Luikse Vechter

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
de Witte
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jul 2014 23:24
Land: nederlands
M/V: M

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor de Witte » 04 sep 2014 18:53

Beste Jan 1995 was de laatste norm die in mijn ogen nog oprecht was dit geld ook voor alle normen van voor die tijd .
In 2006 is het gelazer met het zwarte pigment van het zijdehoen begonnen wie dat niet ziet deelt niet mijn mening .
Het is mij allang duidelijk wie trouw blijft aan de norm van voor die tijd dat zijn de PIONIERS die hem zuiver houden en die ik in mijn hart sluit .

Groet . . . . . de Witte .

de Witte
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jul 2014 23:24
Land: nederlands
M/V: M

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor de Witte » 17 sep 2014 14:44

Link naar film verwijdert daar het niets met dit onderwerp te maken heeft.

de Witte
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jul 2014 23:24
Land: nederlands
M/V: M

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor de Witte » 17 sep 2014 14:48

Laten we vooral de goeie oude tijd niet vergeten , nieuw hoeft zeker niet altijd beter te zijn .

Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor Martine M » 18 sep 2014 17:26

de Witte schreef:Laten we vooral de goeie oude tijd niet vergeten , nieuw hoeft zeker niet altijd beter te zijn .


Dat is zeker waar maar als je terug in de tijd wil gaan doe het dan met filmpjes die ter zaken doen.
Die western was een hele goede film maar zover ik me kan herinneren liepen daar geen Luikse Vechters in rond. ;)

Gebruikersavatar
muffit
Berichten: 280
Lid geworden op: 19 mei 2010 06:43
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Linter
Contacteer:

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor muffit » 01 nov 2014 14:49

Luikse Vechters, koppel van 2014

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muffit
Berichten: 280
Lid geworden op: 19 mei 2010 06:43
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Linter
Contacteer:

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor muffit » 01 nov 2014 14:51

de Witte schreef:Wat een imposant en prachtig beest .

Ik voel hier duidelijk dat dit niet zomaar even iets fokken is , dit is passie en toewijding vanuit de geschiedenis door generaties gedragen tot in het heden nu .

Een alles omvattend woord om het geheel uit te drukken ( GEWELDIG ) .

Ontmoetingscentrum De Linde in Linter - in 2015 kom ik zeker langs - ik ben erg onder de indruk

Groet . . . . . de Witte


Tot in Linter !!

Gebruikersavatar
muffit
Berichten: 280
Lid geworden op: 19 mei 2010 06:43
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Linter
Contacteer:

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor muffit » 01 nov 2014 15:04

de Witte schreef:Daar het schijnt dat de Luikse Vechter me in het bloed gekropen is , ben ik druk bezig met de juiste voorbereidingen om hem op de juiste manier te ontvangen .
Dit brengt automatisch met zich mee dat je je er vanzelfsprekend in gaat verdiepen , en in mijn behoefte naar de juiste kennis zijn me toch wel enkele bijzonderheden opgevallen die ik graag met jullie wil delen .
Het zal er misschien op lijken dat ik de spreekwoordelijke knuppel in het hoenderhok wil gooien echter dit is beslist niet zo .

Hopelijk kunnen jullie door de ogenschijnlijk gewaagde text heen lezen en weten jullie de diepere gedachte uit dit bericht te ontcijferen .

Afijn

Ode aan de Wachters van het Erfgoed

In mijn speurtocht naar informatie is er voor wat mij betreft maar één soort Luikse Vechter die bij mij de tuin op mag sieren en dat is de enige echte Luikse Vechter die de Norm van 1995 t/m 2005 draagt met alle normen van daarvoor waar deze norm uit voort gekomen is .
Het is de norm van de echte beschermers van het zuiverste ras de Torenwachters die zich weren tegen invloeden van het inkruisen met andere ras soorten .

Alle bezitters die denken een zuivere Luikse vechter te hebben maar niet aan de norm van 1995 t/m 2005 voldoen hebben waarschijnlijk niet in de gaten dat ze mee werken , het Belgisch erfgoed af te breken , deze bezitters hebben door invloeden van buiten af in mijn ogen de travestieten vorm ( doelend op het uiterlijk vertoon ) van de Luikse Vechter en hebben waarschijnlijk niet door dat ze het werkelijke zuivere ras de rug toe keren en de organieke Luikse Vechter naar de rand van de afgrond duwen .

PIONIERS ( uit respect met hoofdletters geschreven ) een handje vol Kwekers van de enige echte Luikse Vechter die van generatie op generatie het Zuivere ras kweken , die vol trots hun hakken in het zand zetten om het karakter en de kenmerken van de echte Luikse Vechter te behouden geweldenaars die waken en gewaakt hebben over hun eigen erfgoed en op die manier België ruggengraat geven en dapper knokken tegen een overvloed aan onwetende welke niet door hebben dat ze hun eigen cultuur naar de verdoemenis helpen .

Terug naar de andere vorm ( De Leugen ) die voldoet aan de norm van 2006 de zogenaamde Luikse Vechter met donker vel en zwart pigment of een tussen vorm hiervan die in mijn ogen de extravagant op de catwalk is , waarvan helaas de ruwe bolster van is ontnomen , waarschijnlijk ingekruist met het zijdehoen ( oorsprong van het zwarte vel en zwarte pigment op kam , lellen en in het gezicht ) hoe ongelooflijk naïef kan je zijn om met behulp van het zijdehoen je eigen erfgoed maar de knoppen te helpen , hoe naïef kan je zijn om massaal achter deze donkere eigenschappen aan te lopen deze slapjanus die niet het recht heeft om de naam van de Luikse te dragen , oftewel hoe naief kan je zijn als je met je bij elkaar geschraapte vorm van wanhoop zelfs in het buitenland nog handgrepen uit deelt om de cultuur uit je eigen land te verzuipen .

Mijn god in wat voor wereld leven we als wij mensen niet eens meer inzien waar we zuinig op moeten zijn en waarvoor we moeten knokken .

Keer je eigen erfgoed niet de rug toe blijf trouw aan de norm van 1995 t/m 2005 maak een statement het zijdehoen is van harte welkom op de tentoonstellingen , echter niet in de kooi met opschrift Luikse Vechter .
Ik pleit hier voor het geweldige vechthoen met zijn oorspronkelijke kenmerken en eigenschappen die een plaats verdient aan de voeten van Griekse God Ares en vol trots de naam Luikse Vechter draagt .

Ik pleit hier zeker niet voor een kip die voor zijn eigen spiegelbeeld op de vlucht zou slaan , een slap residu zonder zijn oorspronkelijke vechtlust , gefokt voor uiterlijk vertoon onherkenbaar en onzeker door wat hem is aan gedaan een kip die eigenlijk niet weet wie hijzelf is , die voelt dat zijn erfelijkheid en zijn genen een rommeltje zijn en die hier psychisch de rest van zijn leven mee zal moeten knokken .

Hierbij doe ik een beroep op de liefhebber die mee wil helpen de Zuivere Luikse Vechter te behouden , die bewust weet wat deze keuze inhoud en met volle overtuiging beschermd en respecteert wat onlosmakelijk met België verbonden is .

Dit is een statement , zuiver mijn eigen mening en is beslist niet bedoeld om mensen te kwetsen maar meer een eye opener voor mensen die deze hobby op willen pakken en een bewustmaking voor een ieder die er even bij stil wil blijven staan .

Zo heeft één ieder een persoonlijke kijk op dingen , die zijn mening vormen en weet ik dat het standpunt van de ene persoon niet het standpunt van het andere is .

Een ding staat echter vast zonder het werk van de Torenwachters die staan voor hetgeen waar ze in geloven , die met een ongelooflijk sterk karakter hun rug recht houden en die knokken tot op de dag des oordeels , zonder hun was de Zuivere Luikse Vechter onherroepelijk geschiedenis geweest .

In mijn ogen verdiend dit hoen , die al een eeuw lang met groot overmacht zijn overlevingsdrang tot uiting bracht het niet om op zo 'n manier te eindigen , hij red het echter alleen als we oprecht het pad van onze Pioniers volgen en op die manier hun gedachtengoed bewaren .

Met respect voor alle houders en fokkers van hoenders eender welke soort of vorm dan ook .

Getekend . . . . de Witte



amaai da's nen hele boterham, uwe standaard van 1995 is zelfs niet officiel herkend !! 2006 is niks mis mee!

Svensson
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:33
Land: Zweden
M/V: M

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor Svensson » 30 dec 2014 19:07

:crazyeyes: De eeuwige Belgische discussie!!

Het duurt niet lang meer dan zitten er in Noord Frankrijk betere uitziende kruisingen die door kunnen
gaan voor een Luikse dan de zogenaamde raszuivere in tt kooi.

Gebruikersavatar
muffit
Berichten: 280
Lid geworden op: 19 mei 2010 06:43
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Linter
Contacteer:

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor muffit » 19 jan 2015 03:38

Afbeelding

Voor de mensen met interesse in de Belgische vechterhoenderrassen een kompleet overzicht van hun evolutie.

de Witte
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jul 2014 23:24
Land: nederlands
M/V: M

Re: Luikse Vechter

Berichtdoor de Witte » 03 jul 2015 20:55

Beste Muffit jij ziet enkele dingen over het hoofd , wat jij vooral moet beseffen is dat uit die lange lijn van Luikse vechters ook die vechters van jou zonder die lange lijn geen bestaansrecht hadden .
Alle kwekers die inslag van het zijdehoen in hun kweeklijn hebben zitten daarvan zullen de serieuze kwekers zeker wel bevangen zijn van hetgeen waar ze mee bezig zijn , en daar ben jij geen uitzondering op , alleen zijn ze niet oprecht naar de geschiedenis en de herkomst van de zuivere Luikse die in mijn ogen in België op handen gedragen zou moeten worden .
De geschiedenis en herinneringen die de zuivere Luikse tot hier gebracht heeft waar jullie nu door het zwarte pigment van het zijdehoen in te kweken dankbaar gebruik van maken is als het waren het karakter van de zuivere luikse ( en hiermee doel ik op zijn verleden met alles er omheen wat hem tot hier gebracht heeft ) de rug toe keren .
Waar de zuivere Luikse uit is ontstaan verdient het om bewaard te blijven .
Laten we het anders zeggen waar zouden die vechters met donkere pigment van jou zonder de geschiedenis van de raszuivere Luikse vechter zijn , zal ik maar zo vrij zijn om dit juiste antwoord te geven NERGENS .
Wat jullie donkere pigment fokkers met behulp van het zijdehoen doen is en ga nu gerust maar even zitten ,
makkelijk gebruik maken van de voor jullie belangrijke factoren van de zuivere Luikse jullie liften mee op zijn goede eigenschappen die voor jullie waarde hebben maar kweken ondertussen met jullie product de oorsprong waar jullie product uit voort gekomen is kapot .
Ik zal niet ontkennen dat er aan Uw zijde geen passie zit maar vindt oprecht dat Uw produkt niet de naam van de Luikse vechter mag dragen , meer op zijn plaats zou zijn Luikse maar dan slechter .

Aanhangers van de Luikse vechter nog voor de inslag van het zwarte pigment van het zijdehoen die de geschiedenis met alle herinneringen die daar bij horen in stand houden draag ik een warm hart toe , de toekomst van de zuivere Luikse zit in mijn ogen in zwaar weer en dat hebben nieuwe trend zetters zoals jullie op het geweten .
Jullie zullen vast nog wel eens terug denken aan het feit zoals hierboven omschreven , en onnozelheid in de spiegel herkennen .

Tot die tijd wens ik je oprecht plezier met je hobby ook al staat jou ingeslagen weg loodrecht tegenover de mijne en laten we elkaar vooral niets misgunnen .

Sportieve groet . . . . . de Witte


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten