Loopeenden aanschaffen.

Gebruikersavatar
Miriam66
Berichten: 172
Lid geworden op: 04 nov 2010 09:25
Land: Nederland
M/V: V

Loopeenden aanschaffen.

Berichtdoor Miriam66 » 20 nov 2017 12:04

Wij willen misschien loopeenden aanschaffen volgend voorjaar. Maar eerst wil ik goed geïnformeerd zijn. Wij wonen in het bos. Echter voor het huis een grasveld van ong. 200 m2 wat iets opener ligt. Voor het huis een veldje van 25 m2. Verder bos en struiken , perceel van 2000 m2. We hebben al twee kleine vijvertjes in de tuin, maar kunnen er nog makkelijk één bijmaken voor de eenden. Maar nu heb ik gehoord dat ze een sloot willen en geen vijver? :crazyeyes:
Is dat grasveldje groot genoeg? Vinden ze het leuk in het bos tussen de struiken?
We willen graag loopeenden omdat we begrepen hebben dat ze niet wegvliegen.
En klopt het dat Woerden rustiger zijn?
:shock: Wat een vragen he?
Nou ik ben benieuwd!!

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Loopeenden aanschaffen.

Berichtdoor Fryske » 20 nov 2017 15:00

Hoi Miriam,

Op FB heb je de groep watervogels. Lopenden zie ik daar ook voorbij komen. Mss. daar even informeren?

Succes :duimop:

Gebruikersavatar
Miriam66
Berichten: 172
Lid geworden op: 04 nov 2010 09:25
Land: Nederland
M/V: V

Re: Loopeenden aanschaffen.

Berichtdoor Miriam66 » 20 nov 2017 15:42

Fryske schreef:Hoi Miriam,

Op FB heb je de groep watervogels. Lopenden zie ik daar ook voorbij komen. Mss. daar even informeren?

Succes :duimop:



Ik zit niet op FB. Vandaar dat ik het op de ouderwetse manier vraag :-D

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11744
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Loopeenden aanschaffen.

Berichtdoor jantien » 20 nov 2017 17:43

Een goede kennis van mij heeft loopeenden.
De ruimte die jij hebt is perfect en dat ze liever een sloot zouden hebben ipv een vijver is niet waar.
Mijn kennis heeft blauwe schelpen als badjes en voldoen ook prima.
Hij heeft mannen en vrouwen door elkaar, samen met kippen en muskuseenden en het gaat prima.

Vivian
Berichten: 1134
Lid geworden op: 08 dec 2012 09:36
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Midden Nederland

Re: Loopeenden aanschaffen.

Berichtdoor Vivian » 21 nov 2017 09:08

Ik heb verschillende soorten eenden, maar nog geen flesseneenden. Ik wil ze volgend voorjaar ook aanschaffen. Loopeenden houden van scharrelen tussen de bosjes. Ze eten van allerlei insecten, slakken etc. De woerden maken kwaken laag en zacht, de eenden kwaken luider. Daar staat tegenover dat de woerden in het broedseizoen nogal druk bezig zijn met hun gierende hormonen. Ik heb een woerd die zo oversekst is dat hij zelfs mijn kippen treedt. Kaatje kip heb ik zelfs in een andere wei moeten zetten, omdat Alfred tot over zijn oren verliefd was op haar.

Ik denk dat je het best een trio loopeenden kan aanschaffen, dan is de woerd ook tevreden.

Gr en succes,

Vivian

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Loopeenden aanschaffen.

Berichtdoor Fryske » 21 nov 2017 09:13

Fijn! Ik noemde het omdat er geen antwoord kwam. Maar nu gelukkig wel :duimop:

Gebruikersavatar
Miriam66
Berichten: 172
Lid geworden op: 04 nov 2010 09:25
Land: Nederland
M/V: V

Re: Loopeenden aanschaffen.

Berichtdoor Miriam66 » 22 nov 2017 14:48

Sorry , ik was nog niet weer op het forum geweest. Maar bedankt voor alle reacties!! Die maken me erg blij :mrgreen: Door het bericht van die sloot dacht ik dat het misschien allemaal toch niet kon. Dan gaan we in het voorjaar maar 3 loopeenden aanschaffen denk ik. We gaan er dan nog een extra vijvertje bijmaken, de twee die we nu hebben zitten denk ik te vol met plantjes.
We kunnen ze niet zo heel jong nemen ivm onze katten, maar iets ouder kan ook wel toch? Of blijven ze dan angstig naar ons toe?

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Loopeenden aanschaffen.

Berichtdoor Onzebeestenboel » 27 nov 2017 09:49

Nee hoor iets oudere kunnen ook prima tam worden, je kunt ook bij iemand loopeenden kopen die ze al tam heeft van jongs af aan, als je drie gaat nemen moet je wel een man met twee vrouwen want meerdere mannen en een vrouw dat levert problemen op.
En een sloot is altijd beter dan een bak met water of schelpenbakje, in de sloot kunnne ze ook lekkers zoeken ;) , dus in zou je niet druk maken hoor, gewoon de sloot :duimop:

Gebruikersavatar
Miriam66
Berichten: 172
Lid geworden op: 04 nov 2010 09:25
Land: Nederland
M/V: V

Re: Loopeenden aanschaffen.

Berichtdoor Miriam66 » 27 nov 2017 10:20

Onzebeestenboel schreef:Nee hoor iets oudere kunnen ook prima tam worden, je kunt ook bij iemand loopeenden kopen die ze al tam heeft van jongs af aan, als je drie gaat nemen moet je wel een man met twee vrouwen want meerdere mannen en een vrouw dat levert problemen op.
En een sloot is altijd beter dan een bak met water of schelpenbakje, in de sloot kunnne ze ook lekkers zoeken ;) , dus in zou je niet druk maken hoor, gewoon de sloot :duimop:


Wij hebben geen sloot. Zie eerste bericht :mrgreen:

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Loopeenden aanschaffen.

Berichtdoor Onzebeestenboel » 27 nov 2017 10:32

Oh waar haal ik het dan vandaan :oops:, schelpenbadje is oke hoor.


Terug naar “Eenden, ganzen en zwanen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten