2 weken broeden een eitje bij gelegd, goede timing, dat wel, maar nu zit ik met een eend met een kippenkuiken.

Wat nu? In de BM liggen 22 eitjes van de kippen, die staan op uitkomen, er is al 1 uit het ei. Ik denk dat het kippenkuikentje de meeste kans maakt bij zijn soortgenootjes? Ik denk erover om het beestje dus bij de BM kuikens te zetten, ik kan alleen momenteel de BM niet openen omdat ze aan het uitkomen zijn, ik ben genoodzaakt het kippetje bij mama-eend te laten, of zal ik toch het beestje pakken en de BM openen en hem er in zetten? Wat is wijsheid?

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: oops kippenkuiken uitgekomen in eendennest!

Berichtdoor Fryske » 20 mei 2018 16:52

Zolang mama eend niet naar het water kan met het kuikje zou ik het heel even afwachten.dan kan het meteen onder de lamp/warmteplaat met de soortgenootjes.

Piroska
Berichten: 128
Lid geworden op: 15 mei 2012 19:48
Land: Hongarije
M/V: V
Locatie: Hongarije

Re: oops kippenkuiken uitgekomen in eendennest!

Berichtdoor Piroska » 20 mei 2018 17:43

Thanks, was mijn idee ook. De vijver is vrij ver weg, daar gaat ze voorlopig niet heen vermoed ik. Momenteel al 2 kippenkuikjes, heb ik zo slecht opgelet blijkbaar? of wel een enorm sneaky kipje gehad hahaha.


Terug naar “Eenden, ganzen en zwanen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast