weer een gezinsuitbreiding...

Gebruikersavatar
hollandsekriel
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 feb 2012 19:47
Land: Nederland
M/V: M

weer een gezinsuitbreiding...

Berichtdoor hollandsekriel » 21 jul 2014 11:35

Ik heb nu al 10 konijnen. Want ik heb in maart jonge konijntjes gekregen. Ik wou zo graag weer eens van die kleine konijntjes hebben, maar nu krijgen we alweer een gezins uitbreiding. Ik had laatst al gezien dat er een dikke scheur in de bodem zat van het hok, maar ik had nooit verwacht dat dit zou gebeuren. Maar de bodem is dus doorgezakt...Eerst dacht ik: Oh nee, niet nog meer konijnen! Maar aan de andere kant zijn ze wel erg leuk. Aangezien je konijnen niet snel verkoopt heb ik kippen, duiven en parkieten verkocht om weer wat ruimte te creëren.

Dit is de moeder van de vorige keer, maar ook de toekomstige moeder Charlie.
Afbeelding

De vorige vader Pip
Afbeelding

De jongen van Charlie en Pip (8-3-2014)
Afbeelding

De toekomstige vader Sjimmie
Afbeelding

En dan heb ik nog wat andere konijntjes:

Dit is de 6-jarige Timmie
Afbeelding

In het tentje de 6-jarige Mickey en op de achtergrond weer Timmie
Afbeelding

Mijn 8-jarige Fluffie.
Afbeelding

En dan nu nog een aantal weken wachten op de jonge konijntjes.

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: weer een gezinsuitbreiding...

Berichtdoor brenda17 » 21 jul 2014 14:09

Ik vind het altijd jammer als mensen rasloze konijntjes fokken.
Het is natuurlijk leuk voor je.. maar opvangen hebben ondertussen kooien hoog gestapeld om alle konijntjes die worden afgegeven wegens onder te brengen. Wij hebben zelf nu een wachtlijst van in de dertig konijnen die mensen nog naar ons toe willen brengen (ook een konijnenopvang).

Gebruikersavatar
hollandsekriel
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 feb 2012 19:47
Land: Nederland
M/V: M

Re: weer een gezinsuitbreiding...

Berichtdoor hollandsekriel » 21 jul 2014 14:47

Ja, dat snap ik helemaal hoor. Er zijn altijd mensen die snel zat worden van hun konijnen wegens de voortplanting, maar Charlie (moeder konijn) is erg klein en is 2 keer bevallen. De eerste keer van 3 en de tweede keer van 4 jongen. En wij hebben plaats gemaakt voor meer konijnen. Ik beloof dat ze hier blijven en een goed leven krijgen. :gulzig: :duimop: Ik heb al heel jong konijntjes gekregen en ik ben er nog nooit flauw van geworden.

Gebruikersavatar
KipjeBrecht
Berichten: 10316
Lid geworden op: 09 aug 2011 01:11
Land: Belgie
M/V: M

Re: weer een gezinsuitbreiding...

Berichtdoor KipjeBrecht » 21 jul 2014 15:02

Mooi! Die wit-zwarte lijken hard op de mijne!
Die tunnel is een leuk idee! Onze kat heeft dat maar die kijkt er niet naar. Misschien moet ik dat eens aan de nijntjes geven :mrgreen:

Mooi hoor!!

Gebruikersavatar
hollandsekriel
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 feb 2012 19:47
Land: Nederland
M/V: M

Re: weer een gezinsuitbreiding...

Berichtdoor hollandsekriel » 21 jul 2014 15:42

Dankjewel!! Mijn konijnen zijn gek op kattenspeelgoed :lol: Ze vinden het ook heel erg leuk als ik met zo'n stokje met een muisje heen en weer beweeg. :gulzig:

Gebruikersavatar
hollandsekriel
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 feb 2012 19:47
Land: Nederland
M/V: M

Re: weer een gezinsuitbreiding...

Berichtdoor hollandsekriel » 15 aug 2014 12:09

Nou, ze zijn geboren hoor! 3 kleine konijntjes. 2 zwarten en een witte. Ze zijn 2/3 uren oud. En ze zijn alweer verkocht. Ze gaan over 6 á 7 weken alweer weg. 2 konijnen gaan naar een vriendin van mijn zusje en het 3e konijntje wou de dierenwinkel wel hebben. Dit zal je nou altijd zien; Vlak voor de vakantie wil niemand je konijn gratis. (hier in 't Noorden is de vakantie over 3 dagen voorbij) En dan kun je zelfs geld vragen voor je konijnen. De vorige konijnen uit het nestje wou niemand ze hebben. En nu heb ik ze in 2 uur tijd alweer verkocht. Ik zal (als ik het niet vergeet) wat foto's plaatsen.


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten