Dagelijkse kippenverhalen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Loustalet 5
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 feb 2018 12:31
Land: Belgie
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Loustalet 5 » 24 jul 2018 14:26

Nee hoor,
Onze 10 vleeskippies hebben we gered.
Ze zullen niet geslacht worden.
We hadden al eerder een vleeskip gered, dat kippetje was zooo lief en tam.
Nu hebben we gewoon kuikentjes gekocht bij de kwekerij. Goedkoop en ze zijn even snel en sterk als andere kippen.
Ze zijn opgevoed door onze krieltjes, nu zie je grote kippen spinnetjes en vliegjes zoeken. :puh2:
Een van de kippen, Colombia genaamd, is al goed in clickertraining.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 24 jul 2018 22:30

Nu wordt ik toch wel nieuwsgierig Loustalet. Krijgen deze plofkippen geen last van overgewicht als ze volwassen worden? Zet je ze op rantsoen?
Misschien leuk voor een eigen topic zodat wij het wel en wee van deze bijzondere kippen kunnen volgen. :?:

Loustalet 5
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 feb 2018 12:31
Land: Belgie
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Loustalet 5 » 24 jul 2018 23:46

Zou wel tof zijn, die aparte topic. :duimop:
En de plofkippies krijgen hier veel meer beweging dan in de kwekerij, ze rennen en scharrelen en zitten vol energie! Ze kunnen zelfs een meter hoog springen. :crazyeyes:

Ze krijgen de zelfde hoeveelheid eten als de rest van de kippetjes. Er is niet de hele dag beschikking over voedsel (graan). Van het eten kunnen ze in ieder geval geen overgewicht krijgen.

Vroeger, hadden we nog maar 1 plofkipje (Kippucino) en zij had wel wat overgewicht. Daardoor had ze soms wat problemen met haar pootjes, maar dat ging snel over. Kippucino was ook zo actief niet. Ze is er nu helaas niet meer... :huil:

Groetjes Loustalet

Gebruikersavatar
Jannekje7
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2018 14:09
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Jannekje7 » 28 jul 2018 23:08

Ik probeerde vanavond wat mooie foto's te maken van de kippen. Ik ging op m'n buik in het gras liggen voor een mooi perspectief en hoopte dat de dames lekker verder scharrelden...

...nou, niet dus.
Behalve dat ze steeds zo ongeveer in m'n lens kropen, zaten er op een gegeven moment 3 kippen op m'n rug. Top.

Resiltaat van de foto's helaas nog niet kunnen bekijken door (mensen)baby die slapen tijdverspilling vindt....

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Fryske » 29 jul 2018 09:22

:-D

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Fryske » 29 jul 2018 10:02

Het heeft hier gisteren geregend. Heel kort, minuut of 10, maar genoeg om kletsnat te regenen. Drie kuikens vlogen bij het voelen de nattigheid de verkeerde kant op in de ren. Ipv. naar binnen zoals de brusjes naar een hoek in de kuikenren waar ik niet heel makkelijk bij kan...Toen ik ze eindelijk zover had was ik tot op de huid nat. Voor de kuikjes was het de eerste regen. Ze vonden het niet leuk :mrnono: Gelukkig zijn ze nagenoeg droog gebleven.

Gebruikersavatar
Jannekje7
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2018 14:09
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Jannekje7 » 29 jul 2018 12:17

Fryske schreef:Het heeft hier gisteren geregend. Heel kort, minuut of 10, maar genoeg om kletsnat te regenen. Drie kuikens vlogen bij het voelen de nattigheid de verkeerde kant op in de ren. Ipv. naar binnen zoals de brusjes naar een hoek in de kuikenren waar ik niet heel makkelijk bij kan...Toen ik ze eindelijk zover had was ik tot op de huid nat. Voor de kuikjes was het de eerste regen. Ze vonden het niet leuk :mrnono: Gelukkig zijn ze nagenoeg droog gebleven.

Ooooh, dat deden die van mij de eerste regenbui ook! We waren toen beiden tot op de huid nat! Gelukkig was het toen ook heel warm, dus tegen de avond waren ze allemaal weer droog en fluffy!

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor moriarty » 29 jul 2018 14:16

"Kraaikoppen worden zelden tot nooit broeds"... Heb ik er weer eentje die wel broeds word. Bleef gisteren en vanmorgen in 1 van de legnesten liggen. Eruit gehaald, op de grond gezet... Wat gegeten, gedronken en ze ging een kwartiertje later weet voldaan naar binnen. Half uurtje later weer gekeken, cloa gecontroleerd, maar zag geen verwijding noch was ze aan het persen... Dus weer opgepakt en uit het hok gezet. Zij weer bij de rest scharrelen en doen. En ik het betrokken legnesten afgesloten met een dakpan. Er zijn nog 3 legnesten over.

Na 5-10 minuten staat mevrouw luidkeels met het "ik moet/heb een ei gelegd" gekukkel te protesteren voor het nachthok (waar de legnesten aan vast zitten). En dat heeft ze een kwartiertje vol gehouden en net lag ze in een ander legnesten. Pech voor haar, ik heb vakantie, ieder uur is er een uitzet moment, tenzij je een ei aan het leggen bent... Zo, duidelijke regels hier
:gutgut:

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Fryske » 29 jul 2018 14:24

Jij bent streng :gossip:

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor moriarty » 29 jul 2018 17:51

Fryske schreef:Jij bent streng :gossip:


Jazeker! Bij het uit het hok zetten ging ze weer even zitten op de grond, keek mij ernstig beledigd aan en toen ik weer aan kwam lopen gaf een piepje, ging staan en begon bij de rest van de toom te graven en te eten. Heb nu 2 keer dat beledigde piepje naar mijn hoofd gekregen zodat ik haar aanraakte... Ik ben ernstig credits aan het verspelen bij deze dame, tenzij ik voer heb vermoed ik :gulzig:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense en 5 gasten