Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor danielb » 17 nov 2017 00:10

bij de gewone eenden heb je kortgezegd.... dwergrassen,lichte rassen en zware rassen.
de dwergrassen die kunnen misschien ook nog wel een scherp geluid produceren,maar in ieder geval niet zo repeterend als de echte kwaker.(een kwaker is daar ooit speciaal voor gekweekt)
zoveelste groter de eend zoveelste minder scherp het geluid klinkt. (int algemeen toch)


ergens volgend jaar komt er bij mij misschien effe een muskuswoerd in huis om projectje mulardeenden toe te passen. (enkel met de 2 jongste en grootste vrouwtjes)
(overbodige info,maar wilde dit effe meedelen ;) )

daarna zullen de nog 4 overgebleven vrouwtjes terug ander mannelijk gezeldschap krijgen.
ondanks dat er 2 eenden kruising peking zijn (redelijk groot),zal dat toch een kwaker of wilde eend worden.
een blauwe eend van vorst woerd heb ik ook interesse in,maar vind die mogelijks wat groot voor de 2 oudste dames.(die wild bloed hebben) (en zeker als die woerd te viriel is)

gewone mannelijke eenden zijn int algemeen gezien viriele beestjes.(zeker in gevangenschap omdat ze bijvoorbeeld al niet moeten zoeken naar eten,uitkijken naar gevaar etc....)
dus als je maar 1 vrouw neemt,dan zou ik voor een ras gaan dat onder de lichte eenden rassen valt.
neem je er 2....,dan is een dwergras ook ok.

maar als je echt geen scherp gekwaak wilt,dan neem je voor zekerheid een iets zwaarder ras,maar ik moet bekennen dat ik niet van elk dwergras weet hoe scherp ze kwaken....ik maak alleen de vergelijking met wat ik tot hiertoe weet.

effe een leuke link ;)
https://www.youtube.com/watch?v=Ii26Iwiqfvs
is bij mijn eenden ook zo dat ze enkel alle 4 tegelijk van zich laten horen als ik met eten aankom :gutgut:
voor de rest zijn ze stiller dan de kippen ;)

Laagvliegert
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2017 16:51
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Laagvliegert » 17 nov 2017 15:03

Hallo.

Het is maar lastig zeg. Nu wil mijn vriendin dat er een vast verblijf met nachthok achter in de tuin komt.
Dit is zon 30 meter van het huis en van de buren af. (Bedankt voor de link met geluidsfragment deze had ik ook al naar gezocht).
Hier ben ik nog niet zeker van aangezien als ze continue daar gecentreerd zitten met vijvertje e.d. ik mijn gazon wel kan vergeten.

Maar op deze afstand kan het geluid nog mogelijk irritant worden omdat ik aan beide kanten schuttingen heb? Mocht ik er een kwaker vrouwtje bij nemen??

De alternatieven zijn tot nu toe door jullie geopperd:
Pekingeend, hollandse (dwerg) kuifeenden, smaragdeneend, Cambelleend, zijn er nog meer varianten waar het gekwaak zeker niet te heftig wordt? En het formaat of gewicht niet te veel de kwaker overtreft?

Pff wat er bij een impulsaanschaf door een derde toch allemaal komt kijken.. :roll:

En nee de kuifeend wordt hem sowieso niet, in dwerg of xl: neen.

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Onzebeestenboel » 17 nov 2017 15:08

Als je het van 30 meter doet kun je best kwakervrouwtjes bijzetten maar als ik de situatie niet snap moet je het zeggen hoor maar welke schuttingen dan ;)

Laagvliegert
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2017 16:51
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Laagvliegert » 17 nov 2017 15:11

Ja nou mijn tuin is dus 8.5 breed en achter staat een wand g van een overslag bedrijf 6meter hoog. Mijn tuin kan soms ook een beetje een echo hebben als je begrijpt wat ik bedoel :frons:
Zijkanten schuttingen dus dat klinkt soms wel. Hoop dat je me cryptiche omschrijving wat snapt..

Pfff volgens mij ben ik de lastigste eendbezitter op kforum ooit :lol:

Laagvliegert
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2017 16:51
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Laagvliegert » 17 nov 2017 16:18

danielb schreef::roll:
en wees gerust beestenboel...,want aan de sarcastische opmerkingen van laagvliegert te horen is hij je beste vriend en zal blindelings uw mening opvolgen.


Snap niet echt hoe je ooit hier bij kwam? Vind het een beetje een vrouwen opmerking is het echt geen danielle? :puh2:
De sarcastische opmerking had je compleet aan jezelf te danken en je soms moeilijk te ontrafelen epistels.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Fryske » 17 nov 2017 18:20

Wij hebben 5 muskuseenden. Een man, twee oudere damen en twee kuiken van dit jaar. Leuke beesten zijn dat ook Daniël! Behoorlijk tam ook ondanks dat ze hier vrij leven.

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Onzebeestenboel » 17 nov 2017 19:05

Laagvliegert schreef:Ja nou mijn tuin is dus 8.5 breed en achter staat een wand g van een overslag bedrijf 6meter hoog. Mijn tuin kan soms ook een beetje een echo hebben als je begrijpt wat ik bedoel :frons:
Zijkanten schuttingen dus dat klinkt soms wel. Hoop dat je me cryptiche omschrijving wat snapt..

Pfff volgens mij ben ik de lastigste eendbezitter op kforum ooit :lol:


Ieder moet eens zijn start maken he ;) , ja de echo nee dat word geen kwakervrouw :mrnono:, misschien de muskuseend wat Fryske zegt heb zelf ook maar ik zou toch eens een smaragd eend opzoeken want dat heeft dezelfde grootte ongeveer en zeer mooi ;)

Laagvliegert
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2017 16:51
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Laagvliegert » 18 nov 2017 20:50

Zelf vind ik de smaragdeend wel heel mooi zeg, het formaat en gewicht komt goed overeen met een kwakert.
Als dat misschien ook geen goede optie is dan toch een cambell of iets dergelijks. De kuif en muskus eend spreken mij/ons niet zo aan.

Hier trouwens a.j, toen ik hem net had, badderend in de wastafel: https://www.youtube.com/watch?v=wCSfZ_OYfhw

En a.j. in de ren daags nadat ik hem geplaatst had: https://www.youtube.com/watch?v=qVw5FyIozmA

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor danielb » 19 nov 2017 03:55

leuke kerel.
waar ga je opzoek naar een andere eend?
via het net?
kijk eens rond in je buurt...
misschien vind je zo wel iets leuks???
maar hoeft toch ook niet raszuiver te zijn he?
maar zie je bijvoorbeeld iemand met smaragdeenden of campbell eenden of noord hollandse witborsteenden of 1 van de vele gewone andere rassen eenden of kruisingen in de buurt...ga daar dan gewoon eerst eens een kijkje nemen...

Laagvliegert
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2017 16:51
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Laagvliegert » 20 nov 2017 13:14

Nee zeker ze hoeft absoluut geen raszuivere eend te zijn. Via het net ga ik speuren en is zon kruising mogelijk wel een optie!

Bij een mogelijke kanshebber of aanschaf zal ik het gelijk laten weten.


Terug naar “Eenden, ganzen en zwanen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten