barbarie eieren komen niet uit.

kwakkie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2017 16:49
Land: belgie
M/V: M

barbarie eieren komen niet uit.

Berichtdoor kwakkie » 17 aug 2017 16:41

de eieren van de barbarie eenden komen telkens niet uit. we hebben telkens nest van +- 10 eieren en zij broed erop tot het einde . maar na +- 28 dagen begint ze eieren open te doen. waar soms niks inzit en bij sommige wel. waarom deze telkens niet uitkomen blijft voor mij een raadsel. dit is het 4 nest al dit jaar.
ik heb ze al helemaal apart gezet in het hok dat ze rustig niet gestoord kon worden.maar dit gaf ook geen resultaat.

iemand enige idee hoe dit komt of wat ik verkeerd doe.

Gebruikersavatar
Dani
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 sep 2014 16:47
Land: Nederland
M/V: V

Re: barbarie eieren komen niet uit.

Berichtdoor Dani » 17 aug 2017 17:28

Muskuseenden/barbarie eenden broeden 35 dagen en geen 28 dagen.

kwakkie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2017 16:49
Land: belgie
M/V: M

Re: barbarie eieren komen niet uit.

Berichtdoor kwakkie » 17 aug 2017 17:37

ja ik weet dat ze 35 dagen broeden maar ze broed tot alle eieren weg zijn. veel langer dan 35 dagen .
De eend doet de eieren stuk alvorens de 35 dagen broeden erop zitten, soms zit hier geen jong in en soms wel, maar we hebben nog nooit een levend jong gehad, je kan de pootjes en snavel al duidelijk zien en heeft ook pluimen, maar waar het precies mis gaat weet ik niet, vandaar mijn vraag of iemand hier een antwoord op heeft.

Gebruikersavatar
Dani
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 sep 2014 16:47
Land: Nederland
M/V: V

Re: barbarie eieren komen niet uit.

Berichtdoor Dani » 17 aug 2017 18:10

Sorry, dan had ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat jij/jullie zelf de eieren met zo'n 28 dagen openmaakte. De eend doet dat......nee, zelf heb ik dat nog nooit gehad. Muskuseenden zijn op zich hele betrouwbare eenden qua broeden en storten zich meestal met volle overgave op deze taak. Wel heb ik meegemaakt dat ze haar jongen in de steek liet en het voor gezien hield. Toen heb ik ze maar grootgebracht. Wie weet was er wat mis met de kuikens in het ei of ze is gewoon geen geschikte kloek eend. Wel echt balen voor je!

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: barbarie eieren komen niet uit.

Berichtdoor danielb » 18 aug 2017 23:50

je schrijft dat ze broed tot alle eieren weg zijn.
veel langer dan 35 dagen.
maar je schrijft ook dat de eieren al weg zijn voordat ze 35 dagen bebroed zijn.
bedoel je eigenlijk dat de eieren weg zijn voordat ze 35 dagen gebroed heeft,maar dan toch nog blijft zitten?


Terug naar “Eenden, ganzen en zwanen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten