Bewegende eenden eieren?

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor danielb » 19 apr 2017 19:55

zelf had ik de eieren nog eens goed beneveld gehad,maar dan iets meer als de eerste keer en gewoon omdat het uitpikken zolang duurde.
en dan best aan de kant waar ze uit aant pikken waren.
dit geeft geen problemen naar het verstoppen van de porien hoor en zou ook niets uitmaken als er al een opening is in het ei.
het is trouwens ook niet het hele ei dat nat word.
en een deel word trouwens door het ei opgenomen en de rest verdampt gewoon verder.
dan hadden de kuikens er eventueel nog zelf kunnen uitkomen doordat het vlies wat malser was,want een kuiken helpen kan altijd wel eens problemen meebrengen.
maar ze zijn er nu uit en laat ze maar tot morgen in de broedmachine zitten.
daarna water en eten en verwarming en zien wat de komende dagen geeft.
zal zelden zijn dat een kuiken niet uitzichzelf gaat eten en drinken hoor.

Fluffys
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 apr 2016 19:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor Fluffys » 19 apr 2017 23:07

Ja Daniel je hebt een hoop gemist :gutgut: nu is het alleen maar te hopen dat het goed komt en daar doe ik mijn uiterste best voor. Ik laat ze er deze nacht in zitten en ga halve wege de nacht eruit om even te kijken of alles nog goed gaat :-D en morgen gaan ze dan over :ilove:

Fluffys
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 apr 2016 19:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor Fluffys » 20 apr 2017 08:17

Goede morgen,nou ze hebben de nacht goed door gemaakt. Ik ben vannacht 1keer wezen kijken . ik heb ze net overgeplaatst naar de andere kamer waar de bak met warmte plaat staat. Ze gingen er gelijk onder.

Af en toe piept er 1een seconden hard en dan weer stil.. Moet ik dit al teken zien dat het eventueel nog te koud is of juist te warm hebben. Plaat staat op 7cm van de grond maar boven in is het warmer dan de 38graden dan onderin maar gaan ze rechtop zitten komen ze met kopie dicht tegen de plaat aan..

Ze komen er niet onder vandaan dus.

Hoelang moet ik wachten om ze van het eten en drinken te laten proeven?

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor José » 20 apr 2017 09:44

Als ze eronder blijven en piepen hebben ze het te koud. Als ze het te warm hebben zouden ze meer naar de rand of zelfs er onder vandaan gaan. Ik zette de warmteplaat altijd wat schuin, 1 kant net boven de bodem en de andere kant wat hoger. Dan heb je ook beter zicht en kan je zien of ze helemaal tegen de lage kant aangeperst blijven zitten. Je kan nu al voer en water neerzetten, dicht bij de warmteplaat. En dan maar kijken of ze er opaf komen.

Fluffys
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 apr 2016 19:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor Fluffys » 20 apr 2017 09:56

A slim José schuin dat ga ik gelijk doen.
Ze zijn er al een goed kwartier onder vandaan geweest :shock: rond waggelen eten en drinken neer gezet, 1 heb ik zeker zien eten,2de dacht ik ook ,1 nog niet. Water het zelfde .
In de broedmachine zat ontlasting en 1heeft in de bak ook ontlasting gehad. na wat gepiep door de bak zijn ze weer onder de plaat gekropen maar o wat een Schatjes zijn het :ilove: ik zal straks filmpje plaatsen van piepen en het waggelen :mrgreen:

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor José » 20 apr 2017 10:15

Ja eendenflatsen, wen er maar aan... veel meer en veel grotere stank dan kippenmest. ;)

Fluffys
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 apr 2016 19:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor Fluffys » 20 apr 2017 13:10

José schreef:Ja eendenflatsen, wen er maar aan... veel meer en veel grotere stank dan kippenmest. ;)

haha dat maakt niks uit als ze het volhouden vind ik alles prima :ilove:

Toch piept 1 pulletje nog steeds. Gaat op de warmte plaat zitten en piepen. Zet ik hem eronder gaat die ook piepen. Soms is die 5 minuten stil en dan begint die weer opnieuw :crazyeyes: als ik ze vergelijk is dat toch het zwakke kuiken... maar waarom die nog piept? de andere zijn rustig en zijn wakker en slapen.

Nu zitten ze alle drie aan de zei kant tussen de plaat,ik neem aan dat ze zelf voelen of het voldoende warmte is? maar zelfs dan piept het ene kuiken soms..

Hier filmpje dat ze aan de zei kant zitten:

https://youtu.be/pkkT-ZArP70

Fluffys
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 apr 2016 19:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor Fluffys » 20 apr 2017 16:58

Even een update, de 38 graden vinden ze blijkbaar te warm nu :shock: want ze liggen er alle drie boven op :mrnono: . zelfs de piepert is redelijk stil en slaapt nu ook ,even afwachten als die wakker word wat die dan gaat doen :-D

Hier een foto dat ze lekker aan het stappen waren en rotzooi maken :mrgreen: :ilove: :
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22925
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor Kip La La » 20 apr 2017 17:11

Aaaaw :ilove:
Misschien een tip om het een volgende keer zo te doen
viewtopic.php?f=27&t=81201

Fluffys
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 apr 2016 19:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bewegende eenden eieren?

Berichtdoor Fluffys » 20 apr 2017 17:16

jaa wat een schatjes he kiplala :ilove:

Whaha ja dat is ook nog een idee :mrgreen: :mrgreen: moet ik alleen meer vrije tijd zien te krijgen :gutgut: :lol:


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten