Discussie: Kippen in de Bio-industrie

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Loex
Berichten: 7524
Lid geworden op: 23 sep 2002 19:12
Land: NL
M/V: V
Locatie: Tussen Arnhem en Apeldoorn
Contacteer:

Berichtdoor Loex » 09 apr 2005 16:14

nlnosey schreef:Ik hoop dat wat bram zegt inderdaad voor Nederland geld, dan probeer ik in ieder geval Nederlandse kip te kopen.


Er zijn ook filmpjes van hoe het uitvangen van een fokronde gaat in NL-bedrijven. Dat gaat zo mogelijk nog ruwer als met de vangmachine. Echt vreselijk.
Ik kan er even niet opkomen.. maar wie was het ook weer hier op het forum die een kip van de slacht had gered waarmee door de kippenvangers werd gevoetbald? Dat is natuurlijk wel extreem, maar toch :?

Als je naar de vrachtwagens kijkt die geladen met kippenkratjes op weg gaan naar het slachthuis zie je heel vaak kippen die half uit zo'n kratje steken omdat ze met vleugels of poten klem zitten tussen de sluiting. Dus de illusie dat het in Nederland zoveel beter gaat hoef je ook niet te hebben. :(
Laatst gewijzigd door Loex op 09 apr 2005 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nlnosey
Berichten: 5035
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:10
Land:
M/V: V

Berichtdoor nlnosey » 09 apr 2005 16:18

jo-corine schreef:Ik eet geen kip! ......
Dan heb ik dus geen kritiek! :applaus:
Loex, 't is allemaal niet leuk, maa ik kan zelf nog steeds niet van een stukje kipvlees afblijven. :oops:

Gebruikersavatar
Loex
Berichten: 7524
Lid geworden op: 23 sep 2002 19:12
Land: NL
M/V: V
Locatie: Tussen Arnhem en Apeldoorn
Contacteer:

Berichtdoor Loex » 09 apr 2005 16:23

Ik lust ook graag kip, daarom eet ik dus biologisch gehouden kip van www.degroeneweg.nl , maar hoe die worden uitgevangen?

Wel veel en veel lekkerder hoor! Niet geinjecteerd met water om het vlees meer gewicht te geven en veel steviger vlees.

Hier nog een filmpje over van ei tot verpakte kip in de bioindustrie:
http://www.ciwf.nl/inactie/vleeskippen/film/index.html

Voor wie het filmpje niet wil zien staat op die site toch veel info.

Gebruikersavatar
007
Berichten: 622
Lid geworden op: 29 jun 2004 12:00
Land:
M/V: V
Locatie: Twijzel

Berichtdoor 007 » 09 apr 2005 16:38

Ik weiger al jaren kippenvlees te eten. Gewoon omdat ik denk dat kippen zo'n beetje de meest mishandelde dieren in de bio-industrie zijn (niet dat andere dieren het goed hebben, maar kippen hebben het volgens mij het aller aller slechtst). Alles met kip wordt door mij gemeden. Mijn ouders maken al speciale gerechten voor mij klaar als zij kip eten (en ik vind het niet leuk als zij kip eten!!!). Ik wil niet een dier eten dat zo geleden heeft omdat ik een lekker stukje vlees op mijn bord wil. Dat is gewoon egoistisch....

Gebruikersavatar
martin marcel
Berichten: 2067
Lid geworden op: 31 mei 2004 11:22
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Oost- Vlaanderen
Contacteer:

Berichtdoor martin marcel » 09 apr 2005 21:23

Het leven van een vleeskip duurt maar 42 dagen vol dierenleed.( CIWF)


Dat Jo-Corine,naar de beelden niet <kan> kijken, begrijp ik tenvolle, ik schuwde dat voorheen ook.(Kan bvb. ook niet naar het Belgische tv soap programma –dierkliniek- kijken,zap gewoon door naar een andere zenderkeuze.Gewoon, omdat ik niet wil weten of het in behandeling gebrachte zieke diertje, het zal halen of niet.)
Ik wil niet meer in die hulpeloze ogen zien….ook dat maakt me down.

40 jaar geleden liep er in de zalen een speelfilm/documentaire – Mondo Cane - (ik snotterde haast de hele film door).... zoveel decennia later , ken ik nog die beelden, ik voel ze, ze blijven meeleven. Die ‘hondenwereld’ bestaat nu nog,hij is enkel cynischer en wreder geworden.

Terug naar:

Stel je gewoon voor,dat niemand het risico en de moed had dergelijke videobeelden vast te leggen, de dierellende zou niet te overzien zijn!

Dus,het maken van dergelijke beelden heeft zin.Het is een troebele blik achter de schijnheiligheid van onze wereld.
Ik kan er niet omheen: die vette dikzak in zijn gevangenisplunje,die haast wellustig met beide voeten op de weerloze dieren blijft springen,is ronduit weerzin wekkend.
Jo-corine, ik ben al dagen ongemakkelijk, na het zien van die beelden.

Aan al wie kijken wil/durft/of kan…zou ik zeggen kijk niet lukraak, maar neem tijd en aandacht: gun het beeldmateriaal zijn werking, maak er speciaal tijd voor……de kipjes verzoeken u erom, dank U.
Laatst gewijzigd door martin marcel op 29 apr 2005 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
honkoop
Berichten: 9593
Lid geworden op: 14 mei 2004 21:12
Land:
M/V: V
Locatie: Midden van het land

Berichtdoor honkoop » 09 apr 2005 23:10

Ik vind het eigenlijk al knap dat iemand zoiets kan filmen :shock: Ik zou zo van de kaart zijn dat ik het niet zou kunnen volbrengen. :(
En ook ik kijk niet naar die filmpjes :(

Gebruikersavatar
lorie
Berichten: 4258
Lid geworden op: 28 dec 2002 22:10
Land:
M/V: V
Locatie: west-vlaanderen

Berichtdoor lorie » 10 apr 2005 11:35

Waarom kijken jullie niet naar die filmpjes?
Het zijn reële dingen , de dagelijkse waarheid. Je kan toch niet doen alsof je in een wereld leeft, waarin zoiets niet gebeurt, door er niet voor open te staan en er niet naar te kijken? Ik haat die filmpjes ook en die absurde dingen die daar gebeuren, maar ik kan toch niet veinzen alsof het allemaal rozengeur en maneschijn is en enkel foto's of filmpjes van kuikentjes en kipjes in het gras en dergelijke bekijken?

Mijn mening é.

Lorie

Gebruikersavatar
*Nick
Berichten: 337
Lid geworden op: 08 aug 2004 14:51
Land:
M/V: V
Locatie: grobbendonk

Berichtdoor *Nick » 10 apr 2005 11:44

Ik vind dat alle mensen die kip eten uit een warenhuis dit filmpje MOETEN zien. Al is het maar om gewoon te weten waar hun boutjes vandaan komen.

Mensen die elke week een kipje opeten zonder zich iets aan te trekken van hun lijden dat vind ik ongelooflijk egoïstisch!

jo-corine
Berichten: 9167
Lid geworden op: 02 jun 2004 11:02
Land:
M/V: V

Berichtdoor jo-corine » 10 apr 2005 16:10

Lorie, ik hoef niet naar die filmpjes te kijken om te weten hoe het er in de wereld aan toe gaat. Als ik de verhalen lees weet ik al genoeg. Er gebeuren in het leven heel veel dingen waar ik ook geen filmpjes over zie en ik ze toch heel ernstig vind. Zoals bv kindermishandeling etc. :(

Gebruikersavatar
Diede
Berichten: 180
Lid geworden op: 07 apr 2005 14:32
Land:
M/V: V
Locatie: Turnhout

Berichtdoor Diede » 10 apr 2005 19:38

ze moesten zogelijk hitler vroeger deed gewoon een kogel door hun kop schieten
en daarvoor nog martelen!!
dat vind ik vann zoon mensen :twisted:

:hamer: ik zou ze zelf de kop kunnen inslaan als ik ze tegenkwam


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten