Nieuw maatje voor loopeend

Turbo mackwek
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jun 2014 20:51
Land: Nederland
M/V: M

Nieuw maatje voor loopeend

Berichtdoor Turbo mackwek » 17 apr 2018 15:34

Een tijd geleden is 1 van onze 2 loopeenden doodgegaan. Even getest of de ander misschien wat gezelschap aan de kippen kon ontlenen, maar nee. Hij lijkt zijn broertje (of in ieder geval een maatje) te missen.

Gek genoeg kon ik met de zoekfunctie weinig info vinden over het succesvol introduceren van een nieuwe eend. Het waren twee broertjes en dat ging prima, maar ik geloof dat ik er beter geen ander mannetje bij kan zetten toch? Heeft een vrouwtje meer kans van slagen? Is er een meer of minder geschikte periode en doet de leeftijd ertoe?

Overigens is een totaal van 2 wel echt de max ivm het formaat van de wei.
Iemand zei hier eerder dat loopeenden weinig invloed hebben op hoe snel de wei kaalgevreten is, maar dat is dus niet waar. ;-)

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Nieuw maatje voor loopeend

Berichtdoor danielb » 18 apr 2018 02:05

een volwassen vrouwtje bij een volwassen mannetje kan normaal gezien weinig mis gaan ...
enkel overdadig treden zou een mogelijks probleem kunnen zijn,maar meestal is dit niet als ze echt een koppel zijn.
de woerden die ik hier heb gehad zaten eerder veel achter de vrouwtjes waar ze minder vast contact mee hadden...
misschien is wel nodig om het koppel tijdelijk op een kleinere uitloop te zetten zodat er sneller een band gevormd word.
maar dat zul je snel merken of dit echt nodig is.


Terug naar “Eenden, ganzen en zwanen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten