Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Laagvliegert
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2017 16:51
Land: Nederland
M/V: M

Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Laagvliegert » 08 nov 2017 21:22

Hallo ik ben laagvliegert 35 jaar en woon in de buurt van Breda.
Ik bezit een diepe tuin van 40 meter bij 8.5 meter. Hier staat een ren in waar zich momenteel 4 kippen in bevinden 2 cochins en 2 barnevelders, maar ook 2 postduiven.
Deze ren is ongeveer 3.5 bij 1.4 meter.

Na naarstig zoekend te zijn geweest naar info kwam ik uit op dit forum.

Recent op een verjaardag had mijn vriendin het er over dat het houden van eenden haar wel leuk leek, waarna een kennis dit heel letterlijk op nam en haar daags later een foto van een jonge kwakert stuurde.
Met goede bedoelingen gehaald voor ons,maar nu heb ik dus een eend hier terwijl ik niks heb voorbereid.

Wat ik al heb gedaan is een grote waterbak gemaakt van de bodem van een binnenhok voor konijnen. 120 bij 60. Ga dit weekend een schelp of zon plastic vijverbak kopen en nog meer eendenvoer halen.

De eend is heel rustig wel is hij geleewiekt (ik vind dat maar een sneu gezicht).

Nu vroeg ik me af hoe ik hem het beste kan introduceren bij de kippen en of ik hem in de ren kan laten slapen. De kippen en eend hebben al wel samen in de tuin gescharreld maar de kippen reageren fel op hem. Dus slaapt hij nu nog binnen. Toch vind ik dat link vanwege temperatuurverschil buiten.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? En op welke dingen moet ik letten? alle tips zijn welkom.

Veel info heb ik al zelf gevonden maar door tijdsgebrek maak ik zelf een topic aan.

Hopend en afwachtend op bruikbare info en advies
Groet Laagvliegert

ps ik heb een hekel aan mensen die via impuls een dier aanschaffen zonder zich gedegen te hebben laten informeren. Nu overkomt mij het een beetje, excuses daar voor.

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Onzebeestenboel » 09 nov 2017 15:16

Hallo,
Je doet je tenminste je best om het hem zo goed mogelijk naar het zin te krijgen ;), maar je moet een eend nooit alleen houden houden ook al loopt ie bij andere dieren, je moet altijd twee of meer eenden nemen. Weet je op het een man of vrouw is ?
Hoe woon je want kwaker vrouwen schreeuwen de hele dag door daarom heb ik ze ook weg gedaan :cry:.
Maar eerst veel succes :duimop:

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Onzebeestenboel » 09 nov 2017 15:19

Oh ja, mijn eenden slapen ook allemaal in de ren want dat is een gewoonte :-D, maar alleen de muskus eend vrouwtjes gaan hier met de kippen op stok maar de andere eenden waaronder de kwakers sliepen gewoon in de ren maar misschien kun je in de ren een schuilhokje neerzetten waar de eend in kan of heb je ook een binnenren ?

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Onzebeestenboel » 09 nov 2017 15:23

Gebruik deze link om je wat in te lezen over eenden ;) , dan komt het meestal wel goed :mrgreen:.

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor danielb » 09 nov 2017 18:34

ga je maar 1 eend houden???

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Fryske » 09 nov 2017 22:18

Onzebeestenboel schreef:Hoe woon je want kwaker vrouwen schreeuwen de hele dag door daarom heb ik ze ook weg gedaan :cry:.
Maar eerst veel succes :duimop:


Je lijkt mijn man wel. Ik vind die kwakertjes fantastisch :-D We hebben hier twee van die meisjes, zo leuk :duimop:

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor danielb » 10 nov 2017 18:16

geen antwoord op mijn vraag....
maar 1 eend heeft echt niets aan bijvoorbeeld 4 kippen.

Laagvliegert
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2017 16:51
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Laagvliegert » 10 nov 2017 18:42

@onze beestenboel, mijn huis staat wel in een woonwijk maar meerdere buren hebben hanen en zijn zelf ook luidruchtig dus dat komt wel goed. Uw link waar u het over heeft zie ik niet??

@Danielle: Na wat te googlen wist ik al lang dat ze samen gehouden moeten worden. die van mij is een woerd en vanwege het geluid dat paartjes maken weet ik dat ik rap op zoek moet naar nog een man. Aangezien deze minder hard communiceren met elkander. Naar wat ik lees op dit forum.


Vind hem nu ook idd maar wat alleentjes.

Wel ben ik nog steeds benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe ik hem het beste kan introduceren bj de kippen. In de ren heb ik nu een verblijf gemaakt voor hem 90x40x40 met stro en eten en drinken.
Maar durf hem moeilijk er in te plaatsen aangezien de kippen misschien hem aanvallen sochtends

Laagvliegert
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2017 16:51
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Laagvliegert » 10 nov 2017 18:44

danielb schreef:geen antwoord op mijn vraag....
maar 1 eend heeft echt niets aan bijvoorbeeld 4 kippen.


Nee dat begrijp ik ook, daarom vraag ik om advies. Volgens mij opperde ik dat ook totaal niet?

Maar goed als u tips heeft zijn die hardstikke welkom

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwakert introduceren bij kippen (spoed)

Berichtdoor Onzebeestenboel » 10 nov 2017 18:59

Laagvliegert, https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... Xdf-kln5d8, gewoon bij de kippen zetten, zal even wat gepik komen maar dan is het ook klaar maar hoe lamger je wacht hoe erger die kippen gaan doen tegen de eend ;)


Terug naar “Eenden, ganzen en zwanen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten