Kip ligt meer op de grond dan anders

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip ligt meer op de grond dan anders

Berichtdoor Isabel » 13 jun 2018 12:57

Ze ziet er inderdaad alert uit. Mooie rode kam en lellen voor zover ik kan zien. Wat die staart betreft, dat herken ik niet echt.

Wie weet slaat het toch aan en gaat het iedere dag weer wat beter.

Pieterornelis
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2018 12:54
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kip ligt meer op de grond dan anders

Berichtdoor Pieterornelis » 13 jun 2018 13:29

Ja he, dat hoop ik ook. Morgen en overmorgen nog een kuur anti worm en dan rust geven tijdens het weekend met terug zuiver water. Of vinden jullie het een goed idee om vitaminen in het water tedoen na de kuren?

Pieterornelis
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2018 12:54
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kip ligt meer op de grond dan anders

Berichtdoor Pieterornelis » 13 jun 2018 13:34

Heb ook maar 1 dag ontworming laten staan ipv 2 dagen. Heb na 1 dag al overgeschakeld naar die cossidiose middel. Ze waren niet echt happig om van het worm middel te drinken. Wat ik ook raar vind, dacht dat kippen geen smaak hadden? Dat hoor ik toch altijd zeggen dat anti verenpikken spray niet werkt omdat een kip dat toch niet proeft?

Deesje
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 nov 2016 20:03
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip ligt meer op de grond dan anders

Berichtdoor Deesje » 13 jun 2018 22:24

Misschien stomme vraag... ze is niet broeds of bijna broeds of op haar manier half broeds.. en op zoek naar een mooi plekje? Ik heb hier eentje die de eerste tijd ook nog tussendoor aan de wandel gaat..

Pieterornelis
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2018 12:54
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kip ligt meer op de grond dan anders

Berichtdoor Pieterornelis » 13 jun 2018 22:28

Hoe weet ik of ze broeds zou zijn?
Als haar eitje eruit is gaat ze vrij snel het nest af, ze blijft toch niet dat ik weet op haar ei zitten?
Kan er wel inkomen dat je me de vraag stelt. Maar weet niet hoe ik dat zou kunnen weten?
Heb ook geen haan lopen, weet niet of dat van belang is?

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip ligt meer op de grond dan anders

Berichtdoor Isabel » 14 jun 2018 05:04

Zonder haan worden hennen ook broeds. Hier zit er eentje die gemiddeld 5 a 6 keer per jaar broeds is. :roll:

Pieterornelis
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2018 12:54
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kip ligt meer op de grond dan anders

Berichtdoor Pieterornelis » 14 jun 2018 07:07

En zou dat dan kunnen dat ze broeds is en gewoon buiten overal waar het haar past wil broeden zonder eitjes onder haar? Heb wat gegoogeld en herken wel wat symptomen ... onderandere dat ze haar vleugels durft op de grond zetten bij het liggen, haar pluimen openzetten in het begin ... de wormen zijn dan mss een bijkomenigheid.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kip ligt meer op de grond dan anders

Berichtdoor jantien » 14 jun 2018 09:02

Naar mijn mening heeft dit niets met broeds zijn/worden te maken, ze zou dan inderdaad gewoon in het nest op het ei blijven zitten.

Pieterornelis
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2018 12:54
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kip ligt meer op de grond dan anders

Berichtdoor Pieterornelis » 16 jun 2018 11:41

Even een update omtrent onze wyandotte kip. Het broeds verhaal lijkt mij meer en meer te kloppen, raar maar waar. Ze begint meer en meer in het nest te zitten zonder eieren onder haar, ze heeft nu zelf al 2 dagen niet meer gelegd. Ze krijgt ook een kale plek op haar buik/borst. Lijken mij allemaal tekenen van broeds? Wat ik daarpas zag versta ik helemaal niets van. Ik haalde haar uit het nest. Ze bleef eerst liggen, tot ik haar wat verder duwde, direct gaan drinken en scharrelen. Maar daarna probeerde ze heel de tijd op een andere volwasen bruine legkip te kruipen? Waarom zou ze dat doen? Moet ik iets ondernemen of gewoon laten doen?

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip ligt meer op de grond dan anders

Berichtdoor Trea » 16 jun 2018 16:24

Broedsaf maken. Zorg dat ze niet meer in het legnest kan boeden op niks. Zet haar iig s nachts op stok en als het kan ook overdag de lucht eronder houden.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten