Broeds

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Broeds

Berichtdoor danielb » 11 nov 2017 21:51

als een hen na 3 weken broedsheid al terug na 2 weken terug eieren legt,dan heeft ze alvast niet zwaar te verduren gekregen ;)
ik sluit broedse hennen ook nooit op,maar zorg er wel voor dat ze dagelijks eens eten en drinken.
is in dit geval ook gebeurd en dus niets mis mee.
in een bench opsluiten kan de broedsheid sneller gedaan zijn,maar das dus ook niet altijd het geval.

DenR
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 apr 2016 11:07
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Provincie Groningen

Re: Broeds

Berichtdoor DenR » 16 nov 2017 14:53

Dank je danielb, er blijkt toch nog ruimte voor een beetje nuance.
Ik meende als volwassen mensen onder elkaar ervaringen uit te kunnen wisselen, waarna ik vervolgens vrij ben om er uit te halen wat voor mij het beste voelt. Helaas, ik heb mij er in vergist...

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Broeds

Berichtdoor Onzebeestenboel » 16 nov 2017 14:58

DenR, als je niet tegen wat kritiek kunt moet je geen topic starten, en nu een beetje zielig lopen doen, dat valt er bij mij echt niet in :| .
Ik geef alleen mijn mening als je daar al niet tegen kunt dan kun je beter geen topic starten. ;)

Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: Broeds

Berichtdoor Frankkip » 16 nov 2017 16:23

Onzebeestenboel , is het geen idee om iets minder agressief te reageren? Zelfs in het voorsteltopic ging het al mis. Op jouw manier probeer je oudere , gerespecteerde leden de mond te snoeren. Zie het kippenforum alsof je bij iemand op bezoek gaat, Je praat met de ene over dit , met de ander over dat , maar fatsoenshalve hou je je aan de regels van de gastheer , en behandeld de medegasten met respect. (Het kan zijn dat er nog een gast is die met haar verhalen iedereen de keel uit hangt , maar jeh :gossip: )Buiten die ene is het niet de bedoeling dat de ene gast de andere gast agressief bejegend, en zodoende wegjaagd. Zo blijft het gezellig bij die gastheer , en zo blijven oudere gasten niet weg , omdat er weer zo`n mannetjesputter de alfa wil worden.

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Broeds

Berichtdoor Onzebeestenboel » 16 nov 2017 17:40

Zo erg is het niet hoor frankkip, als je niet eens je mening of wat kritiek mag geven kan je beter tegen iedereen dit zeggen ;), in het voorsteltopic is iets heel anders dan dit waar ik mijn mening ingeef en helemaal niet agressief reageer maar ik snap ook niet waar u dat vandaan haalt, en ik hoef helemaal geen alfamannetje te zijn, als iemand mij het bloed onder de nagels weghaalt mag ik daar wat van zeggen, en volgens mij blijven de oudere gasten weg omdat er hier een persoon zit en ik vind het echt heel laag dat je me daarmee vergelijkt :frown:.
Verder ben ik er wel klaar mee :roll:

Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: Broeds

Berichtdoor Frankkip » 16 nov 2017 18:05

Dit was bedoeld als opbouwende kritiek. En zo erg is het nog niet dat ik je met "haar" ga vergelijken :gutgut: ,zou niet durven/willen. Maar de laatste jaren zijn er veel "onruststokers" geweest,waardoor veel mensen , met echt ongelofelijk veel kennis, weggebleven. En die kennis van die mensen heb je echt niet 1 2 3 terug.

DenR
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 apr 2016 11:07
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Provincie Groningen

Re: Broeds

Berichtdoor DenR » 16 nov 2017 18:39

Onzebeestenboel schreef:Verder ben ik er wel klaar mee :roll:


Nou wat raar...als je niet tegen kritiek kunt dan moet je niet in topics reageren en nu een beetje zielig lopen doen, dat valt er bij mij echt niet in :| .

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Broeds

Berichtdoor Onzebeestenboel » 16 nov 2017 18:53

Frankkip, ja oke snap het helemaal :duimop: .
DenR, ik had het tegeb Frankkip, of reken jij je zelf tot Frankkip, dacht het niet he :roll:.

DenR
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 apr 2016 11:07
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Provincie Groningen

Re: Broeds

Berichtdoor DenR » 16 nov 2017 19:06

Onzebeestenboel schreef:DenR, ik had het tegeb Frankkip, of reken jij je zelf tot Frankkip, dacht het niet he :roll:.


Het maakt toch niet uit tegen wie je het precies hebt? Ik geef alleen maar mijn mening, als je daar al niet tegen kunt...

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Broeds

Berichtdoor danielb » 16 nov 2017 19:07

:puh2:


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten