Nadenken en hoe aan te pakken.

Geschikte rassen, opfok, slachten, hulpmiddelen etc.
Fets
Berichten: 310
Lid geworden op: 09 feb 2017 21:16
Land: Nederland
M/V: M

Re: Nadenken en hoe aan te pakken.

Berichtdoor Fets » 15 feb 2017 23:54

https://www.youtube.com/watch?v=7jUFeqXk9jE

Mooie video clip ook......

Tok to me ;)

Op 0:42 de telefoon, daarna de pen en daarna de vleugel.........



French Montana - Figure it Out ft. Kanye West, Nas
https://www.youtube.com/watch?v=CNUd4kZqjyA

Fets
Berichten: 310
Lid geworden op: 09 feb 2017 21:16
Land: Nederland
M/V: M

Re: Nadenken en hoe aan te pakken.

Berichtdoor Fets » 17 feb 2017 18:12

Afbeelding

Goed, een eerste schets gemaakt en slechts een idee, nu heb ik nog vrijwel dezelfde oppervlakte over voor een siertuin eventueel. Het achterste gedeelte is dan de moestuin waar ze kunnen scharrelen, en het voorste gedeelte is voor giftige en kwetsbare groenten. Tegen de tijd dat het giftige en kwetsbare weg is kunnen ze dan ook dat stuk gebruiken.

Damwand voor het kippenhok is geen optie, als daar een kier in zit dan heb je in het schuim de perfecte broedplaats voor bloedluis. Dus gebruik de damwand dan wel voor het filter van regenwater, komen vissen in en zuiverende planten waardoor ik daar ook water weg kan halen voor voeding voor mijn moestuin. De buis en overloop is onderdeel van een airlift, dat heb ik al vaker gemaakt en daarmee kun je slechts met een paar watt water verplaatsen.

Dit is een voorbeeld van een airlift systeem met filter voor een vijver die ik ooit heb gemaakt, buis diep de grond in en wat andere zaken. Daar waar een vijver soms met een pomp werkt die snel 150 watt gebruikt kan het met een airlift op slechts 10 tot 20 watt, of in mijn geval met slechts 3 tot 5 watt.

Afbeelding

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Nadenken en hoe aan te pakken.

Berichtdoor danielb » 17 feb 2017 18:51

zal nog een tijd duren voor je aan kippen begint waarschijnlijk.
als je eerst de grond laat uitfrezen en dan nog gras zaaien,dan duurt het wel even voor dat goed geworteld is.

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Nadenken en hoe aan te pakken.

Berichtdoor danielb » 17 feb 2017 18:54

misschien kan je in 2 delen werken.
1 deel uitfrezen en daar gras zaaien en het ander deel laten hoe het is.
als het ene deel goed begroeid is,dan doe je het ander gedeelte.
ik weet natuurlijk niet hoe de grond er nu uitziet en is maar een voorstel.

Fets
Berichten: 310
Lid geworden op: 09 feb 2017 21:16
Land: Nederland
M/V: M

Re: Nadenken en hoe aan te pakken.

Berichtdoor Fets » 17 feb 2017 21:18

Zou eventueel een optie kunnen zijn ja, aangezien ik wel de moestuin zo snel mogelijk wil opstarten omdat ik anders vruchtbare maanden kwijt ben. En in eerste instantie denk ik simpel alles met gras doen, maar dat is ook niet echt handig als ik dan een aantal maanden later er de helft weer uit ga halen..... :?

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Nadenken en hoe aan te pakken.

Berichtdoor danielb » 17 feb 2017 21:28

waarom wil je het eigenlijk eerst uitfrezen???
kippen hebben bijvoorbeeld wel graag wat onkruid.
de plaats waar uw moestuin komt kan je eventueel ivm bijvoorbeeld onkruid wel laten uitfrezen,want als je dat met de hand moet omspitten,dan ben je een hele tijd bezig.
maar onkruid zal er zowizeo komen als je het niet onderhanden neemt ;)
en als teelt seizoen gedaan is,dan is die plaats een leuk tijd verdrijf voor de kippen.

Fets
Berichten: 310
Lid geworden op: 09 feb 2017 21:16
Land: Nederland
M/V: M

Re: Nadenken en hoe aan te pakken.

Berichtdoor Fets » 17 feb 2017 22:09

Ik zie het wel.... ik moet eerst de kavel daar gaan opmeten, want ik kom gewoon niet op een kavel van 450m2.
En in verhouding klopt mijn tekening dan totaal niet met de foto's. :oops: En als er wel iets is wat ik niet kan, dan is dat wel diepte zien.... Ik ga er vanuit dat ik ongeveer dus dezelfde oppervlakte aan siertuin om het huis moet hebben en nog een redelijk groot stuk achter de woning.

http://www.funda.nl/koop/wildervank/hui ... 31/#foto-1

Fets
Berichten: 310
Lid geworden op: 09 feb 2017 21:16
Land: Nederland
M/V: M

Re: Nadenken en hoe aan te pakken.

Berichtdoor Fets » 17 feb 2017 22:51

Denk dat ik ook maar een bouwkundig rapport laat maken voordat ik volgende week dingen ga regelen bij de notaris. (ivm overlijden en dat soort onzin, anders zit mijn zus straks opgescheept met een extra huis en dat moet ook goed geregeld worden, ga er maar vanuit dat ik de pensioen leeftijd niet ga halen) Tenminste... zoals ik nu denk en alles gaat. :(

Zit langzaam te onderhandelen zodat ik lekker de tijd heb en verder niets hoef te tekenen, even voor het geval dat.

Zou knap klote zijn als ik mijn droom realiseer met mijn tuin en kippen om vervolgens mega kosten te krijgen als er iets niet klopt met de woning. :evil: De bedoeling is om over een tien jaar vrijwel geen lasten meer te hebben.

En dan gewoon genieten van mijn tuin en kippen.

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Nadenken en hoe aan te pakken.

Berichtdoor danielb » 17 feb 2017 22:58

pensioen leeftijd.
iets waar ik ook niet aan denk en geen rekening mee houd.
ik kreeg eens een scheef gezicht van een bepaalde medewerkster van de bank toen ik zei dat ik niet aan pensioen sparen wou doen nadat deze er op aandrong.
toen had ik er al helemaal geen zin meer in.

Fets
Berichten: 310
Lid geworden op: 09 feb 2017 21:16
Land: Nederland
M/V: M

Re: Nadenken en hoe aan te pakken.

Berichtdoor Fets » 17 feb 2017 23:04

Was ooit een man op leeftijd die een nare ziekte kreeg, hij wou altijd een landrover en pas toen de dood om de hoek kwam zetten heeft hij zijn auto verkocht en de landrover aangeschaft, hij heeft er nog twee jaar van mogen genieten.

Toen ik vertelde aan iemand dat ik ooit nog een Landrover wilde, kreeg ik dat verhaal te horen. Afgelopen woensdag ben ik met mijn auto naar de dealer gereden en heb hem verkocht. Op dit moment mag ik ook geen auto meer rijden en de vrees is dat het ook nooit meer komt, maar toch.... Ik wacht niet tot ik oud ben of de dood al dichtbij om de hoek is.



Heb ook bewust geen gezin, of mijn leven moet al wel heel anders gaan lopen in de toekomst door een wonder.


Terug naar “Kippen (en overig pluimvee) voor consumptie”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten