Informatie over mandarijn eenden gezocht.

Gebruikersavatar
Jack de Mos
Berichten: 1353
Lid geworden op: 02 apr 2009 01:35
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Spaubeek

Re: Kleinste eendensoort ter wereld

Berichtdoor Jack de Mos » 05 jul 2012 22:12

Gompy schreef:Ok bedankt.
Ik heb niet de tuin tot beschikking om een grote ren te maken maar als ze los kunnen lopen dan is het ok.
Vossen kunnen hier niet komen we hebben een schutiing met aan de onderkant beton wat tot 1 m diep rijkt heb hier in de 10 jaar dat ik bij mijn ouders woont enkele 1 x een hoopje veertjes gevonden.
Dus ik kan wel eendjes hier houden die niet teveel rotzooi maken?


Over die schutting komen marters met gemak. En een vos ook als hij dit echt wilt. Dus ik raad je af om je eendjes 's nachts onbeschermd buiten te laten.

Je kunt rustig kleine eenden houden op zo'n groot stuk. Die rotzooi valt dan erg mee.

Succes,

gr. Jack

Gompy
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 jun 2012 07:29
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kleinste eendensoort ter wereld

Berichtdoor Gompy » 05 jul 2012 22:54

Bedankt en idd laat ik ze niet onbeschermd achter kippenhok doe ik ook altijd in de avond met zon klein hangslat dicht. En konijnen tja die zijn wel groot die jagen zelfs wezels en katten weg die van mij! 1 keer een wezel gezien ik na buiten rennen had die wezel er van langs gekregen erg vaag maar ook gaaf.
Ok maar ze hebben toch niet echt een hok nodig>? iets van 3 planken had ik gelezen ofzo.
Alvast bedankt

Gebruikersavatar
marvin2985
Berichten: 1018
Lid geworden op: 02 mei 2010 15:27
Land: nederland
M/V: M
Locatie: amsterdam

Re: Kleinste eendensoort ter wereld

Berichtdoor marvin2985 » 06 jul 2012 16:18

Gompy schreef:Bedankt en idd laat ik ze niet onbeschermd achter kippenhok doe ik ook altijd in de avond met zon klein hangslat dicht. En konijnen tja die zijn wel groot die jagen zelfs wezels en katten weg die van mij! 1 keer een wezel gezien ik na buiten rennen had die wezel er van langs gekregen erg vaag maar ook gaaf.
Ok maar ze hebben toch niet echt een hok nodig>? iets van 3 planken had ik gelezen ofzo.
Alvast bedankt


als er marters enz in de buurt zijn zou ik zeker een goed afsluitbaar hok nemen. anders ben je ze zo kwijt.

Gompy
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 jun 2012 07:29
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kleinste eendensoort ter wereld

Berichtdoor Gompy » 06 jul 2012 17:34

Zal ik dan een hok maken met een dak en twee zijkanten dus 1 openkant tegen de schutting en de andere openkant een deurtje met hangslot? Hoeveel ruimte heeft 1 koppel mandarijneenden nodig?
En hoe vaak moet je de vijver verversen?

peter 31
Berichten: 470
Lid geworden op: 15 feb 2012 15:38
Land: belgie
M/V: M

Re: Informatie over mandarijn eenden gezocht.

Berichtdoor peter 31 » 06 jul 2012 21:22

je kunt afschrikaparaatjes ook zetten tegen marters en vossen maar de beste methode is schrikdraad, mandarijntjes moeten niet hel groot zitten, als ja ze een klein vijvertje geeft om te zwemmen zijn ze tevreden, het water moet je zeker ververssen zodra het begint te ruiken , eenden hebben altyd zuiver water nodig dus een maal per week verversen je moet dat zelf zo een beeje zien

Gebruikersavatar
Kuckeltje
Berichten: 1565
Lid geworden op: 18 sep 2008 13:22
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Beekdaelen
Contacteer:

Re: Informatie over mandarijn eenden gezocht.

Berichtdoor Kuckeltje » 07 jul 2012 00:04

Als ik zou moeten kiezen dan zou ik een gedomesticeerde ( lees Tam ) eenden ras nemen.
Die zijn niet schuw en snel tam te maken.
Als je de vijver groot genoeg maakt dan zullen ze de vijver ook als vluchtplaats voor een marter kunnen gebruiken.

Heel leuk zijn bv mooie Duitse peking eenden, Loop eenden, Hollandse krombek of witborst eenden.
Talinkjes enz. zijn ook heel leuk maar op zo,n grote plek zullen ze niet snel tam worden en heb je er minder plezier van.

Het is maar een tip.

Gompy
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 jun 2012 07:29
Land: Nederland
M/V: M

Re: Informatie over mandarijn eenden gezocht.

Berichtdoor Gompy » 08 jul 2012 12:08

Ik ben op zoek naar een talling of siereend ik kan mischien eendenkuikens van iemand van hier van de vereniging krijgen :gulzig:

Gompy
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 jun 2012 07:29
Land: Nederland
M/V: M

Re: Informatie over mandarijn eenden gezocht.

Berichtdoor Gompy » 08 jul 2012 22:31

Jeeh ik mag een koppel :gulzig: Op voorwaarde dat ik geen kuiken hou dus dat is weer minder :frown:
Wat is het mooiste taling soortje of kleinste ?

Gebruikersavatar
marvin2985
Berichten: 1018
Lid geworden op: 02 mei 2010 15:27
Land: nederland
M/V: M
Locatie: amsterdam

Re: Informatie over mandarijn eenden gezocht.

Berichtdoor marvin2985 » 09 jul 2012 17:35

Gompy schreef:Jeeh ik mag een koppel :gulzig: Op voorwaarde dat ik geen kuiken hou dus dat is weer minder :frown:
Wat is het mooiste taling soortje of kleinste ?

over de maat zou ik mij niet zo druk maken.
erg mooi vind ik roodschoudertalingen en die zijn nog niet eens zo heel duur ook.

Gompy
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 jun 2012 07:29
Land: Nederland
M/V: M

Re: Informatie over mandarijn eenden gezocht.

Berichtdoor Gompy » 09 jul 2012 19:42

En make die veel troep en moet je ze geleewiekt hebben? of zijn ze schuw. Alvast bedankt.0


Terug naar “Eenden, ganzen en zwanen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten